Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: V Americe zkoušeli vozit auta vlakem čumákem dolů

aktualizováno 
Originální systém Vert-A-Pac vyvinula automobilka General Motors v 70. letech minulého století pro přepravu modelu Chevrolet Vega po železnici.

Systém Vert-A-Pac vyvinula automobilka General Motors v 70.letech minulého století pro přepravu modelu Chevrolet Vega po železnici. | foto: Chevrolet pre-1978. Original uploader: Creative Commons

Fotogalerie

Moderní železniční vagony, na kterých se přepravují automobily na dlouhé vzdálenosti, zná pravděpodobně každý. Koncepce těchto vagonů zůstává téměř stejná po celou dobu, kdy se vlaky začaly používat pro transport.

Vzácnou výjimkou je dnes již zaniklý systém Vert-A-Pac, který vyvinula automobilka General Motors společně s železniční společností Southern Pacific. Netradiční systém přepravy vymysleli kvůli úspoře nákladů.

Vagony, ve kterých se automobily přepravovaly „čumákem“ dolů, se využívaly pro model Chevrolet Vega a do jedno z nich se jich vešlo až třicet. V té době tradiční třípatrové přepravní vagony umožňovaly přepravu maximálně 18 kusů.

Systém Vert-A-Pac vyvinula automobilka General Motors v 70.letech minulého...

Dveře vagonu se otevíraly a zavíraly s pomocí vysokozdvižného vozíku. Aby byla netradiční přeprava vůbec možná, montovaly se na Chevrolet Vega čtyři ochranné kryty z lité oceli, které chránily blok motoru a převodovky.

Automobil se dodával k dealerům v plně funkčním provedení včetně náplní, a proto měla vega například na baterii víčko pro doplnění kyseliny vysoko na zadním okraji skříně a nádobka na ostřikovače byla namontována v úhlu 45 stupňů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autocentral: Audi A6 v městském provozu (screenshot)
Autocentral: Test Audi A6

Co je zač Audi A6 a co obnáší péče o takové auto? Na to odpoví Míra Hejda a expert Jirka v novém díle pořadu Autocentral.   celý článek

Další z rubriky

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Bentley Continental GT
Bentley zanevřel na fotbalisty a míří na čínského zákazníka

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Čína je pro mnohé automobilky největším odbytištěm a to se projevuje i na nabídce modelů. Zdá se, že se tím teď začala řídit i značka Bentley, která ve...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.