Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Číňany inspiruje celý svět: falešné Audi Q3 vyjde na 270 tisíc korun

aktualizováno 
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Další z řady čínských kopií na letošním pekingském autosalonu je nový crossover SR7 značky Zotye. Připomíná Audi Q3 a skvěle se tak doplňuje se starším modelem téhož výrobce, který se zhlédl ve Volkswagenu Touareg.

Zotye SR7 | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Zotye je automobilka se složitě vyslovitelným jménem a ještě obtížněji pochopitelným přístupem k navrhování aut. Původně se tato firma zabývala výrobou náhradních dílů a díky tomu se zcela legálně dostala k originálním lisům karosářských dílů na japonské Daihatsu Terios.

Fotogalerie

Díky tomu vznikl první model pojmenovaný na počest pekingské olympiády číselným označením 2008 (dnes se jmenuje T200).

Hlavně že se prodává

Licenční výroba výběhových modelů (např. Fiaty Multipla a Palio nebo Suzuki Alto) pod značkou Zotye se nesetkala s velkým úspěchem. Automobilka se proto více zaměřila na segment SUV a s vývojem nových modelů si příliš nelámala hlavu. Model T600 proto vypadá jak zmenšený Volkswagen Touareg a je zjevně trefou do černého. Loni se jej prodalo 120 tisíc kusů.

Na pekingském autosalonu se představuje další model podobného ražení. Jmenuje se SR7 a tentokrát jako vzor posloužilo Audi Q3. S délkou 4,51 metru je o deset centimetrů delší než skutečná Q3 a o dvanáct kratší než napodobenina touaregu. S ní má společný motor 1,5 Turbo (110 kW, 190 Nm), který roztáčí vždy jen přední kola a sice přes manuální pětistupňovou převodovku nebo bezestupňové CVT.

Zotye SR7

Čistou kopií audi tedy čínský model není po funkční stránce a nakonec ani z hlediska designu. Zvenčí ho zdobí maska chladiče ve stylu volkswagenů, uvnitř se zase na palubní desce nachází velký dotykový displej, jaký známe z Tesly Model S. Ceny jsou příznivé, Q3 na čínský způsob stojí 74 tisíc jüanů (asi 270 tisíc korun), v Česku stojí odiginál od 770 tisíc korun. Kopie touaregu od téhož výrobce vyjde na 300 tisíc korun (originál startuje v Česku na 1,3 milionech).

Audi Q3
Audi Q3

Audi Q3

Když pes s kočičkou pekli dort

Další dříve avizovaná novinka T700, která jako by z oka vypadla Porsche Macan, na pekingském autosalonu nakonec chybí. Důvody ale budou spíš technické, než že by se Zotye zaleklo reakcí zahraniční veřejnosti. Automobilka totiž směle kopíruje vše možné.

Čestné místo na stánku totiž zaujímá pětimetrový sedan Z700. Vnější design je vcelku originální, ale po nahlédnutí dovnitř přijde překvapení. Kabina je věrnou napodobeninou Audi A6, včetně ovládání multimédií mezi sedadly nebo výsuvného displeje navigace.

Zotye E30 EV

Jedna odlišnost se tu přece jen najde a to ovládání převodovky. Tvůrce auta totiž zjevně zaujal otočný volič automatické převodovky z jaguarů a land roverů a tak jej opět věrně napodobili. Verze s manuálem má pro změnu řadicí páku inspirovanou BMW.

A aby nepřišli zkrátka ani ve Stuttgartu, předvádí Zotye na svém stánku také loňskou novinku, elektromobil E30 EV. Ten tvarem karoserie i dvoubarevným lakováním odkazuje na smart, uvnitř čeká řadicí páka ve stylu mercedesů AMG a opět, stejně jako v napodobenině Audi Q3, velký dotykový displej jako z Tesly.

Autoři:




Nejčtenější

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Další z rubriky

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.