Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Překoná oprášený Maybach image Mercedesu?

  10:50aktualizováno  10:50
Maybach - generace dědečků a babiček si možná vzpomínají. Před šedesáti lety byla tato značka symbolem luxusu, který těžko nacházel srovnání. Nyní se společnost DaimlerChrysler pokusí o její oživení a to i přesto, že již spoustu manažerských modelů vyrábí. Maybach by měl být dle představ šéfů koncernu přímým konkurentem takových vozů, jako je například Bentley či Rolls-Royce.

První exempláře z ručních dílen budou k vidění již na ženevském autosalonu. Automobil "pro vyvolené" nabídne největší možný komfort i bezpečnost, přičemž částečně využije technologií Mercedesu. Výroba bude individualizovaná dle specifických přání zákazníků stejně, jako tomu bylo před šedesáti lety.

Tehdy opouštěly nevelké dílny například modely Maybach Zeppelin o délce 5,5 metru vybavené dvanáctiválcovým motorem. Agregát se stejným počtem válců dostane Maybach do vínku i v 21. století, jen bude podstatně výkonnější. Pod kapotou totiž bude muset řidič krotit 550 koní při 900 Nm točivého momentu.

A jaké jsou šance oprášené značky? Management Daimleru věří, že nemalé. Vždyť těch nejluxusnějších limuzín se prodává rok od roku stále více. Nejvyšší vrstvy, ze kterých se zájemci o limuzíny Maybach budou rekrutovat, jsou ale dosti konzervativní. To by mohlo automobily, jenž budou vznikat v německém Sindelfingenu po boku mercedesů třídy S, zpočátku částečně handikapovat. Bude tedy především záležet na nejbohatších Němcích, zda dají Maybachu přednost před zahraničními Rolls-Roycy a vozy Bentley. Konkurencí, o níž se však moc nemluví, jistě budou i nejluxusnější modely německých automobilek BMW, Mercedes či Audi.

Po šedesáti letech koncern DaimlerChrysler opět opráší značku luxusu.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.