Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Při odborných zkouškách chyběla Felicii rychlost

  16:23aktualizováno  16:23
-

Může se hodit

Prodej nových i ojetých vozů Škoda Felicia
na online obřím portálu www.automodul.cz

Ani po čtyřiceti tisících kilometrech testovací Škoda Felicia nejezdí tak rychle, jak udává mladoboleslavský výrobce. Zato spotřebuje o trochu méně benzinu a má nižší emise. Takové jsou základní výsledky odborných zkoušek v Ústavu pro výzkum motorových vozidel (ÚVMV).
Podle papírových hodnot by měla být maximální rychlost vozu 162 km/h, při testech však byla Felicia poprvé o dvanáct, podruhé o devět kilometrů v hodině pomalejší. Zrychlení z 0-100 km/h nezvládla Felicia pod sedmnáct vteřin, podle výrobce by to měla stihnout za 13,5 vteřiny.
Naopak kombinovanou spotřebu benzinu má Felicia po čtyřiceti tisících kilometrech nižší, než udává výrobce. Při prvním měření o pár decilitrů zaostala, podruhé se výrazně vylepšila. Ve městě je nyní testovaný vůz úspornější skoro o litr na sto kilometrů, mimo město polyká o trochu víc, než říkají papírové údaje, ve finálním účtování pak spotřebuje o deci benzinu méně.
"Při prvotním měření, kdy mělo auto na tachometru jen tisíc kilometrů, byl motor ještě syrový a dalo se počítat s tím, že se naměřené hodnoty zlepší," říká Jiří Suchopárek z ÚVMV. "Při finálním měření na konci testu výrazně klesla spotřeba, jinak všechno zůstalo v přípustné toleranci pěti procent. Vzhledem k tomu, že byl ale vůz přestavěn na plyn, mohly být některé naměřené hodnoty zkresleny."

Naměřené parametry Felicie 1,3 (50 kW)

Údaj

první měření v ÚVMV

druhé měření v ÚVMV

údaj výrobce

Výkon (kW)

52,5

51,8

50

Zrychlení 0-100 km/h (s)

17,6

17,2

13,5

Zrychlení 0-80km/h (s)

11

11,5

-

Zrychlení 0-60km/h (s)

6,5

6,8

-

Maximální rychlost (km/h)

149,9*

153

162

Spotřeba paliva (l/100 km)**

10,5/6,6/8,0

9,6/6,3/7,5

10,4/6,0/7,6

Emise CO2

191,9

177,9

181,8


Poznámka: * měřeno na úseku dlouhém 1700 metrů, na jeho konci vůz stále zrychloval, **město/mimo, město/kombinace

Pramen: ÚVMV a Auto Moto

Srovnávací test Fiatu Punto (vpravo), Renaultu Clio, Škody Felicie a Fordu Fiesta nedal jasného vítěze.

Autor:


Témata: Fiat, Ford, Renault, Škoda

Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Rošťák ze staré školy up! GTI je nejzábavnějším volkswagenem

Volkswagen UP! GTI

V honbě za co největším výkonem potěší, že stále vznikají auta, která nejsou drtivě rychlá, ale „jen“ svižná, lehká a...

Lekce elektromobility pro začátečníky: sprint ze semaforu a pak nohu z plynu

Kia Soul EV

Šampion ve sprintech ze semaforů, v ulicích Prahy zas tichošlápek - nehlučí, nečmoudí, jen tak nenuceně proplouvá...

Nej auto na léto je bez střechy. V Mini mouchy vyšťouráte jen ze zubů

Mini Cabrio Cooper S

V době letních dovolených potkáváte na silnicích kvanta naložených kombíků s rakví na střeše. Češi hromadně migrují na...

Najdete na iDNES.cz