Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přehled pro řidiče: Kde policisté rádi číhají

  12:20aktualizováno  12:20
Přehled míst, kde stávají policejní radary a kde pro omezení rychlosti možná nejsou důvody.

policie - ilustrační foto | foto: Radek MičaMF DNES

Hospoda v Horkách na Třebíčsku má příznačný název: U Radaru. Její provozovatelé ji tak pojmenovali kvůli oblibě policistů měřit rychlost na konci obce, tedy v místě, kde řidiči už nemohli nikoho kromě sebe ohrozit.

popisek Šéf dopravní policie
Občas měříme na špatném místě 

"Je to dost paradoxní místo pro měření. U poslední chalupy, kousíček před cedulí označující konec vesnice. Všichni to ale věděli a včas zpomalili,“ vzpomíná jeden z jihlavských řidičů na nesmyslné chování policistů.

Ti se nyní hájí, že už místo pro měření rychlosti změnili. "Přes Horky vede frekventovaná silnice z Jihlavy do Znojma, proto se tu měří rychlost. Už ji ale kontrolujeme ve středu obce,“ tvrdí třebíčský dopravní policista František Ševčík.

Zbytečné kontroly?
Z jiných podobných míst, o nichž si řidiči myslí, že zde policisté měří rychlost jen kvůli vybírání pokut, ale radary nezmizely. Redakce se pokusila některé úseky vytipovat. Od 1. července se totiž tresty za vysokou rychlost výrazně zpřísní.

Například pokud pojede řidič v obci o 20 kilometrů rychleji, než by měl, "získá“ 3 trestné body. Hlavně ale na místě zaplatí pokutu 2500 korun. Dosud to byla maximálně tisícovka. Klidně ale také nic, záleželo na rozhodnutí policisty.

Měří tedy policisté opravdu na místech, kde je to třeba? Často například stojí na Lučenské ulici v Jablonci nad Nisou, na výpadovce do Liberce. Je zde jen pár domů a chodci tu téměř nechodí, přesto úsekem nesmí jet auta rychleji než padesátkou.

Na přehledném úseku ji řada řidičů nedodržuje a policisté tu mají "hody“. A tvrdí, že v úseku má smysl rychlost měřit. "Nevidím důvod, proč bychom to nemohli dělat. Je tu několik domů a v areálu bývalého Liazu sídlí řada firem,“ říká mluvčí jablonecké policie Ludmila Knopová.

Všude měřit nejde
Další podobný úsek je na Rokycanské třídě v Plzni. Opět jde o výpadovku z města, tentokrát směrem na Prahu. Ani zde nejsou téměř žádné domy, jen benzinka a autobazary. Dřív se tu mohlo jezdit sedmdesátkou, dnes je tu povolených padesát. Na čtyřproudé komunikaci rychlost dodržuje málokdo.

"Rozhodně tady nekontrolujeme rychlost jen kvůli pokutám. Stávají se zde nehody,“ tvrdí Michaela Altmannová z plzeňské policie.

Nicméně i šéf republikové dopravní policie Zdeněk Bambas připouští, že občas se rychlost kontroluje tam, kde to není úplně potřeba.

"Může se samozřejmě stát, že se s radarem objevíme na nevhodném místě. Není to ale úmysl. Měřit rychlost tak, abychom neohrozili bezpečnost, se prostě všude nedá,“ řekl.

"Právě proto ale chceme nakoupit nové ruční radary, abychom mohli měřit v místech, kde je to opravdu třeba, nedá se zde ale zaparkovat auto s pevně umístěným radarem,“ dodal.

***

Máte tipy na další místa, kde je měření
rychlosti spíše zbytečné?
Pište do diskuze pod článkem

Tresty za rychlost
Co hrozí řidičům od 1. 7.

Překročení povolené rychlosti o 40 km/h a více v obci nebo o 50 km/h a více mimo obec - 5 trestných bodů a pokuta od správního úřadu od 5 do 10 tisíc korun. Řidič přijde na čas o řidičský průkaz.
Překročení rychlosti o 20 km/h a více v obci nebo o 30 km/h a více mimo obec - 3 body. Pokuta na místě 2500 Kč nebo 2500 až 5000 korun ve správním řízení.
Překročení rychlosti o méně než 20 km/h v obci nebo o méně než 30 km/h mimo obec - 2 trestné body a pokuta na místě 1000 korun nebo 1500 až 2500 korun ve správním řízení.

Zdroj: Ministerstvo dopravy ČR

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Octavia TSI 1,4 TSI / 110 kW...
Škoda Octavia TSI 1,4 TSI / 110 kW...

r.v. 2016, naj. 4 598 km, benzín, 1. majitel
432 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.