Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Příprava auta na zimu: jak vybírat nosiče lyží

aktualizováno 
Zimní sezona startuje a s ní i převážení lyží v autě. Jak vybrat správný nosič pro výbavu lyžaře nebo snowboardisty?

Pro pamětníky: stylový držák lyží na Fiatu 124 | foto: Fiat

Mezi nosiči lze najít hodně odlišností. V případě různých cen platí jednoduchá poučka, která říká, že za vyšší cenu zákazník dostává odolnější a uživatelsky přívětivější výrobek.

Úplně nejkomfortnější a zároveň nejdražší nosiče je možné vysunout ze střechy nad dveře auta a pohodlně lyže nebo snowboard zasunout do úchytů. Lacinější zboží nenabízí takový komfort a nechlubí se ani dobrou povrchovou úpravu. Takové nosiče mohou začít při necitlivém zacházení spojeném s oděrkami rezivět.

Skoro všechny dnes prodávané nosiče je možné uzamknout, ale rozdíly jsou v ovládání západky. Lepší výrobky lze totiž bez problémů ovládat v lyžařských rukavicích. Při teplotách hluboko pod nulou takovou maličkost řada lidí ocení.

Obchody s výbavou pro auta nabízejí i magnetické nosiče. Uvezou dva páry lyží. Slibují jednoduché zacházení, ale musí se dávat pozor na to, aby se magnet ze střechy při demontáži odděloval od strany, a ne z jeho středu.

Kdo magnetické nosiče používá pravidelně, asi si všiml, že lak na střeše auta přece jen trpí. Výrobci navíc nedoporučují jezdit s magnety rychleji než 90 km/h. 

Pro nosiče lyží upevněné na střeše platí, že špičky lyží mají směřovat dozadu. V opačném případě mohou lyže na střeše vibrovat.

Nosiče lyží přijdou na 600 až 2500 korun v případě provedení pro čtyři páry nebo kombinující snowboardy a lyže.

Při delších cestách za zimním sporty se ale vyplatí pořídit střešní box nebo vozit lyže uvnitř auta. Protože posolené silnice neprospívají drahému lyžařskému vybavení.

Autoři:




Nejčtenější

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.