První exempláře z ručních dílen budou k vidění již na ženevském autosalonu. Automobil "pro vyvolené" nabídne největší možný komfort i bezpečnost, přičemž částečně využije technologií Mercedesu. Výroba bude individualizovaná dle specifických přání zákazníků stejně, jako tomu bylo před šedesáti lety.
Tehdy opouštěly nevelké dílny například modely Maybach Zeppelin o délce 5,5 metru vybavené dvanáctiválcovým motorem. Agregát se stejným počtem válců dostane Maybach do vínku i v 21. století, jen bude podstatně výkonnější. Pod kapotou totiž bude muset řidič krotit 550 koní při 900 Nm točivého momentu.
A jaké jsou šance oprášené značky? Management Daimleru věří, že nemalé. Vždyť těch nejluxusnějších limuzín se prodává rok od roku stále více. Nejvyšší vrstvy, ze kterých se zájemci o limuzíny Maybach budou rekrutovat, jsou ale dosti konzervativní. To by mohlo automobily, jenž budou vznikat v německém Sindelfingenu po boku mercedesů třídy S, zpočátku částečně handikapovat. Bude tedy především záležet na nejbohatších Němcích, zda dají Maybachu přednost před zahraničními Rolls-Roycy a vozy Bentley. Konkurencí, o níž se však moc nemluví, jistě budou i nejluxusnější modely německých automobilek BMW, Mercedes či Audi.
Po šedesáti letech koncern DaimlerChrysler opět opráší značku luxusu. |