Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Při cestě na lyže do Alp natankujte v Rakousku

aktualizováno 
Domácí hory zatím lyžařům nepřejí, kdo chce za sněhem, musí do zahraničí. Především do Alp. Každá alpská země má však rozdílné ceny paliv, odlišné jsou i poplatky za jízdu po dálnici.
Cestou do Alp čekají na řidiče různé ceny za palivo i za dálnice.

Cestou do Alp čekají na řidiče různé ceny za palivo i za dálnice. | foto: Václav PancerMF DNES

Tankovat se vyplatí spíše například v Rakousku než v Německu, za rakouské dálnice se ale na rozdíl od německých platí.

Zároveň přestává být pravidlem, že nejlevnější palivo nabízejí v porovnání s okolní cizinou domácí čerpací stanice. Například nafta se dá pořídit za srovnatelnou cenu v sousedním Rakousku, podobnou sumu ve srovnání s tuzemskem za nádrž benzinu zaplatí řidiči ve Švýcarsku.

Kde se naopak cestou na hory nevyplatí tankovat? Nejdražší benzin prodávají v Itálii, v Německu se ceny pohnuly vzhůru s lednovým zvýšením tamní DPH z 16 na 19 procent. Za naftu se platí také nejvíc v Itálii.

Ještě více se však liší poplatky za použití dálnice. Švýcarsko symbolicky zlevnilo své roční dálniční známky, krátkodobé však opět nezavedlo. Namísto dřívějších 27 eur se nyní za roční kupon platí ve Švýcarsku 26,50.

V Rakousku se s novým rokem ceny známek nezměnily. I nadále tak desetidenní nálepka přijde na 7,60 eur, dvouměsíční povolenka pro vjezd na rakouskou dálnici stojí 21,80 eur. Ve Francii i Itálii se platí za dálnici u mýtnic na konci ujetého úseku. Účet odpovídá počtu kilometrů, které auto po tamních dálnicích skutečně ujelo.

S novým rokem se v některých zemích přiostřily sankce za vážné přestupky. V Německu a Itálii zvedli od 1. ledna 2007 pokuty za rychlou jízdu a řízení s větší mírou alkoholu v krvi.

Ceny paliva (eur)
Země  benzin nafta
Rakousko 1,02 0,98
Itálie 1,22 1,16
Německo 1,25 1,09
Švýcarsko 0,97 1,06
Francie 1,17 1,03
Slovensko 1,04 1,08
Pramen: TCS (Turistický klub Švýcarska)

Autoři:


Témata: Alkohol


Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.