Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přerostlý kombík Chevrolet Orlando se těší na silnici

  12:15aktualizováno  12:15
Chevrolet představil v Paříži koncept nového vozu na pomezí kategorie kombi a velkoprostorových vozů. Studie pochází z korejské větve GM, kterou známe jako Daewoo. Orlando navazuje na právě představený sedan Cruze. To znamená, že by mohlo mít blízko do sériové výroby.

Chevrolet Orlando | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Sedmimístný velkoprostorový vůz ostře řezaných rysů, který se tváří spíše jako nafouknuté kombi – tak to je nový Chevrolet Orlando, který automobilka vystavuje na pařížském autosalonu jako studii.

Vzhledem k tomu, že si orlando bere technický základ ze sedanu Cruze, který se začne prodávat koncem příštího roku, je prakticky jisté, že se s ním rovněž setkáme v sériové produkci. Pravděpodobně ale až v průběhu roku 2010.

Na globální platformě Delta II vznikl automobil kategorie MPV, který se ale snaží vymanit z klišé vejčitých jednoprostorových karoserií. Linie kapoty a čelního skla jsou proto vůči sobě hodně zalomené. Pod svalnatou kapotou se u studie ukrývá dvoulitrový turbodiesel s výkonem 110 kW (150 koní) a točivým momentem 320 Nm.

Uvnitř vozu je dostatek místa až pro sedm pasažérů, lví podíl na tom má rozvor kol 2 760 mm. Chevrolet Orlando je prý postaven podle vkusu evropských zákazníků a právě starý kontinent je prvním trhem, kam by se měla případná sériová verze této studie podívat.

Obdobně jako u ostatních vozů z dílen bývalého Daewoo se ale nejspíše bude prodávat i na dalších světových trzích. Spekuluje se třeba o tom, že v USA nahradí dosluhující retromodel HHR.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.