Přehled závad testovaných vozů 1)

* Místo deklarovaných 92 kW výkonu naměřeno u nového vozu jen 86,3 kW a na konci testu 86,8 kW, dluh 2,2 vteřiny ve zrychlení na 100 kilometrů v hodině - neřešeno
* Vibrace do volantu - výměna sloupku řízení

* Klepání z přední nápravy výměna kulového čepu

* Uvolněné těsnění okénka, špatně upevněná krycí lišta pod sedadlem, drnčící kolík zámku dveří - oprava

* Selhávání centrálního zamykání - oprava

* Zničená bezpečnostní vložka šroubů kol - dvakrát výměna

ŠKODA OCTAVIA COMBl 1.8 TURBO 3)

* Prokluzující spojka - výměna přítlačného talíře

* Závada centrálního zamykání, vrzání přístrojové desky oprava

* Pazvuky od pravého zadního kola

ŠKODA FELICIA 1.3 LXi

* Obtížné a nejisté řazení s nepříjemnými pazvuky - oprava převodovky

* Únik chladicí kapaliny do motorového prostoru - výměna vyrovnávací nádržky chladiče

* Vadný přerušovač směrovek - výměna

* Vadné průduchy ventilace výměna

* Závada ve stahování okna, uvolněné zástěrky kol, závada předního reproduktoru oprava

* Vadná svorka chladiče oprava

* Nedokonale funkční lišty stíračů - výměna

FORD MONDEO 1.8 16V GLX

* Nefunkční teploměr - výměna čidla

* Závada ostřikovače čelního skla a světel - oprava

* Těsnění v chladicím systému - výměna

* Prasklá žárovka parkovacího světla - výměna

* Nedokonale funkční lišty stíračů - výměna

ŠKODA FABIA 1.4 16V ELEGANCE

* Uvolněná ruční brzda - oprava

* Vibrace přicházející do volantu při běžném brzdění v rychlosti přes sto kilometrů v hodině - výměna všech čtyř brzdových kotoučů

* Nekultivovaný chod motoru, který se projevoval vibracemi v řidičově sedadle, rušivým zvukem motoru a kolísáním volnoběžných otáček - výměna řídicí jednotky motoru

* Svítící kontrolka airbagů - výměna snímacího kroužku kontaktu

* Nefunkční klimatizace - doplnění chladicího média

* Špatně fungující elektrické zavírání střešního okna

* Rozpáraný šev sedáku řidičova sedadla a závada v systému vyhřívání předních sedadel - výměna předních sedadel

* Do sedadla řidiče se vrátily vibrace, podruhé začaly kolísat volnoběžné otáčky - tentokrát testovací technika žádnou závadu neodhalila, neřešeno

* Rušivý hluk při plném otevření střešního okna - po rozebrání a opětovném sestavení ustalo

ŠKODA FABIA 1.4 16V ELEGANCE

* Centrální zamykání nefungovalo ve stanoveném režimu, neproblikávaly kontrolky podle návodu - nebylo správně naprogramováno z výroby, oprava

* Prasklá žárovka v přední mlhovce - výměna

* Po celou dobu testu vůz zaostával ve rychlení z 0 na 100 kilometrů v hodině o 1,5 vteřiny za údaji výrobce - neřešeno

* Svítící kontrolka signalizace závady elektroniky motoru při příjezdu do servisu problém znenadání ustal - neřešeno

OPEL VECTRA 1.6 GL

* Oprava předních a zadních brzd

* Každému starému vozu doporučovaná preventivní výměna rozvodového řemenu

* Kmitání předních kol - vyvážení

* Ztráta zadní zástěrky - výměna na obou stranách

* Prasklá žárovka předního světlometu - výměna

* Netěsná vodní pumpa a opotřebovaný klínový řemen výměna

* Vadné rameno předního kola - výměna

* Zkorodovaný zadní díl výfuku - výměna

Poznámky: 1) po 40 000 km, kromě běžné údržby a náhrady normálně provozně opotřebovaných dílů a součástí (pneumatiky apod.
neřešeno
* Vibrace do volantu - výměna sloupku řízení

* Klepání z přední nápravy výměna kulového čepu

* Uvolněné těsnění okénka, špatně upevněná krycí lišta pod sedadlem, drnčící kolík zámku dveří - oprava

* Selhávání centrálního zamykání - oprava

* Zničená bezpečnostní vložka šroubů kol - dvakrát výměna

ŠKODA OCTAVIA COMBl 1.8 TURBO 3)

* Prokluzující spojka - výměna přítlačného talíře

* Závada centrálního zamykání, vrzání přístrojové desky oprava

* Pazvuky od pravého zadního kola

ŠKODA FELICIA 1.3 LXi

* Obtížné a nejisté řazení s nepříjemnými pazvuky - oprava převodovky

* Únik chladicí kapaliny do motorového prostoru - výměna vyrovnávací nádržky chladiče

* Vadný přerušovač směrovek - výměna

* Vadné průduchy ventilace výměna

* Závada ve stahování okna, uvolněné zástěrky kol, závada předního reproduktoru oprava

* Vadná svorka chladiče oprava

* Nedokonale funkční lišty stíračů - výměna

FORD MONDEO 1.8 16V GLX

* Nefunkční teploměr - výměna čidla

* Závada ostřikovače čelního skla a světel - oprava

* Těsnění v chladicím systému - výměna

* Prasklá žárovka parkovacího světla - výměna

* Nedokonale funkční lišty stíračů - výměna

ŠKODA FABIA 1.4 16V ELEGANCE

* Uvolněná ruční brzda - oprava

* Vibrace přicházející do volantu při běžném brzdění v rychlosti přes sto kilometrů v hodině - výměna všech čtyř brzdových kotoučů

* Nekultivovaný chod motoru, který se projevoval vibracemi v řidičově sedadle, rušivým zvukem motoru a kolísáním volnoběžných otáček - výměna řídicí jednotky motoru

* Svítící kontrolka airbagů - výměna snímacího kroužku kontaktu

* Nefunkční klimatizace - doplnění chladicího média

* Špatně fungující elektrické zavírání střešního okna

* Rozpáraný šev sedáku řidičova sedadla a závada v systému vyhřívání předních sedadel - výměna předních sedadel

* Do sedadla řidiče se vrátily vibrace, podruhé začaly kolísat volnoběžné otáčky - tentokrát testovací technika žádnou závadu neodhalila, neřešeno

* Rušivý hluk při plném otevření střešního okna - po rozebrání a opětovném sestavení ustalo

ŠKODA FABIA 1.4 16V ELEGANCE

* Centrální zamykání nefungovalo ve stanoveném režimu, neproblikávaly kontrolky podle návodu - nebylo správně naprogramováno z výroby, oprava

* Prasklá žárovka v přední mlhovce - výměna

* Po celou dobu testu vůz zaostával ve rychlení z 0 na 100 kilometrů v hodině o 1,5 vteřiny za údaji výrobce - neřešeno

* Svítící kontrolka signalizace závady elektroniky motoru při příjezdu do servisu problém znenadání ustal - neřešeno

OPEL VECTRA 1.6 GL

* Oprava předních a zadních brzd

* Každému starému vozu doporučovaná preventivní výměna rozvodového řemenu

* Kmitání předních kol - vyvážení

* Ztráta zadní zástěrky - výměna na obou stranách

* Prasklá žárovka předního světlometu - výměna

* Netěsná vodní pumpa a opotřebovaný klínový řemen výměna

* Vadné rameno předního kola - výměna

* Zkorodovaný zadní díl výfuku - výměna

Poznámky: 1) po 40 000 km, kromě běžné údržby a náhrady normálně provozně opotřebovaných dílů a součástí (pneumatiky apod.), bez následků nehod a krádeží, 2) testovaná jen na 30 000 km, 3) testovaná jen na 15 000 km
Pramen: MF DNES