Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Překvapí nás Maserati?

  10:55aktualizováno  10:55
Motorističtí odborníci jsou zaskočeni. Maserati, které se vždy zaměřovalo na rychlá auta pro silnici, si troufá i mimo asfalt. Zatím jde sice jen náznak v podobě konceptu, ale lze s velkou pravděpodobností předpokládat, že se novinka se jménem Kubang do výroby dostane.Nezapomeňte na zajímavou fotogalerii!

Důvod není těžké vystopovat. Poté, co se Italové zhruba před rokem vrátili na americký trh, je právě zámoří jejich klíčovým odbytištěm. Šéfové z Modeny si to uvědomili a navíc připravili žolíka v podobě kubangu - ve Spojených státech totiž bez terénního vozu naplno uspět nelze.

Studie však samozřejmě klasickým off-roadem není. Tomu se brání i vedení automobilky, které jej zařazuje do kategorie GT wagon. Ať už ale zvolíme jakékoli slovní pojmenování, jedno je jisté: Kubang je typově podobný dvojici Porsche Cayenne - Volkswagen Touareg, i když nutno přiznat, že je nižší a tedy i civilnější.

Novinka z Modeny je poměrně zaoblená, na čemž nese svůj podíl bezesporu italský Giugiaro. Tyto tvary však nejsou samoúčelné, neboť umožňují dle automobilky pojmout až 7 cestujících. Všude zmiňovaná variabilita interiéru by měla být kromě zcela nového vnitřního designu největším lákadlem i pro případné zájemce o netradiční Maserati.

Nyní se zmiňme o tom, co z fotografií vyčíst nelze. Do konceptu je zabudován systém 4x4 se známým osmiválcem 4,2 litru, jenž nyní dráždí majitele spyderů a modelů coupé. 390 koní výkonu prý umožňuje Kubangu zrychlení na stovku za necelých 5,6 vteřiny a ručička rychloměru vrcholí hodnotou 250 kilometrů za hodinu.

A jak je to tedy s budoucností kubangu? Je jisté, že bude zdobit stánek automobilky na právě začínajícím detroitském autosalonu a několika dalších. Nejspíše až reakce veřejnosti rozhodne o jeho osudu, tak to u odvážných kroků přeci bývá. Pokud se však nakonec na výrobních linkách neobjeví, lze z jeho tvarů alespoň vypozorovat směr, kterým se automobilka v oblasti designu vydá. Nyní se zdá, že Maserati se dále odklání od bývalých rivalů Ferrari a Porsche, a jeho vozy budou spíše než tvrdým extrasportovním náčiním - luxusním módním doplňkem špičkových manažerů.

Maserati Kubang - skica

Maserati Kubang - detail

Maserati Kubang - detail zádě

Maserati Kubang - detail čela

Maserati Kubang - skica

Maserati Kubang - profil

Maserati Kubang - zadní náhled

Maserati Kubang

Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.