Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší absurdita v Ženevě: přívěs s motorem pro pohon elektroauta

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Bolavou patou elektrických aut je dojezd a hlavně možnosti nabíjení. První je moc krátké, druhé moc dlouhé. Společnost EP Tender na autosalonu v Ženevě předvedla řešení. Připomíná to však vynález z dílny Járy Cimrmana.

Příves s elektrocentrálou pro nabíjení elektromobilu | foto: EP Tender

Za svůj „ekologický“ elektromobil připojíte přívěs, na kterém je v designovém boxu naložený benzinový generátor. Spalovací motor si bafá, vyrábí elektřinu a nabíjí auto, které díky němu jede.

Hlavně to ukazuje v plné nahotě absurditu elektromobility vůbec. Více než půlka elektřiny se vyrábí v tepelných elektrárnách. Ekolog si libuje, že jeho auto nečmoudí, a ten, kdo bydlí u komína uhelné elektrárny, dýchá ztěžka.

Otázkou je, jestli takové řešení projde u autorit hlídající ekologičnost dopravních prostředků. Benziňák není v autě, takže by mělo být vše v pořádku. Přívěs sice také potřebuje homologaci, ale už se neřeší, co se na něm vozí.

Na druhou stranu by vynález Jean-Baptista Segarda mohl být cestou, jak obejít elektromobilitu: koupíte si auto a motor k němu jako doplněk, třeba na tom absurdním vozíku EP Tender.

Elektrický přívěs trochu připomíná drbání se pravou rukou za levým uchem. Ale možná je to jen vtip. Kdyby autosalon v Ženevě navštívil český génius Jára Cimrman, třeba by tvůrcům poradil schovat do oje připojující přívěs kardan pohánějící rovnou od elektrogenerátoru zadní kola auta. Třeba se toho chytnou kutilové v Číně, kde teď elektrická auta frčí.





Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.