Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidové porsche přichází v nové generaci. Je sportovnější a větší

aktualizováno 
V kontextu legendární stuttgartské automobilky je cayman lidovým modelem. V absolutním měřítku je to však stále velmi drahé sportovní kupé. Automobilka nyní představila jeho novou generaci, ve které cayman dostal ostřejší rysy, je větší a má lehčí stavbu.

Porsche Cayman | foto: Porsche

První generaci modelu Cayman představilo Porsche v roce 2005. Auto vychází ze základního modelu Boxster, ale má uzavřenou karoserii. To samé platí také o právě uvedené nové generaci kupé. V katalogu Porsche jsou cayman s boxtserem nejdostupnějšími modely, ceny začínají na 1,3 milionu korun u základních variant. Pro srovnání, tradiční Porsche 911 začíná na 2,5 milionu korunách, panamera na dvou milionech a SUV Cayenne na 1,5 milionu.

Fotogalerie

Nový cayman je jednoduše klasické porsche, takže nepřekvapí, že oproti první generaci se jeho silueta příliš výrazně nezměnila. Karoserie je však delší a nižší a zvětšil se i rozvor. Na délku narostl cayman o tři centimetry na 4,38 metru, nižší je o centimetr (1,294 metru) a o celých šest centimetrů na 2,48 metru se prodloužil rozvor. A podle posledních trendů se podařilo snížit hmotnost o 30 kilogramů u obou verzí (1 310 a 1 340 kilogramů).

Design navazuje na nejnovější generaci boxsteru z počátku letošního roku. Blatníky mají větší oblouky a linie pontonu se tak zvlnila. Přední světla jsou hranatější, ztratila čistě oválný tvar předchůdce. Ve stejném duchu se proměnil i přední nárazník s výrazněji tvarovanými mohutnými přívody vzduchu. Vzadu mají nový tvar svítilny a na nárazníku přibyly výraznější prolisy.

Porsche Cayman

Naopak opticky stejný tvar má kabina včetně bočních skel. Vnější zpětná zrcátka se přestěhovala z trojúhelníku bočního okna na plech dveří. Díky tomu stojí jen na jednoduché podpoře. Nový je samozřejmě i interiér. Hlavní změnou je mohutnější středový tunel, který nyní výrazně přechází do palubní desky, kterou tak dělí na dvě poloviny. Výrazným prvkem desky jsou nově tvarované výdechy vzduchu, které navazují na změněný design světel a předního nárazníků. Místo oválných u první generace jsou nyní hranatější.

V prodeji budou dvě verze caymanu. Základní má vzadu uložený šestiválec s objemem 2,7 litru a s výkonem 202 kW. Silnější Cayman S má taktéž plochý šestiválec, ale s objemem 3,4 litru a výkonem 239 kW. U obou variant si zákazníci budou moci vybrat mezi manuální šestistupňovou převodovkou a sedmistupňovým dvojspojkovým automatem PDK.

Porsche Cayman

Základní cayman zrychlí na stovku za 5,7 sekundy s manuálem a o desetinu rychleji s automatem. Paket Sport Plus u zrychlení na stovku srazí ještě další dvě desetinky. Maximální rychlost je 266 kilometrů za hodinu. Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu caymanu na 7,7 litru benzinu na 100 kilometrů.

Rychlejší Cayman S dokáže na stovku dosprintovat za rovných pět sekund v případě manuální převodovky. Automat PDK je opět o desetinu rychlejší a s paketem Sport Plus zvládne novinka sprint na stovku dokonce za 4,7 sekundy. Maximální rychlost je 283 kilometrů za hodinu a spotřeba silnějšího Caymanu S se pohybuje mezi 8 až 8,8 litru na sto kilometrů. Úspornější je varianta s manuální převodovkou.

Ve výbavě novinky najdeme adaptivní tempomat a také bezklíčové odemykání. Porsche uvede nový cayman na český trh na konci prvního čtvrtletí příštího roku. Bez příplatkové výbavy bude cayman stát 1,3 milionu korun, výkonnější verze Cayman S pak bude v základu o 350 000 korun dražší.

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.