Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přes čtyři sta na osmimetrové motorce. Má dva turbotříválce 2,4 litru

  10:30aktualizováno  10:30
Na solných pláních v Bonnevillu se zase prohánějí rekordní monstra. Legendární jezdec Tourist Trophy Guy Martin se strojem Triumph Infor Rocket Streamliner přepsal historii a stanovil novou hodnotu rychlostního rekordu na 274,2 mph (441,3 km/h). Stal se tak nejrychlejším jezdcem sedlajícím stroj této tradiční britské značky na světě.

Po mnoha měsících příprav usedl 8. srpna 2016 v půl deváté ráno pilot do dvoumotorového přeplňovaného speciálu a na solných pláních jezera Bonneville překonal předchozí čtyřicet šest let platný rekord Boba Leppana, který na stroji Gyronaut x-1 dosáhl rychlosti 264 mph (424,9 km/h).

Stroj Rocket Streamliner je karbon - kevlarový monokok, do kterého jsou zastavěny dva přeplňované tříválce 2,4 litru, které se používají, samozřejmě bez přeplňování, v motocyklech Triumph Rocket III. V případě Streamlineru poskytují oba motory při devíti tisících otáček výkon neuvěřitelných tisíc koní.

Fotogalerie

Motocykl, pokud tak lze tuto mašinu ještě nazvat, je téměř osm metrů dlouhý, šedesát centimetrů široký a bez deseti centimetrů metr vysoký. Motory stroje spadajícího do kategorie C (motocykly s proudnicovou kapotáží) pracují na čistý metanol.

Nejrychlejší značka na světě

Značka Triumph má za sebou bohatou historii dobývání rychlostních rekordů a její stroje se pyšní mnoha označeními „nejrychlejší motocykl na světě“. S výjimkou asi 33denní přestávky tento titul trvale udržely mezi léty 1955 a 1970. Stroje, které svým tvarem připomínají spíš proudové stíhačky bez křídel, nesly jména jako například Devil ́s Arrow, Texas Cee-gar, Dudek Streamliner nebo již zmíněný Gyronaut X1.

Současný absolutní rekord drží stroj Top Oil-Ack Attack, se kterým pilot Rocky Robinson pokořil hranici 376,363 mph (605,697km/h). Stroj je poháněn dvěma čtyřválcovými motory Suzuki přeplňovanými turbem o souhrnném objemu 2 598 kubických centimetrů.

Bonnevillský festival rychlosti

Devět mil (asi 14,5 km) dlouhá, rovná čára v solné pláni v utažském Bonnevillu je každý rok svědkem rekordních výkonů těch nejrychlejších samohybů světa. V závodě je rozhodující čas naměřený na projetí jedné míle (1,6 km) uprostřed.

Solné pláně v utažském Bonnevillu jsou každý rok svědkem rekordních výkonů těch...

Solné pláně v utažském Bonnevillu jsou každý rok svědkem rekordních výkonů těch nejrychlejších aut světa.

Legendární Bonneville Salt Flats začíná 90 mil západně od Salt Lake City a pokrývá 130 kilometrů čtverečních severozápadního Utahu. Vysokorychlostní závody se tu konají už skoro sto let tradičně každý srpen.

Na týden rychlosti se sjíždějí obyčejná auta, motorky, speciály s raketovými motory i náklaďáky.

Autoři:




Nejčtenější

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Další z rubriky

Pravnučka zakladatele nejslavnější značky motorek světa Karen Davidson
Tajná láska harleyářů bude v Praze. S bratry se prala o motorku

Karen Davidsonová je celebrita světového formátu, aspoň mezi motorkáři. Pravnučka zakladatele nejslavnější značky motorek světa projede Prahou, samozřejmě na...  celý článek

Indian Roadmaster Classic
Skutečný Pán silnic: indiánskému náčelníkovi se ulice klaní

Na první pohled je tahle mašina jednoduše kolosální. Jedna jediná dominanta Indiana Roadmaster Classic se hledá opravdu těžko.  celý článek

Gin The Archaeologist
Autofotka týdne: Ohnivá voda s vačkou, to je gin pro motorkáře

Alkohol nepatří za volant ani za řidítka, stavitelé motorek ovšem často oplývají neuvěřitelnou fantazií. Jeden z nich, hamburský Ehinger Kraftrad je podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.