Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novinky v převádění ojetin: konec polopřevodů, pozor na depozit

  11:41aktualizováno  11:41
Převádění vozidel je od nového roku spojené s jedinou návštěvou úřadu. V platnost vstoupila novela zákona o podmínkách provozu na pozemních komunikacích, která zamezuje takzvaným polopřevodům, kdy původní majitel auto odhlásil, ale nový je na sebe dosud nepřevedl.
Novela zákona mění léta zažitou praxi při převodech aut.

Novela zákona mění léta zažitou praxi při převodech aut. | foto: Lukáš Procházka, MF DNES

Ministerstvo dopravy si od novely slibuje snazší dohledání skutečného vlastníka vozidla například v situacích, kdy je s ním spáchán přestupek.

„Při vyřizování převodů ojetých aut bude záležet na prodávajícím a kupujícím, jak se domluví. Mohou jít na úřad společně, jeden může zmocnit druhého, nebo oba zmocní třetí osobu,“ uvedlo Ministerstvo dopravy s tím, že při vyřizování přes prostředníka bude třeba doložit úředně ověřenou plnou moc. Jedna návštěva registru vozidel oproti předchozím dvěma je zjednodušením převodu, nastavené podmínky ale v některých případech proceduru naopak velmi komplikují - více čtěte zde

Majitelé zpola převedených aut mají nyní půl roku čas, aby vozidlo do registru přihlásili. Pokud tak neučiní, bude vozidlo z databáze vyřazeno a administrativně tím zanikne. Podobné je to s vozidly, které byly do 30. června 2013 dočasně vyřazeny z provozu (v takzvaném depozitu). Jejich majitelé musí do konce letošního roku příslušnému úřadu nahlásit, k jakému účelu je vozidlo využíváno, jinak hrozí vozidlu administrativní zánik.

S novým rokem také skončila povinnost hradit příspěvek za nezaplacené povinné ručení České kanceláři pojistitelů (ČKP). ČKP varovala, že zrušení příspěvku může vést ke zvýšení pojistného, podle obhájců novely k tomu ale není důvod.

Příspěvek, který slouží k úhradě škod z provozu aut bez ručení, se platí od roku 2009. Sněmovna příspěvek zrušila s tím, že je jen další sankcí. Po vlastnících nepojištěných vozidel, kteří způsobí nehodu, mají náhradu škody vymáhat dopravní úřady obcí s rozšířenou působností. Vozidlo nepojištěného vlastníka bude vyřazeno z registru vozidel ve správním řízení.

Obhájci zrušení argumentovali mimo jiné tím, že příspěvek vymáhá kancelář mnohdy neoprávněně od těch, kteří již příslušné vozidlo nevlastní.

Autoři: ,




Nejčtenější

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Další z rubriky

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Toyota 2000 GT
Toyota slaví 80 let. Má usedlou tvář, je však průkopnická

Největší světová automobilka existuje od roku 1937. Na kontě má několik „nej“, třeba nejvíce prodaných kusů jednoho modelu.  celý článek

Škoda Favorit
Otec navrhoval favorita, syn teď vymýšlí, jak se vypořádat s ekonormami

Petr Hrdlička přivedl coby šéfkonstruktér k životu Škodu Favorit v rekordním čase. Překonávat musel především nástrahy tehdejšího plánovaného hospodářství....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.