Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Při opravě skla hraje důležitou roli čas

aktualizováno 
Zdaleka ne každé čelní sklo, které na automobilu poškodí například kámen vymrštěný od kola jiného vozu nebo lidská neopatrnost, je nutné měnit za nové. Laminovaná skla, která mají prakticky všechna současná auta, totiž často lze opravit. "Čelní okna bývají - na rozdíl od kalených bočních a zadních - vyrobena nejméně ze dvou vrstev, z nichž kámen většinou poškodí jen jednu," vysvětluje Václav Šrámek, který se opravami laminovaných skel na Plzeňsku zabývá už téměř deset roků. "Odborníci přitom s využitím speciální technologie poškozené místo vyplní zvláštní pryskyřicí, která zabrání dalšímu praskání." Václav Šrámek považuje za dobré jet s poškozeným sklem k opraváři co nejdřív. "Do praskliny, která se zdá mikroskopická, totiž zatéká voda s nečistotami, s prachem či pylem. To pak opravu okna komplikuje, protože špínu a vodu z prostoru mezi vrstvami skla pryskyřice nevytlačí," upřesňuje. "Řidič si ale pomůže také tím, že poškozené místo přelepí izolepou. To je dobré zvlášť v zimě a v dešti, kdy voda vnikající do rány může způsobit další škody. Vůbec největší riziko je v zimě, kdy voda v prasklině zmrzne a řidič pouští na sklo z vnitřku auta teplý vzduch. Při velkém pnutí poškozené okno často nevydrží a praskne tak, že už nelze opravit." Štěpán Šťastný, který čelní okna opravuje v Praze-Modřanech déle než sedm let, doporučuje motoristům návštěvu v opravně nejpozději do dvou tří dnů po poškození skla. "Přelepení izolepou neradím. Hlavně v létě se do rány může dostat lepidlo z pásky," míní Štěpán Šťastný. Předpisy nedovolují například opravu nárazu v zorném poli řidiče. "Ale většinu ran zhruba do velikosti desetikoruny a někdy i větších lze opravit prakticky vždy," pokračuje Václav Šrámek. Doplňuje, že nejlepší výsledky jsou při zásazích proti drobným poškozením. Oprava skla trvá od pár desítek minut třeba až do tří hodin. Úspěch je zaručen z devadesáti procent a služba obvykle žádá od necelých čtyř set do šesti set korun. Nové čelní okno včetně práce opraváře přitom stojí podle značky a typu vozu - od 2000 korun pro Škodu 120 až do desítek tisíc pro vozy zahraničních značek.
Autor:


Témata: Škoda


Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.