Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Překvapení autosalonu Moskva: Lada C-Cross

aktualizováno 
UVNITŘ VIDEOREPORTÁŽ - Neohroženými vládci ruských silnic jsou stále lady. Legendárních "žigulíků", samar, kalin a dalších se prodalo jen za loňský rok v Rusku víc než 660 tisíc. AVTOVAZ, jak se výrobce lad jmenuje, si tedy na moskevský autosalon nějakou specialitu připravit musel. Překvapení se jmenuje C-Cross a vymysleli ho studenti.

 Původně hrozilo, že studie terénní lady bude vypadat takto:

Lada mini SUV koncept

Hranatý a zelený nástupce nivy ale nakonec do Moskvy nedorazil, namísto něj si pro domácí autosalon automobilka z Togliatti připravila svou představu auta pro volný čas a lehký terén (rozuměj: ruskou silnici), jmenuje se C-Cross.

Koncept, který charakterizuje největší a nejprodávanější ruská automobilka jako crossover (tedy auto spojující charakteristiky více druhů aut), je vítězným návrhem soutěže studentů designu. Čtyřmístný c-cross s pohonem všech kol vyhrál v konkurenci 70 návrhů.

Pohlednou studii pohání dvoulitrový benzinový motor. Tahle lada by prý uměla jezdit až stodevadesátkou a rozjet se z nuly na stokilometrovou rychlost za 8 sekund.

Nechybí jí typické SUV doplňky a velká kola. Jestli se po víc než třiceti letech dočkáme nové lady do terénu - protentokrát lehkého - ale prozatím výrobce neprozradil.

Lada C-Cross v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4 410 x 1 812 x 1 557 x 2 640
objem kufru (l) 350
motor 2 000 ccm zážehový
max rychlost (km/h) 190
zrychleni 0-100 km/h (s) 8,2
pneumatiky 245/45 R18

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.