Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Princ Charles jezdí na víno, lije ho do nádrže

aktualizováno 
Následník britského trůnu Princ Charles je známý svým kladným vztahem k životnímu prostředí. A jako správný ekolog tak disponuje flotilou automobilů, které kompletně jezdí na biopaliva. Korunu jim všem nasazuje 38 let starý Aston Martin, který Charles nechal předělat na spalování biolihu.

Princ Charles a jeho rodina jezdí výhradně ve vozech poháněných biopalivy | foto: Profimedia.cz

Devětapadesátiletý Charles, princ z Walesu, je aktivním ekologem a již delší dobu se snaží jít příkladem britskému lidu. Každoročně tak vydává třeba zprávu o tom, jakou "uhlíkovou stopu" zanechávají on a jeho rodina na této planetě. Podle posledního vydání této zprávy snížila princova domácnost produkci CO2 meziročně o celých 18%. Toho Charles dosáhl mimo jiné i tím, že jeho kompletní flotila automobilů jezdí na biopaliva.

Aston Martin DB6Nejextravagantnějším kouskem je přitom 38 let starý Aston Martin DB6, který Charles kdysi dostal od své matky, královny Alžběty, ke svým 21. narozeninám. Tento vůz nechal Charles nedávno přestavět pro provoz na biolíh, který získává z přebytků produkce vinohradů. Biolíh je vyráběn vždy z aktuálního ročníku vína poté, co angličtí producenti vína dosáhou kvót, které jim dává EU. Biopaliva pro prince vyrábí společnost Green Fuels Limited.

Ta ale pro Charlese vyrobí více bionafty než biolihu. Na etanol totiž jezdí jen historický Aston Martin, ostatní automobily z jeho vozového parku spalují právě bionaftu. Jde o automobily značek Jaguar, Audi a Range Rover a všechny jsou shodně upraveny tak, aby mohly jezdit právě na čistou bionaftu.

Podle prvních zpráv princ používal bionaftu z řepkového oleje, ale v posledních letech jeho automobily tankují palivo, které má svůj původ v použitém oleji na smažení. Až tedy v londýně ucítíte vůni přesmažených hranolek, možná před vámi jede královský konvoj.





Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.