Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přehled péče po zimě

aktualizováno 
-
KAROSERIE, SPODEK KAROSERIE: umýt tlakovou vodou, opravit šrámy, ošetřit povrch

BRZDY: vymýt tlakovou vodou, zkontrolovat vedení, hadičky a brzdové destičky, u starých typů ošetřit části, které se při výměnách destiček či opravách demontují, promazat táhlo ruční brzdy, seřídit ruční brzdu, aby zabírala na pátém či šestém zubu

MOTOR: před mytím je dobré zjistit a opravit případné úniky oleje či kapalin, pozor, aby se do elektroinstalace nedostala voda

PRYŽOVÉ A TĚSNĺCĺ DĺLY:ošetřit speciálními přípravky

AKUMULÁTOR: hustoměrem zkontrolovat stav elektrolytu, dobít, případně doplnit destilovanou vodu, očistit kontakty

OLEJE: zkontrolovat stav, doplnit, není třeba urychlovat servisní interval

FILTRY: vyčistit, jinak není třeba urychlovat servisní interval

KAPALINY: zkontrolovat stav, doplnit, brzdová kapalina se mění po dvou, chladicí po dvou až pěti letech, podle doporučení výrobce

INTERIÉR: čistí se od čalounění stropu dolů přes výplně dveří k podlaze, působení chemických přípravků je dobré ušetřit věnec volantu, páky a pedály, dát vyschnout koberce, vyčistit skla zevnitř vozu

KUFR: dát vyschnout koberce, zkontrolovat, zda dovnitř neproniká voda

STĺRAČE: výměna gumiček se doporučuje dvakrát do roka, nejlépe na jaře a před zimou, kontrolu, případně vyčištění a seřízení zaslouží trysky ostřikovače

KLOUBY, TÁHLA: zaslouží namazat

KLĺNOVÉ ŘEMENY, HADICE: zkontrolovat, dotáhnout

SVĚTLA, ELEKTROINSTALACE: zkontrolovat do poslední žárovky, zjistit, zda neslepnou hlavní světlomety

VÝBAVA: zkontrolovat, doplnit
Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.