Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Při prodeji auto prozradí, jaký byl majitel

  9:12aktualizováno  9:12
Nejen o odpovědnosti a pečlivosti, ale i o tom, v jaké sociální skupině kdo žije, řekne auto všechno zkušenému nákupčímu při bazarovém výkupu za hotové. Největší přehled v tomto ohledu mají technici, kterým denně "rukama projde" hned několik vozů. Podle toho, co říkají, je dobré zase pro pozdějšího kupce vědět, kdo do bazaru vůz přivezl...

Nejlacinější automobily na trhu jsou přirozeně původně těch nejméně majetných a jejich technický stav je také tomu odpovídající, jsou většinou zanedbaná. Výjimkou jsou ovšem auta kutilů: ta jsou udržována pouze amatérsky, a to dokonce včetně oprav, které by měl v každém případě udělat značkový servis. Automobily prodávané střední příjmovou skupinou jsou nejčastěji vozy Škoda. Ačkoliv údržba byla většinou dobrá, vzhled a renomé značky je u těchto lidí až na druhém místě.

Naopak lidé s vyššími příjmy nabídnou k odkupu vůz, který stojí na litých kolech, je vybaven dodatečnou elektronikou, kvalitním rádiem, někdy i dražším přehrávačem, má třeba i více než dva airbagy a pečováno o něj bylo pravidelně ve značkové dílně. Mladá divoká krev vozí do bazaru auta většinou rádoby sportovní. Když model není dostatečně "závodní", bývá tento nedostatek nahrazován spoustou samolepek a "rychlých pruhů".

Pozor! Technický stav těchto vozů bývá katastrofální. V některých případech zručnější majitelé se pokoušejí o domácí výrobu spoilerů, rozšíření blatníků, ladění výfuků či výměnu tlumičů pérování. Téměř ve všech případech jsou tyto úpravy neschválené, a tudíž svému okolí nebezpečné. V těchto vozech zůstávají po audiosoustavě pouze slepé otvory po reproduktorech, které prozrazují jejich předchozí umístění. Občas bazaru nabídne automobil k odkupu i někdo z takzvaných rizikových skupin. Jsou to lidé třeba s kriminální minulostí nebo i někteří taxikáři.

Ti nabízejí převážně starší modely značek Mercedes Benz, BMW, Audi a vyšší třídy. Interiér je charakteristický osvěžovačem vzduchu v podobě zlaté korunky, chlupatými potahy, podkovou pro štěstí na přední masce a špinavým popelníkem. Boční a zadní skla jsou většinou tónovaná do tmava a na aluminiových discích jsou vždy sjeté pneumatiky větších rozměrů. Technicky bývají tyto automobily zanedbané.

U aut po taxikářích nelze vždy čekat jen to nejhorší. Interiéry jsou čisté, na zrcátku visí růženec, ovšem palubní deska nese stopy po nálepkách a poškození po montáži taxametrů. Střechy jsou poškozené od transparentu TAXI a od magnetické antény. Většinou je jejich majitelé před prodejem zbavili rádií, na která si zvykli.

Druhý z autorů je majitelem autobazaru Auto ESA


Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.