Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prezidentská Škoda Superb je na odpočinku v muzeu

  11:00aktualizováno  11:00
Pro někoho je to jen sen, vyměnit staré auto a dostat za něj - zadarmo - úplně nové. Včera na Hradě to však byla realita. Novou limuzínu za starou vyměnila prezidentská kancelář.

Tři roky starou prezidentskou limuzínu nahradí nový vůz | foto: Robert RambousekMF DNES

Hrad získal novou luxusní limuzínu Superb a stejný, jen o několik let starší model věnoval Národnímu technickému muzeu, kde rozšířil zdejší vzácnou kolekci prezidentských automobilů.

Už v roce 2004 navázala Škoda Auto na prvorepublikovou tradici a poskytla vůz ze své výrobní linky hlavě státu - prezidentu Klausovi.

"Model Škoda Superb je prvním vozem automobilky, který sloužil prezidentu České republiky,“ řekl člen představenstva Škody Auto Martin Jahn. "Vozidlo je speciálně upraveno pro hlavu státu,“ dodal.

Prezidentská kancelář využívala vozy značky Laurin & Klement nebo Škoda již v letech 1918-1963.

"Národní technické muzeum vlastní unikátní kolekci prezidentských vozů, od aut prezidenta Masaryka po novodobý vůz prezidenta Havla,“ vysvětluje Jiří Zeman z Národního technického muzea.

Všechny tyto vozy mohli obdivovat například návštěvníci výstavy Všechny prezidentovy vozy, která proběhla před několika lety v Jízdárně Pražského hradu.

Každý vůz hlavy státu je tak trochu unikát. Některé vozy našich prezidentů mají i zvláštní vybavení, respektují potřeby jednotlivých státníků.

Masaryk chtěl číst i v noci
Například prezident Masaryk si nechal do svého nejoblíbenějšího vozu Škoda-Hispano Suiza namontovat speciální lampičky, aby mohl pracovat ve voze i za tmy.

V šedesátých letech vystřídaly české vozy na dlouhá léta převážně limuzíny sovětské výroby ZIL či Čajka. Do prezidentského vozového parku se tak české auto vrátilo až v roce 2004 právě v podobě Škody Superb.

Autoři: ,




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari 365 GTB/4 "Daytona“
Autofotka týdne: Vzácné ferrari ze stodoly prodali za 45 milionů

Říká se jim „barn find“. Auta nalezená po desítkách let, zapomenutá pod hromadou sena ve stodole (barn = anglicky stodola) nebo v garáži, kterou dlouho nikdo...  celý článek

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.