Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přehled: Kde se v Praze nejvíc bourá

  11:34aktualizováno  11:34
Nejvíce dopravních nehod hlásí policie v Praze na Jižní spojce. Rizikové jsou také některé křižovatky - například Vítězné náměstí. V budoucnosti tady možná mohutný kruhový objezd nahradí klasická křižovatka se semafory.

Nehoda auta s dvěma kamiony na Jižní spojce | foto: HZS Praha Jan Kostík

Za volantem prosedí Vilém Nohejl desítky hodin týdně. Další hodiny navíc tráví také na policii a v pojišťovně.

Za tři roky, co po Praze rozváží medikamenty, totiž havaroval už čtyřikrát. "Na Evropské jsem ťukl tramvaj. Dvakrát jsem zůstal přimáčknutý v koloně na okruhu. A naposledy do mě vrazil nějaký Němec na Vítězném náměstí,“ smutně bilancuje.

Za opravy zaplatil dohromady několik desítek tisíc korun, zároveň získal zkušenost k nezaplacení: v Praze jsou místa, kterým je lépe se s autem vyhnout. Nebo být alespoň stoprocentně koncentrovaný.

Takovým úsekem je například ulice Milady Horákové v okolí stadionu fotbalové Sparty. Za první tři měsíce letošního roku tu havarovaly tři desítky aut, loni ve stejné době jich bylo dokonce dvaačtyřicet.

Tradičně se tudy vlečou kolony netrpělivých řidičů. Cestu si občas urychlují poměrně nebezpečnými manévry.

"Hlavou jim najednou probleskne myšlenka, že se mohou dopředu dostat tak, že přeskočí do sousedního pruhu. V rychlosti ani nezablikají a na poslední chvíli tam přejedou, aniž by si uvědomili, že ohrožují sebe i druhé,“ hněvá se Zdeněk Bezouška, náměstek ředitele pražské policie, který dlouhá léta šéfoval dopravním policistům.

"Ještě mnohem horší to tu bývá, když začne pršet. Silnice z dlažebních kostek zalitých v asfaltu se změní na kluziště. Řidiči ale často jedou, jako by to nevěděli,“ kárá je na dálku Bezouška.

Podobný terén čeká šoféry také na Hlávkově mostě mezi sjezdem Klimentská a Bubenským náměstím. "Kdyby tady řidiči dodržovali bezpečné vzdálenosti, bylo by tu mnohem bezpečněji,“ přemítá policejní náměstek při pohledu do policejních statistik. Hlávkův most: 28 havárií od letošního ledna do března.

Jen o jednu nehodu méně než na Hlávkově mostě museli policisté vyšetřovat na Vítězném náměstí. Obří kruhový objezd už nestíhá spolykat množství aut, která tudy projíždějí.

"Už jsme si nechali zpracovat několik studií. Zjistili jsme, že náměstím projíždí mnohem více aut, než na kolik stačí kapacita okruhu,“ komentuje charakteristický "Kulaťák“ Bezouška a poznamenává, že jedinou záchranou se zdá přestavět systém na klasickou křižovatku se semafory.

Podle šéfa pražské dopravní policie Pavla Švrčuly je pro chodce nebezpečné také Karlovo náměstí nebo Palmovka. "Mnohdy si to ale dělají lidé sami. Jsou roztěkaní, neukáznění, nepozorní. A pak se diví,“ říká Švrčula.

Zároveň si pochvaluje, že za prvních pět měsíců roku 2005 zemřelo v Praze "pouze“ 13 chodců, o šest méně než za stejné období vloni.

Částečně to může být i tím, že radnice Prahy 8 se rozhodla upravit křižovatku Palmovka.

"Podél silnic jsme rozmístili zábradlí, vyznačili přechody pro chodce a upravili chodníky,“ vyjmenovává Luděk Hoznauer, předseda dopravní komise Prahy 8.

"Vím, že mnoho lidí bude nespokojených, protože si nebudou moci zkrátit cestu přes křižovatku. Ale pokud zabráníme jediné smrtelné nehodě, vyplatí se to,“ dodává. Úpravy stály zhruba milion korun.

Jezdí jako blázni. Nedají si pozor
a vletí do lucerny

Ozve se skřípění brzd a pak plechový náraz. Rozbité sklo zachrastí na asfaltu. Náměstím se rozezvučí vzteklé nadávky.

Zvukový kolorit, který slýchává Jaroslava Lepková na Vítězném náměstí už třicet let.

"Tohle místo automobilové nehody úplně přitahuje,“ povzdechne si, když mluví o velkém kruhovém objezdu na rozhraní Bubenče a Dejvic.

"Řidiči to tu mají těžké. Aut je tu moc, zvlášť od Evropské jich přijíždí hodně, navíc se tu plete plno chodců a ještě k tomu tramvaje. Z nich vyskákají lidé, chtějí přeběhnout silnici a utíkat na metro. Jenže se nerozhlédnou a neštěstí je hotovo,“ popisuje Jaroslava Lepková místní nástrahy.

"Klid tu není ani v noci. Každou chvilku tu policie honí opilé mladíky, kteří se jim snaží ujet v autě. Jenže jezdí rychle jako blázni a nedávají si pozor. Často pak vletí přímo do lucerny,“ zlobí se na neukázněné šoféry obyvatelka "Kulaťáku“, kterému půvabně říká kolotoč.

Tím ovšem výčet lapálií nekončí. Hodně problémů tu natropí také chodci na přechodu.

"To je nebezpečné místo. Na přechodu od Mléčného baru ke Generálnímu štábu se každou chvíli stane nějaké neštěstí. Třeba na jaře tu tramvaj přejela nějakého pána,“ vzpomíná Jaroslava Lepková.

"Alespoň k mlíčňáku by měli dát nějaké semafory,“ navrhuje možné řešení.

Semafory? Kruhové objezdy jsou mnohem bezpečnější než klasické křižovatky.

"Určitě jsou, ale jen pokud doprava nepřekročí určitou kapacitu. A to už se na Vítězném náměstí stalo. Semafory by to tu zklidnily,“ myslí si Zdeněk Bezouška, náměstek ředitele pražské policie.


Kde se v Praze nejvíc bourá

Jižní spojka mezi Sulickou a sjezdem na Braník - 46 nehod

2kilometrový úsek v okolí nájezdu a výjezdu z Barrandovského mostu, kde se tvoří kolony. Řidiči tu především nedodržují dostatečné rozestupy.

Jižní spojka mezi sjezdem Průběžnou a Průmyslovou - 44 nehod

Úsek, kde se tvoří kolony u zúžení za lanovým mostem. Mnoho řidičů nevěnuje dost pozornosti situaci na silnici.

Křižovatka Vídeňská a Jižní spojka - 33 nehod

Hustou dopravu komplikuje mnoho autobusů městské hromadné dopravy

Jižní spojka mezi ul. 5. května sjezdem na Vídeňskou - 31 nehod

Od Barrandovského mostu ke křižovatce s Vídeňskou ulicí se automobily mezi sebou nepřehledně proplétají. Bezpečnosti by prospělo, kdyby každý řidič včas informoval o změně jízdy.

Dálnice D1 mezi sjezdem Šeberov a hranicí Prahy - 30 nehod

Jeden z nejvytíženějších úseků dálnice, kde v provozu osobních automobilů překáží nákladní doprava. Kamiony se snaží dostat na Jižní spojku, mnoho řidičů se mezi nimi proplétá, protože se pokoušejí odbočit na Jižní Město nebo do Šeberova a Kunratic.

Milady Horákové mezi Letenským náměstím a tramvajovou smyčkou - 30 nehod

Ulicí popojíždějí kolony, kde auta odbočují a vjíždějí na poslední chvíli. Mnoho nehod se stane při dešti na kluzkých dlažebních kostkách.

Hlávkův most mezi sjezdem Klimentská a Bubenským náměstím - 28 nehod

Auta v hustém provozu nedodržují rozestupy. Situaci ještě zhoršuje počasí. Při dešti navhne dlažba a řidiči včas nepřizpůsobují rychlost.

Vítězné náměstí - 27 nehod

Kruhový objezd už nestačí tak husté dopravě, zvlášť když řidiči nerespektují přednost v jízdě. Občas tu také auto srazí chodce na přechodu.

Křižovatka Strakonická a Barrandovský most - 26 nehod

Silnice není projektována pro tak masivní kamionovou dopravu. Nákladní automobily tudy míří ve směru na dálnici D1. Už tak nepřehlednou dopravu komplikují autobusy.

Křižovatka Jižní spojka a Chodovská - 25 nehod

Hodně vytížený úsek, kde dálnice D1 ústí v Jižní spojku. Osobní dopravu tu zahušťují kamiony, které stojí v dlouhých kolonách. Brání tak plynulému sjezdu ze silnice.

20 dalších nebezpečných míst

28 nehod

Mladoboleslavská mezi Kolbenovou a křižovatkou s ul. Ke Klíčovu

23 nehod

Chodovská mezi ulicemi U Plynárny a Jižní spojkou

21 nehod

Bohdalecká mezi ulicemi U Plynárny a U Vršovického hřbitova
Pražská mezi křižovatkou s ul. Švehlovou a Mírového hnutí
Brněnská mezi sjezdem Chodovec a přípojkou Chodov
Radlická od ulice Křížkovou po bývalou tramvajovou smyčku

20 nehod

Wilsonova mezi Bulharem a kižovatkou s Legerovou
Jižní spojka mezi sjezdem na 5. května a sjezdem Chodovská
K Barrandovu mezi Geologickou a Pod Habrovou

19 nehod

křižovatka Plzeňská a Kukulova
V Korytech mezi Průběžnou a Jižní spojkou
Husitská mezi ulicemi Trocnovskou a Prokopovou
Jižní spojka mezi sjezdem Vídeňská a sjezdem na Sulickou
Pražský okruh mezi ulicemi K Barrandovu a Ořešskou
Kolbenova mezi ulicemi Pod Pekárnami a odbočkou tramvají

18 nehod

náměstí I. P. Pavlova na křižovatce se Sokolskou
křižovatka Liberecká a Cínovecká
Jižní spojka mezi sjezdem na Chodovskou a ulicí V Korytech
Národní mezi Smetanovým nádražím a Pernštýnem
Jičínská mezi Vinohradskou a Olšanským náměstím

Pozn.: Počet nehod za 1. čtvrtletí 2006
Zdroj: Policie ČR

Autoři: ,




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Ford Focus 1,0 EcoBoost ...
Ford Focus 1,0 EcoBoost ...

r.v. 2015, naj. 58 340 km, benzín
410 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.