Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přes čtyři sta na osmimetrové motorce. Má dva turbotříválce 2,4 litru

  10:30aktualizováno  10:30
Na solných pláních v Bonnevillu se zase prohánějí rekordní monstra. Legendární jezdec Tourist Trophy Guy Martin se strojem Triumph Infor Rocket Streamliner přepsal historii a stanovil novou hodnotu rychlostního rekordu na 274,2 mph (441,3 km/h). Stal se tak nejrychlejším jezdcem sedlajícím stroj této tradiční britské značky na světě.

Po mnoha měsících příprav usedl 8. srpna 2016 v půl deváté ráno pilot do dvoumotorového přeplňovaného speciálu a na solných pláních jezera Bonneville překonal předchozí čtyřicet šest let platný rekord Boba Leppana, který na stroji Gyronaut x-1 dosáhl rychlosti 264 mph (424,9 km/h).

Stroj Rocket Streamliner je karbon - kevlarový monokok, do kterého jsou zastavěny dva přeplňované tříválce 2,4 litru, které se používají, samozřejmě bez přeplňování, v motocyklech Triumph Rocket III. V případě Streamlineru poskytují oba motory při devíti tisících otáček výkon neuvěřitelných tisíc koní.

Fotogalerie

Motocykl, pokud tak lze tuto mašinu ještě nazvat, je téměř osm metrů dlouhý, šedesát centimetrů široký a bez deseti centimetrů metr vysoký. Motory stroje spadajícího do kategorie C (motocykly s proudnicovou kapotáží) pracují na čistý metanol.

Nejrychlejší značka na světě

Značka Triumph má za sebou bohatou historii dobývání rychlostních rekordů a její stroje se pyšní mnoha označeními „nejrychlejší motocykl na světě“. S výjimkou asi 33denní přestávky tento titul trvale udržely mezi léty 1955 a 1970. Stroje, které svým tvarem připomínají spíš proudové stíhačky bez křídel, nesly jména jako například Devil ́s Arrow, Texas Cee-gar, Dudek Streamliner nebo již zmíněný Gyronaut X1.

Současný absolutní rekord drží stroj Top Oil-Ack Attack, se kterým pilot Rocky Robinson pokořil hranici 376,363 mph (605,697km/h). Stroj je poháněn dvěma čtyřválcovými motory Suzuki přeplňovanými turbem o souhrnném objemu 2 598 kubických centimetrů.

Bonnevillský festival rychlosti

Devět mil (asi 14,5 km) dlouhá, rovná čára v solné pláni v utažském Bonnevillu je každý rok svědkem rekordních výkonů těch nejrychlejších samohybů světa. V závodě je rozhodující čas naměřený na projetí jedné míle (1,6 km) uprostřed.

Solné pláně v utažském Bonnevillu jsou každý rok svědkem rekordních výkonů těch...

Solné pláně v utažském Bonnevillu jsou každý rok svědkem rekordních výkonů těch nejrychlejších aut světa.

Legendární Bonneville Salt Flats začíná 90 mil západně od Salt Lake City a pokrývá 130 kilometrů čtverečních severozápadního Utahu. Vysokorychlostní závody se tu konají už skoro sto let tradičně každý srpen.

Na týden rychlosti se sjíždějí obyčejná auta, motorky, speciály s raketovými motory i náklaďáky.

Autoři:



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

Plné zuby molitanu a jeřáb. To je trénink bláznů létajících na motorkách

Bratři Podmolové trénují na FMX Gladiators Games

Někdo na zahradě pěstuje kytičky, někdo si za domem postaví trampolínu, jiný zase bazén. A Libor Podmol tam vykopal...

Dvoukolová SUV nabírají elektroniku, jako make-up používají bahno

Maximální výkon BMW F850GS zvýšil o desetinu na celkových 95 koní při 8250...

Kdo nemá barevnou TFT přístrojovku, LED denní svícení, elektronický podvozek a kontrolu trakce, ten jako by nebyl!...

Ducati představuje novinky, Panigale uhrane ječákem Formule 1

Ducati Panigale V4

Italská motocyklová špička Ducati ještě před hlavní světovou motocyklovou výstavou EICMA v Miláně názorně předvedla, že...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.