Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Princ Charles jezdí na víno, lije ho do nádrže

aktualizováno 
Následník britského trůnu Princ Charles je známý svým kladným vztahem k životnímu prostředí. A jako správný ekolog tak disponuje flotilou automobilů, které kompletně jezdí na biopaliva. Korunu jim všem nasazuje 38 let starý Aston Martin, který Charles nechal předělat na spalování biolihu.

Princ Charles a jeho rodina jezdí výhradně ve vozech poháněných biopalivy | foto: Profimedia.cz

Devětapadesátiletý Charles, princ z Walesu, je aktivním ekologem a již delší dobu se snaží jít příkladem britskému lidu. Každoročně tak vydává třeba zprávu o tom, jakou "uhlíkovou stopu" zanechávají on a jeho rodina na této planetě. Podle posledního vydání této zprávy snížila princova domácnost produkci CO2 meziročně o celých 18%. Toho Charles dosáhl mimo jiné i tím, že jeho kompletní flotila automobilů jezdí na biopaliva.

Aston Martin DB6Nejextravagantnějším kouskem je přitom 38 let starý Aston Martin DB6, který Charles kdysi dostal od své matky, královny Alžběty, ke svým 21. narozeninám. Tento vůz nechal Charles nedávno přestavět pro provoz na biolíh, který získává z přebytků produkce vinohradů. Biolíh je vyráběn vždy z aktuálního ročníku vína poté, co angličtí producenti vína dosáhou kvót, které jim dává EU. Biopaliva pro prince vyrábí společnost Green Fuels Limited.

Ta ale pro Charlese vyrobí více bionafty než biolihu. Na etanol totiž jezdí jen historický Aston Martin, ostatní automobily z jeho vozového parku spalují právě bionaftu. Jde o automobily značek Jaguar, Audi a Range Rover a všechny jsou shodně upraveny tak, aby mohly jezdit právě na čistou bionaftu.

Podle prvních zpráv princ používal bionaftu z řepkového oleje, ale v posledních letech jeho automobily tankují palivo, které má svůj původ v použitém oleji na smažení. Až tedy v londýně ucítíte vůni přesmažených hranolek, možná před vámi jede královský konvoj.



Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Pojízdné vraky i prémiová auta: ukrajinské silnice jsou plné kontrastů

UAZ 3303 Buchanka

Na Ukrajině prakticky neexistuje střední třída. Žijí tam buď boháči, nebo lidé s nízkými příjmy. A tyto rozdíly zrcadlí...

Vědci varují: vibrace auta vás mohou za volantem uspat

Řidič za volantem usnul a havaroval. Neprobudil ho ani sedmiletý syn.

Výzkum melbournské univerzity RMIT ukazuje, že přirozené vibrace vozu mohou řidiče uspat již za 15 minut.

Tajemství automobilek v ohrožení: v Kanadě unikly plány jejich továren

Ilustrační snímek

Bezpečnostní expert objevil na nezabezpečeném serveru 157 GB citlivých dat. Byly mezi nimi i plány výrobních závodů...

Najdete na iDNES.cz