Lidové porsche přichází v nové generaci. Je sportovnější a větší

aktualizováno 
V kontextu legendární stuttgartské automobilky je cayman lidovým modelem. V absolutním měřítku je to však stále velmi drahé sportovní kupé. Automobilka nyní představila jeho novou generaci, ve které cayman dostal ostřejší rysy, je větší a má lehčí stavbu.

Porsche Cayman | foto: Porsche

První generaci modelu Cayman představilo Porsche v roce 2005. Auto vychází ze základního modelu Boxster, ale má uzavřenou karoserii. To samé platí také o právě uvedené nové generaci kupé. V katalogu Porsche jsou cayman s boxtserem nejdostupnějšími modely, ceny začínají na 1,3 milionu korun u základních variant. Pro srovnání, tradiční Porsche 911 začíná na 2,5 milionu korunách, panamera na dvou milionech a SUV Cayenne na 1,5 milionu.

Fotogalerie

Nový cayman je jednoduše klasické porsche, takže nepřekvapí, že oproti první generaci se jeho silueta příliš výrazně nezměnila. Karoserie je však delší a nižší a zvětšil se i rozvor. Na délku narostl cayman o tři centimetry na 4,38 metru, nižší je o centimetr (1,294 metru) a o celých šest centimetrů na 2,48 metru se prodloužil rozvor. A podle posledních trendů se podařilo snížit hmotnost o 30 kilogramů u obou verzí (1 310 a 1 340 kilogramů).

Design navazuje na nejnovější generaci boxsteru z počátku letošního roku. Blatníky mají větší oblouky a linie pontonu se tak zvlnila. Přední světla jsou hranatější, ztratila čistě oválný tvar předchůdce. Ve stejném duchu se proměnil i přední nárazník s výrazněji tvarovanými mohutnými přívody vzduchu. Vzadu mají nový tvar svítilny a na nárazníku přibyly výraznější prolisy.

Porsche Cayman

Naopak opticky stejný tvar má kabina včetně bočních skel. Vnější zpětná zrcátka se přestěhovala z trojúhelníku bočního okna na plech dveří. Díky tomu stojí jen na jednoduché podpoře. Nový je samozřejmě i interiér. Hlavní změnou je mohutnější středový tunel, který nyní výrazně přechází do palubní desky, kterou tak dělí na dvě poloviny. Výrazným prvkem desky jsou nově tvarované výdechy vzduchu, které navazují na změněný design světel a předního nárazníků. Místo oválných u první generace jsou nyní hranatější.

V prodeji budou dvě verze caymanu. Základní má vzadu uložený šestiválec s objemem 2,7 litru a s výkonem 202 kW. Silnější Cayman S má taktéž plochý šestiválec, ale s objemem 3,4 litru a výkonem 239 kW. U obou variant si zákazníci budou moci vybrat mezi manuální šestistupňovou převodovkou a sedmistupňovým dvojspojkovým automatem PDK.

Porsche Cayman

Základní cayman zrychlí na stovku za 5,7 sekundy s manuálem a o desetinu rychleji s automatem. Paket Sport Plus u zrychlení na stovku srazí ještě další dvě desetinky. Maximální rychlost je 266 kilometrů za hodinu. Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu caymanu na 7,7 litru benzinu na 100 kilometrů.

Rychlejší Cayman S dokáže na stovku dosprintovat za rovných pět sekund v případě manuální převodovky. Automat PDK je opět o desetinu rychlejší a s paketem Sport Plus zvládne novinka sprint na stovku dokonce za 4,7 sekundy. Maximální rychlost je 283 kilometrů za hodinu a spotřeba silnějšího Caymanu S se pohybuje mezi 8 až 8,8 litru na sto kilometrů. Úspornější je varianta s manuální převodovkou.

Ve výbavě novinky najdeme adaptivní tempomat a také bezklíčové odemykání. Porsche uvede nový cayman na český trh na konci prvního čtvrtletí příštího roku. Bez příplatkové výbavy bude cayman stát 1,3 milionu korun, výkonnější verze Cayman S pak bude v základu o 350 000 korun dražší.

Autor:

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Nové dvoukolové Formule 1 mají křídla a přes 215 koní

Novinka Ducati Panigale V4R

Vývoj materiálů, technologií a elektroniky stále posouvá hranice dnešních sportovních motocyklů. Za půl milionu si...

Další z rubriky

Autonomní auta přijíždějí, budeme v nich spát a užívat si sex

Autonomní kabinka Volkswagen Sedric

V Česku má do konce roku 2022 vzniknout testovací polygon automobilky BMW pro samořiditelné vozy. Německá automobilka...

Soud nařídil zákazy starších dieselů v Essenu, nemohou ani na dálnici

Ilustrační snímek

Německý správní soud nařídil zavést zákazy jízdy starších naftových automobilů v některých částech západoněmeckého...

Tak si žijí milovníci aut v USA. Vyladí si veterána na tisíc koní

Dodge Super Charger Hellephant SEMA

Tradiční veletrh SEMA v Las Vegas ukazuje, jak si Američané prostřednictvím nejrůznějších doplňků vylepšují svá auta....

Najdete na iDNES.cz