Exkurze do továrny na převodovky. Ostražitost robotů testují vadné díly

aktualizováno 
Na začátku jsou kusy oceli a na konci jeden z nejsložitějších dílů v autě. Vítejte ve fabrice na převodovky.
Část 1/7
Výroba převodovky ve Vrchlabí

Škoda Auto má v Česku tři velké fabriky. V Mladé Boleslavi a Kvasinách se vyrábí osm modelů značek Škoda a Seat, v Boleslavi navíc ještě motory a dvě manuální převodovky. Třetí továrna stojí ve Vrchlabí a sestavuje se v ní jediný díl - automatická převodovka DQ 200.

Kam se montuje DQ 200

  • Audi: A1/S1, TT, A3, Q2
  • VW: Polo, Golf, Golf Sportsvan, Passat, Jetta, Scirocco, Beetle, Caddy, Touran, T- Roc
  • Škoda: Rapid, Fabia, Octavia, Superb, Karoq
  • SEAT: Toledo, Ibiza, Leon, Ateca, Arona

Máte pocit, že Škodovka špatně rozložila síly? Omyl. Sedmistupňový automat se skládá z 352 částí a je jednou z nejsložitějších součástek v autě. Vrchlabský závod ho vyváží do celého světa. Je výhradním dodavatelem této převodovky pro vozy Škoda a Audi. O ostatní značky koncernu Volkswagen se dělí se sesterskou fabrikou v německém Kasselu.

Tisícovka zaměstnanců denně ve Vrchlabí vyrobí zhruba 2 200 převodovek, jejich denní produkce ale stále roste. V továrně je jasně vidět nástup nové průmyslové revoluce: velkou část práce vykonají roboti, lidé na ně často spíš dohlížejí a kontrolují výsledek. Celý proces výroby jsme si prošli krok za krokem.

Autoři:

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Další z rubriky

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Před 130 lety nafoukl Dunlop první pneumatiku

Továrna na první pneumatiky Dunlop z roku 1908

Některé součásti automobilu bereme jako samozřejmost. Třeba pneumatiky, jimž věnujeme pozornost dvakrát ročně při...

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Najdete na iDNES.cz