"Hybridy jsou dle mě vhodné spíše pro automobilky vyrábějící opravdu velká auta. Pro značku Škoda budou jednou vhodnější elektromobily," říká Jung v rozhovoru pro MF DNES.
Prozrazuje ale, že příští rok se auta české značky dočkají systému start-stop, který automaticky vypne motor třeba při čekání na červenou nebo při postávání v koloně. Dojde taky na rekuperační sběr energie tvořené při brzdění. "Zavedení si vyžádá určitý čas," upozorňuje Jung.
Reinhard Jung: Propouštět už letos nechcemeRozhovor se šéfem Škody čtěte ZDE |
Tyto palivo a životní prostředí šetřící speciality dostanou podle jeho slov ty nejúspornější motory. Hlavně nový turbodiesel 1,6 TDI CR a zbrusu nový benziňák 1,2 litru. Což jsou motory, které bude používat většina modelové řady.
Příznivci automobilky se také mohou těšit na malé auto. Koncept pojmenovaný UP je minulostí, koncern VW však malý rodinný vůz stále vyvíjí.
"Ten bude na trhu od roku 2011 a v současnosti velice intenzivně pracujeme na tom, abychom ho mohli nabídnout v nějakých rozměrech odpovídajících značce Škoda také našim zákazníkům," vysvětluje Jung. Stávající situace v evropských továrnách Volkswagenu ale prozatím nenaznačuje, že by se miniatura se značkou VW vyráběla v Česku.
Jung také odhalil plány do budoucna. "Superb Combi bude letos ke koupení opravdu těsně před koncem roku. A příští rok zvýšíme atraktivitu fabie. Několik námětů na změnu designu už jsme představili, teď pracujeme na tom, co půjde v sériové výrobě realizovat," prozrazuje.
"Nepůjde jen o facelift, ale ve fabii proběhnou také technické změny. Objeví se nové motory a sníží se spotřeba," dodává šéf mladoboleslavské automobilky.