Peugeot SR1

Peugeot SR1 | foto: Peugeot

Přípravy na francouzskou autorevoluci podle Peugeotu startují konceptem SR1

  • 39
Takhle prý budou vypadat peugeoty. Ne, že by se francouzský výrobce přeorientoval na výrobu sporťáků, ale studií SR1, kterou si chystá pro ženevský autosalon, ukazuje, že se snad už konečně zbaví stále větší mřížky chladiče, která vám ve zpětném zrcátku vyhrožuje spolknutím.

Krásné, ladné kupé, které možná některým připomíná aston martiny, ale hlavně představuje obnovené logo automobilky. Lev ve znaku je teď jednodušší, modernější a jeho pohyb má působit dynamičtěji. Agresivní koncept se představí i s novým lvem na čumáku na autosalonu v Ženevě začátkem března.

Peugeot SR1Peugeot SR1

Snový koncept luxusního velkého kupé typu grand turismo potvrzuje nové pojetí sportovních aut v podání Peugeotu. Christian Stein, který má u francouzské automobilky na starosti marketing, v listopadu loňského roku pro britský automagazin Autocar prohlásil: "Koncept GTI nemá pro značku Peugeot už žádný význam." Namísto malých lehkých nasupených kompaktních sportovečků chce stavět sportovní kupé větších rozměrů. "Potřebujeme vyrábět dospělejší vozy, které budou mít méně okrajový význam." Přeloženo pro milovníky ostrých peugeotů: "Nového Peugeotu 205 GTI se nedočkáte."

Nejnovější koncept francouzské automobilky vypadá jako kupé, ale tak jednoduché to není. Odnímatelná střecha je vytvarovaná z látky, výrobce ji popisuje jako hard top, takže bude pravděpodobně sundavací, ale ne skládací. Před výletem ji za slunných dní odložíte do kouta garáže.

Koncept je také výkladní skříní toho, co konstruktéři Peugeotu umí. O pohon se stará spalovací motor ve spolupráci s elektromotorem. Všechna čtyři kola jsou poháněná a natáčecí. Karoserie je z uhlíkových vláken a vpředu i vzadu jsou nápravy z dvojitých trojúhelníkových ramen. Kokpit je třímístný, třetí sedadlo je vetknuté mezi přední, je ale trochu odsunuté vzad. Přístup na něj usnadňuje mobilní středová konzola, kterou je možné posunout dopředu.

Peugeot SR1

Základem hybridního soustrojí je technologie HYbrid4, kterou v roce 2011 dostane sériový model 3008. U konceptu SR1 přední kola pohání benzinový turbomotor 1,6 THP o výkonu 160 kW (218 k), zadní kola roztáčí elektromotor o výkonu 70 kW (95 k). Když oba motory pracují současně, dokáže SR1 vyvinout maximální výkon 230 kW (313 k). V režimu elektrického pohonu zadních kol dosahuje vůz nulových emisí, spotřeba v kombinovaném cyklu je udávána 4,9 l/100 km a emise CO2 jsou 119 g/km.

Velká peugeotí revoluce

Peugeot tímto odstartoval revoluci, která má přeměnit jeho tvář, tou nejvýraznější změnou je obměna tradičního loga. Stejný facelift prodělala loni i druhá značka koncernu PSA. Citroën má od loňska také pozměněné logo a tvář postupně mění celá společnost, od hlavičkových papírů, až po vizáž autosalonů.

S novým logem Peugeot odhalil také novou strategii až do roku 2015. Do roku 2012 se prý představí čtrnáct modelů. Peugeot chce také pokročit o tři místa na žebříčku nejprodávanějších světových značek (nyní je desátý).

Peugeot RCZ

Peugeot RCZ

Letos uvede Peugeot na trh elektrický vůz i0n, který vychází u elektromobilu spřátelené automobilky Mitsubishi. Peugeot na něj sesbíral už 2 tisíce objednávek. V roce 2011 se představí Peugeot 3008 s hybridní dieselovou technologií zvanou HYbrid4 a mikrohybridní systém e-HDI. A v roce 2012 se předpokládá uvedení dobíjecího hybridu. Co systém e-HDI obnáší automobilka prozatím neprozradila. Popisuje ji takto: "Tato technologie umožní snížit spotřebu paliva a emise CO2 až o 15%." Neoficiálně se mluví o tom, že spočívá v plošném zavedení start-stop systému.

Peugeot také letos uvede do prodeje kupé RCZ, v Číně představí model 408, což je sedan odvozený od 308, a pro latinskou Ameriku chystá na letošek hned tři nové modely.

Peugeot BB1

Peugeot BB1

Největším překvapením je volná cesta do výroby pro trpasličí model BB1. Když se tenhle konkurent smartu, ve kterém sedí čtyřčlenná posádka jako na motorce, představil na autosalonu ve Frankfurtu, považovalo ho publikum za typický bláznivý koncept, který půjde do depozitáře. Jenže vedení automobilky překvapivě rozhodlo o jeho výrobě. Je otázkou, nakolik ho konstruktéři pozmění. Dvouapůlmetrového mrňouse budou pohánět elektromotory. Více o konceptu Peugeot BB1 čtěte ZDE



Elektromobil