Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Při dovozu ojetiny z Německa pozor na značky se žlutým pruhem

  12:05aktualizováno  12:05
Koupě ojetiny z Německa už není tak výhodná a bezstarostná jako před lety, s trochou štěstí a trpělivosti se ale stále dá za západní hranicí nakoupit dobře. Podle nového prohlášení si ale policie vyšlápne na dovozce s německými převozními značkami.

Převozní značky se žlutým pruhem v Česku neplatí | foto: Jakub StehlíkiDNES.cz

Vyrazit na nákup ojetiny se do Německa odvažují i laici. Výběr aut je tam velký, ceny jsou dnes už podobné těm českým, auta bývají ale v lepším stavu a lépe vybavená (není to však pravidlem). S obchodníky se tam často domluvíte i anglicky, někdy rusky nebo polsky. Německý trh s ojetinami se dostal do rukou Poláků a Turků a nákup už není tak bezstarostně korektní jako před dvaceti lety, prodejci ale stále ještě nemají manýry českých handlířů - o zkušenostech s nimi čtěte zde.

Může se hodit

Chcete ojeté auto bez potíží? Najděte si ho na Automodul.cz.

Dovoz ojetého vozu vychází většinou nejlevněji po vlastní ose. Když si vyhlédnete auto, máte štěstí, že je v pořádku a koupíte ho, vcelku jednoduše vyřídíte náležitosti na místním úřadu registru vozidel (Zullasungstelle). Koupíte převozní značky, k němu pojištění a můžete vyrazit. Tento postup volí množství motoristů, i těch, kteří s obchodováním a dovozem aut nemají zkušenosti. 

"Převozní značky se žlutým pruhem s pětidenní platností a pojistkou se dají pořídit kolem šedesáti eur, hodně záleží na ceně pojistky, hodně se dá ušetřit, když si vše koupíte v předstihu přes internet, nejdražší je to, když vše vyřizujete rovnou na místě," popisuje spolupracovník redakce iDNES.cz, který z Německa už několik aut přivezl.

Pozor na žlutý pruh

Potíž je v tom žlutém pruhu na pravém okraji značky. Je v něm vypsaná doba platnosti značky. Tyto krátkodobé  "převozní" značky ale platí pouze na území Německa. Na úřadě vám k pojištění ke značkám sice vydají zelenou kartu, která je mezinárodně uznávaným dokladem o pojistce, ale neznamená to, že s nimi můžete vyjet za hranice. Na "žluté značky" se ale mnoho dovozců po vstupu České republiky do Schengenského prostoru spoléhá. Česká policie se na ně pravděpodobně zaměří.

"Čeští občané stále častěji kupují vozidla v zahraničí a na území České republiky jezdí s neplatnými registračními značkami pro jednorázové použití," varuje Ivana Nguyenová, tisková mluvčí Policejního prezidia.

"Při použití krátkodobé registrační značky se žlutým pruhem s omezenou platností se nejedná o úřední přihlášení vozidla," vysvětluje Nguyenová. Tyto značky podle policie nesplňují požadavky Vídeňské úmluvy o silničním provozu z roku 1968.

"Podle právního pojetí Spolkového ministerstva dopravy a Bavorského státního ministerstva vnitra, stavebnictví a dopravy jsou krátkodobé registrační značky se žlutým pruhem s omezenou platností schválené pouze pro provoz na silnicích v SRN," dodává policejní mluvčí.

Policie může za jízdu s registrační značkou se žlutým pruhem udělit pokutu pět až deset tisíc korun a zákaz řízení všech motorových vozidel od šesti měsíců do jednoho roku.  

Pro vývoz vozidel do zahraničí mají Němci značku s červeným pruhem. Tyto vývozní značky mají delší dobu platnosti než "žluté značky" - od 15 do 90 dní, jsou ale dražší. Nejlevnější jsou přibližně za 70 eur při objednání přes internet, na místě vyjdou asi na 150 eur.

V některých případech je tak jednodušší zvolit převoz na odtahovce. V takovém případě nepotřebujete značky ani pojistku, stačí doklady od auta a kupní smlouva. Ty nejlevnější odtahovky si berou 10 korun za kilometr.




Nejčtenější

Libeňský most nejde zachránit. Stavěli ho starou technologií, práci odbyli

Libeňský most

Nejde opravit tak, aby vydržel sto let, shodují se odborníci na mostní konstrukce a beton. Libeňský most je postaven...

Snaha o záchranu spalovacích motorů. Nová řešení spasí diesely i benzin

Řešení pro snížení emisí od koncernu Continental

Emise z automobilů jsou nyní velké téma. Automobilky tak hledají cestu, jak splnit čím dál přísnější emisní normy, ale...



Ojeté SUV za čtvrt milionu: při nákupu myslete, zda na něj budete mít

Dacia Duster

Za čtvrt milionu můžete koupit skutečně zajímavé ojeté SUV. Nabídka je velká, stačí si vybrat, ale nezapomeňte počítat...

Zetor oblékne uniformu. Představil obrněnce Gerlach 4x4

Zetor představil taktické obrněné vozidlo GERLACH 4x4

Traktory slavné brněnské značky Zetor pracují na polích po celém světě. Zetor chce ovšem nově prorazit také jako...

Dlouhodobý test: Škoda Octavia na CNG jezdí za korunu na kilometr

Škoda Octavia 1.4 TSI G-TEC

Auto na naftu dnes začíná ztrácet smysl, zvlášť pokud nejezdíte dlouhé trasy. S městským provozem si moderní naftové...

Další z rubriky

Ojeté SUV za čtvrt milionu: při nákupu myslete, zda na něj budete mít

Dacia Duster

Za čtvrt milionu můžete koupit skutečně zajímavé ojeté SUV. Nabídka je velká, stačí si vybrat, ale nezapomeňte počítat...

Autofotka týdne: Veleslavný jaguar se po 60 letech vrací do výroby

Divize Jaguar Classic vrací v omezeném počtu do výroby legendární Jaguar D-Type

Před legendárním Jaguarem E-Type, který je pravidelně označován za nejkrásnější auto všech dob, existovaly i typy C a...

Europoslanci táhnou do boje proti stočeným tachometrům

(Ilustrační snímek)

Europoslanci z Výboru pro dopravu přijali zprávu o boji proti stáčení kilometrů, která vyzývá Evropskou komisi k...

Najdete na iDNES.cz