Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přichází baby Lexus. O něco dražší a o něco hezčí Toyota Prius

aktualizováno 
Lexus připravil svůj nejmenší model. Hatchbackem CT 200h chce konkurovat BMW řady 1 nebo Audi A3. Ale nebyl by to Lexus, kdyby jako základní model nepřipravil hybridní variantu. O pohon se postará technika známá z Toyoty Prius.

Lexus CT 200h | foto: Lexus

Zpravodajství ze ženevského autosalonu

Doposud nejmenším Lexusem je sedan řady IS, který se základním dieselovým motorem stojí přibližně 800 000 korun. O pár centimetrů kratší a o pár desítek tisíc levnější, alespoň podle předběžných informací, bude první hatchback Lexusu modelové řady CT. Ten Lexus připravil speciálně pro evropské zákazníky, naopak v USA nebo v Asii hatchbacky moc neletí. Ale je možné, že v prodeji bude i na těchto trzích.

Lexus CT 200h

Lexus CT 200h vychází z loni představené studie LF-Ch. Novinka jasně míří proti prémiovým hatchbackům evropských výrobců, jako je BMW řady 1 nebo Audi A3. Jenže nebyl by to Lexus, luxusní odnož japonské Toyoty, aby nepřipravil něco extra. Novinka totiž bude mít hybridní pohon, který kombinuje benzínový čtyřválec o objemu 1,8 litru s elektromotorem. Za základ nového Lexusu tak posloužila Toyota Prius.

Lexus CT 200h

V každém případě pojede CT 200h i na elektriku. Sice asi jen dva kilometry, než se připojí benzínový motor, ale to stačí k tomu, aby Lexus označoval novinku jako plně hybridní auto. V běžném provozu poslouží elektromotor při rozjezdech, běžnou jízdu ale obstará především benzínová jednotka, které pak bude elektromotor pomáhat při akceleraci.

Lexus CT 200h

Stejně jako u Priusu bude převodovka automatická bezstupňová. Řidič si bude moci vybrat z několika jízdních režimů včetně sportovního. Lexus se chlubí, že připravil pro novinku zcela nový podvozek, který prý zajistí pohodlí na straně jedné i výbornou jízdní agilitu na straně druhé.

Design novinky je docela agresivní. Zepředu nezapře příslušnost ke značce, zadní partie jsou pak zcela originální a s ostatní produkcí na našich silnicích nezaměnitelné. S délkou 4,3 metru a rozvorem 2,6 metru patří novinka do průměru. Podle prvních informací by nový baby Lexus měl bodovat především vnitřním prostorem. Pokud je pro vás velmi důležitým parametrem objem zavazadlového prostoru, tak opět počítejte s průměrem. Bez sklopených sedadel naložíte do kufru CT 200h zavazadla o objemu 345 litrů, se sklopenými sedadly dvojnásobek.

S ohledem na prémiový segment, v kterém se Lexus pohybuje, nepřekvapí luxusní materiály v interiéru a rozsáhlý seznam základní i příplatkové výbavy. Konkrétní ceny novinky představí Toyota až příští týden. Spekuluje se o ceně okolo 30 000 euro, což je zhruba 780 000 korun. Pokud by tomu tak doopravdy bylo, tak můžeme označit nový baby Lexus za zajímavou nabídku. Byl by tak jen o pár desítek tisíc dražší než příbuzná Toyota Prius. Oproti ní pak má mnohem konvenčnější design, který by mohl být mnoha zákazníkům víc po chuti.

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.