Přibalte do karavanu i své oblíbené auto

  21:01aktualizováno  21:01
Osobní auto mezi přední i zadní nápravou karavanu, futuristické tvary obytných vozů, sportovně založený karavan a luxusní interiéry pro milovníky pojízdných domů – to vše nabídnul Caravan Salon, který proběhl koncem srpna v Düsseldorfu.

Veletrh karavanů - Volkner Mobile Performance ukryje sportovní auto mezi přední a zadní nápravou | foto: Tillmann/Messe Düsseldorf

Kratičký dvousedadlový Smart zaparkovaný v zadní části obytného vozu už není velkou výstředností.

Když rodinka ve velkém karavanu dorazí k vytouženému městu nebo přímořskému letovisku, potřebuje auto nebo malou motorku pro každodenní nákupy a malé výlety po okolí.

popisek NEPŘEHLÉDNĚTE
DOMEČKY NA KOLEČKÁCH 

Malé vozítko Smart, motorku a jízdní kola dnes do svých útrob pojme více obytných automobilů.

Ale německá firma Volkner letos na výstavě karavanů v Düsseldorfu přišla s dlouhým obytným vozem upraveným tak, aby mezi přední a zadní kola ukryl větší auto. Třeba Peugeot 206 nebo vozy jako Mercedes SLK, Mini Cooper Cabriolet či BMW Z4.

Volkner používá pro své obrovské karavany základy autobusu Volvo B12B s motorem dávajícím výkon 420 koní. Nový Volkner Mobile Performance, jak zní celý název karavanu s vestavěnou garáží, je dlouhý skoro 11 metrů a do výšky sahá ke 3,7 metrům.

Na palubě uveze tisíc litrů vody, o energii se stará generátor s výkonem 4 kW, solární panely přispějí 720 Watty a mají co ohřívat. Protože dodávají vodu například do vyhřívaní podlahy.

O luxusu interiéru svědčí masivní skříně z třešňového dřeva nebo krémová kožená sedačka i sedadla řidiče a spolujezdce.

Cena Volkneru Mobile Performance je 855 tisíc eur, což v přepočtu znamená téměř 25 milionů korun. Cena Mercedesu SLK nebo jiného vozu určeného do prostoru mezi koly není v této částce zahrnuta.

Düsseldorfská přehlídka domů na kolech se letos konala už po pětačtyřicáté a přilákala na 553 vystavovatelů z 22 zemí. Představilo se okolo dvou tisícovek obytných vozů v cenách od pár tisíc eur, nejdražší vozidlo je k mání za 1,7 milionu eur.  

Nechyběly ani zajímavosti a studie obytných vozů. Fiat přivezl vizi nazvanou Truckster, kterou chce dát najevo, že rodinný karavan může mít i sportovnější pojetí.

Na podvozku Fiatu Ducato vytvořený vůz má stejně jako nízké supersportovní auta vzhůru vyklápějící se hydraulické dveře. Aby dobře Truckster držel na silnici, vybavila jej automobilka obřími koly s velikostí 28 palců.

Že obytné vozy nechtějí být jen jednoduchou krabicí na spaní  dokazují i tvary některých vytavených exponátů. K přehlídce Caravan Salon Düsseldorf navíc patří i udělování cen za nejlepší design.

Ocenění má na starost pětičlenná porota složená z šéfredaktorů magazínů píšících o karavanech a z designérů. Hodnotí nejen to, jak karavany nebo přívěsy vypadají navenek, ale i jeho interiér a vybavení třeba v podobě tvarů nádobí nebo kuchyňských spotřebičů.

Nejlepší tahouni

Autoklub ADAC srovnal vlastnosti pěti vozů kategorie minivanů, aby zjistil, které auto nejlépe zvládá jízdu s přívěsem.

Na první místě se v testu umístila dvojice Opel Zafira a Honda FR-V se shodnou známkou 2,2. O něco za vítězným párem skončil Volkswagen Touran ohodnocený známkou 2,3.

Čtvrté místo přidělil ADAC Fordu C-MAX (2,6) a poslední pátou příčku Mazdě 5 (2,9). Nejlepší tři autoklubu ohodnotil jako "dobré“, zbylým dva přisoudil v testu označení "uspokojivé“.

Všech pět zkoušených vozů však ADAC označil za vhodné k tažení přívěsu, žádný v testu vyloženě nezklamal.

Co takový test na autech hodnotí? Především jízdná stabilitu, která je pro řízení vozu se zapřaženým přívěsem hodně důležitá. V tomto ohledu nejlépe obstála Honda FR-V.

Druhým nejdůležitějším kritériem je komfort. Monitorují se přitom pocity řidiče vypovídající o tom, jak vnímá tažený přívěs. Tuto část testu vyhrál Opel Zafira před Volkswagenem Touran.

Dále ADAC v testu hodnotil využití zavazadlového prostoru, rozjezd na strmé silnici, spotřebu paliva, jízdu do kopce a účinnost brzdění motorem.

 

Autoři: ,


Nejčtenější

Šéf VW ztratil nervy. Varuje před elektromobily a ohrožením autoprůmyslu

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu...

Šéf VW Diess se bouří proti WLTP a emisním limitům EU. Hřímá, že válečné tažení proti automobilům ohrozí existenci...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



ČR zkusí odbočení na červenou. Inspiruje se u Němců, ti ho možná zruší

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Když někteří němečtí dopravní experti slyší o zelené šipce, vidí rudě. Pozůstatek z dob NDR, který se z východního...

Miniauta nedávají smysl. Toyota a PSA dumají, co s fabrikou v Kolíně

Toyota Aygo

Poloviční auto se za poloviční peníze vyrobit nedá. Nejmenší modely vozů tedy nejsou v Evropě rozhodně prodejními...

Zemřel zachránce Renaultu a otec Twinga, nevyšla mu jen koupě Škody

Renault Twingo

Bez něj by dnes automobilové dějiny byly chudší o legendární miniauto Renault Twingo. A možná i o celou značku Renault....

Další z rubriky

Miniauta nedávají smysl. Toyota a PSA dumají, co s fabrikou v Kolíně

Toyota Aygo

Poloviční auto se za poloviční peníze vyrobit nedá. Nejmenší modely vozů tedy nejsou v Evropě rozhodně prodejními...

Autonomní auta budeme v ulicích potkávat do deseti let, tvrdí expert

Samořiditelné Audi A7

Plně autonomní auta budeme v ostrém provozu běžně potkávat do deseti let. Už nyní jsou totiž podle profesora ČVUT...

ANALÝZA: Elektromobilita poleze do peněz všem, výrobcům, státu i lidem

Nabíjení elektromobilu Renault Twizy

Elektrifikace aut nás nemine. Vozidla na baterie tu jsou s námi dlouho jako ta se spalovacím motorem, ale prosadit se...



Najdete na iDNES.cz