Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pro elektrický sporťák od Tesly musíte do Londýna

aktualizováno 
Sportovní roadster Tesla pochází ze Spojených států a stává se jedním ze symbolů nástupu elektromobilů. Nedávno americký výrobce otevřel svůj první evropský showroom v Londýně, brzy se dočkají zájemci z Mnichova a Monaka.

Tesla Roadster a vzadu velká Tesla S | foto: Tesla Motors

Elektrický sporťák hodlá zanedlouho představit také Mercedes. Nový pohon dostane supersportovní model SLS AMG. Zajímavostí je, že Mercedes vlastní část akcií americké Tesly. Nakolik využije jejích technologií, zatím není jasné.

Tesla Roadster se v Evropě prodává za 89 tisíc eur. V přepočtu to znamená 2,3 milionů korun. Tesla je plně elektrická, její lithium-iontové baterie se dobíjejí ze zásuvky.

Stavět závod na výrobu stejného typu akumulátorů chce v Evropě v brzké době Nissan. Jde o další z důkazů, že to automobilky myslí s elektromobily vážně. Lithium-iontové baterie už dnes řada lidí používá ve svých mobilních telefonech, v digitálních fotoaparátech nebo přenosných počítačích.

Tesla Roadster na jedno nabití zvládne až 340 kilometrů, za elektřinu její majitel utratí v Anglii okolo šesti dolarů. To odpovídá částce převyšující o něco málo stokorunu. Baterie je třeba nabíjet přes tři hodiny.
Tesla dosud prodala převážně na americkém trhu více než 500 roadsterů. Některé z nich si přivezli zákazníci na starý kontinent.

tesla s

Auto s koberečky z PET lahví - ČTĚTE VÍCE

Elektrickou teslou jezdí například Němec Matthias Willenbacher, který založil firmu zaměřenou na alternativní zdroje energie. Jeho sportovní vůz má najeto 4 000 kilometrů. V rozhovoru pro server Spiegel Online na otázku, zda elektromobil podle jeho zkušeností může nahradit běžná auta, odpověděl: "Bez pochyb! Když jsem s teslou na cestách, jízdu si neuvěřitelně užívám. Nemusím mít špatné svědomí a dojedu všude, kam potřebuji."

Problémy mu prý nečiní ani nižší jízdní dosah elektromobilu. "Naopak. Když auto stojí, baterie nechám dobíjet. Jsou tak stále plné. Výjimečně cestuji konvenčním autem, pak se mi často stane, že zapomenu natankovat a nabírám zpoždění," tvrdí Matthias Willenbacher.

Tesla však nehodlá zůstat jen u sportovního auta. Za dva roky by chtěla začít prodávat čtyřdveřový sedan, který zatím označuje jako model S.

Elektrický supermercedes

Mercedes SLS AMG

Elektrickou verzi Mercedesu SLS už automobilka oficiálně ohlásila. Supersport budou rozjíždět čtyři elektromotory - pro každé kolo jeden. Dohromady dají výkon 533 koní, což je o 38 míň v porovnání s obyčejnou osmiválcovou verzí 6,3 litru od AMG.

Elektrická verze ale nabídne mnohem lepší hodnotu kroutícího momentu (až 880 Nm), která zaručí, že se SLS rozjede na stovku za míň než 4 sekundy. Více o Mercedesu SLS čtěte ZDE

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.