Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přípravy na francouzskou autorevoluci podle Peugeotu startují konceptem SR1

  14:00aktualizováno  14:00
Takhle prý budou vypadat peugeoty. Ne, že by se francouzský výrobce přeorientoval na výrobu sporťáků, ale studií SR1, kterou si chystá pro ženevský autosalon, ukazuje, že se snad už konečně zbaví stále větší mřížky chladiče, která vám ve zpětném zrcátku vyhrožuje spolknutím.

Peugeot SR1 | foto: Peugeot

Krásné, ladné kupé, které možná některým připomíná aston martiny, ale hlavně představuje obnovené logo automobilky. Lev ve znaku je teď jednodušší, modernější a jeho pohyb má působit dynamičtěji. Agresivní koncept se představí i s novým lvem na čumáku na autosalonu v Ženevě začátkem března.

Peugeot SR1Peugeot SR1

Snový koncept luxusního velkého kupé typu grand turismo potvrzuje nové pojetí sportovních aut v podání Peugeotu. Christian Stein, který má u francouzské automobilky na starosti marketing, v listopadu loňského roku pro britský automagazin Autocar prohlásil: "Koncept GTI nemá pro značku Peugeot už žádný význam." Namísto malých lehkých nasupených kompaktních sportovečků chce stavět sportovní kupé větších rozměrů. "Potřebujeme vyrábět dospělejší vozy, které budou mít méně okrajový význam." Přeloženo pro milovníky ostrých peugeotů: "Nového Peugeotu 205 GTI se nedočkáte."

Nejnovější koncept francouzské automobilky vypadá jako kupé, ale tak jednoduché to není. Odnímatelná střecha je vytvarovaná z látky, výrobce ji popisuje jako hard top, takže bude pravděpodobně sundavací, ale ne skládací. Před výletem ji za slunných dní odložíte do kouta garáže.

Koncept je také výkladní skříní toho, co konstruktéři Peugeotu umí. O pohon se stará spalovací motor ve spolupráci s elektromotorem. Všechna čtyři kola jsou poháněná a natáčecí. Karoserie je z uhlíkových vláken a vpředu i vzadu jsou nápravy z dvojitých trojúhelníkových ramen. Kokpit je třímístný, třetí sedadlo je vetknuté mezi přední, je ale trochu odsunuté vzad. Přístup na něj usnadňuje mobilní středová konzola, kterou je možné posunout dopředu.

Peugeot SR1

Základem hybridního soustrojí je technologie HYbrid4, kterou v roce 2011 dostane sériový model 3008. U konceptu SR1 přední kola pohání benzinový turbomotor 1,6 THP o výkonu 160 kW (218 k), zadní kola roztáčí elektromotor o výkonu 70 kW (95 k). Když oba motory pracují současně, dokáže SR1 vyvinout maximální výkon 230 kW (313 k). V režimu elektrického pohonu zadních kol dosahuje vůz nulových emisí, spotřeba v kombinovaném cyklu je udávána 4,9 l/100 km a emise CO2 jsou 119 g/km.

Velká peugeotí revoluce

Peugeot tímto odstartoval revoluci, která má přeměnit jeho tvář, tou nejvýraznější změnou je obměna tradičního loga. Stejný facelift prodělala loni i druhá značka koncernu PSA. Citroën má od loňska také pozměněné logo a tvář postupně mění celá společnost, od hlavičkových papírů, až po vizáž autosalonů.

S novým logem Peugeot odhalil také novou strategii až do roku 2015. Do roku 2012 se prý představí čtrnáct modelů. Peugeot chce také pokročit o tři místa na žebříčku nejprodávanějších světových značek (nyní je desátý).

Peugeot RCZ

Peugeot RCZ

Letos uvede Peugeot na trh elektrický vůz i0n, který vychází u elektromobilu spřátelené automobilky Mitsubishi. Peugeot na něj sesbíral už 2 tisíce objednávek. V roce 2011 se představí Peugeot 3008 s hybridní dieselovou technologií zvanou HYbrid4 a mikrohybridní systém e-HDI. A v roce 2012 se předpokládá uvedení dobíjecího hybridu. Co systém e-HDI obnáší automobilka prozatím neprozradila. Popisuje ji takto: "Tato technologie umožní snížit spotřebu paliva a emise CO2 až o 15%." Neoficiálně se mluví o tom, že spočívá v plošném zavedení start-stop systému.

Peugeot také letos uvede do prodeje kupé RCZ, v Číně představí model 408, což je sedan odvozený od 308, a pro latinskou Ameriku chystá na letošek hned tři nové modely.

Peugeot BB1

Peugeot BB1

Největším překvapením je volná cesta do výroby pro trpasličí model BB1. Když se tenhle konkurent smartu, ve kterém sedí čtyřčlenná posádka jako na motorce, představil na autosalonu ve Frankfurtu, považovalo ho publikum za typický bláznivý koncept, který půjde do depozitáře. Jenže vedení automobilky překvapivě rozhodlo o jeho výrobě. Je otázkou, nakolik ho konstruktéři pozmění. Dvouapůlmetrového mrňouse budou pohánět elektromotory. Více o konceptu Peugeot BB1 čtěte ZDE


Autor:






Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kupujete dvě nové zimní gumy? Podívejte se, proč je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.