Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pro fabii se už také chystá plyn

aktualizováno 
- Jakkoliv mají dovozci zahraničních zařízení pro propanbutanový pohon osobních automobilů starost s uspokojením majitelů i těch nejobyčejnějších modelů současnosti, dělají vše pro to, aby plynovou šanci nabídli co nejdřív i majitelům nové Škody Fabia. »Chceme, abychom v nejkratší možné době, tedy asi do dvou měsíců po prosincovém zahájení prodeje fabií, měli povolení k hromadným přestavbám těchto automobilů, které bezpochyby brzy budou nejprodávanějšími malými vozy v zemi,« informuje Milan Šmíd z firmy Autogas centrum v Jiníně u Strakonic, výhradního dovozce italských plynových zařízení značky BRC do Česka.
Podobné záměry má také ostravská společnost HL propan, která má nyní potíže s dodávkami techniky od italské firmy Lovato, nicméně dosud spolu s BRC ovládá přes devadesát procent tuzemského trhu plynových zařízení. »Plynová technika pro Škodu Fabii se nebude příliš lišit od té, která je schválena pro felicii a octavii. Také cenu očekávám podobnou - kolem třiadvaceti tisíc korun,« doplňuje Vladimír Benko z HL Propan. Byť z rozhodnutí výrobce škodovek padá roční záruka s namontováním plynového zařízení do nového auta, neobávají se dodavatelé plynové techniky malého zájmu o úpravy fabií do roku jejich stáří. »Mnozí prodejci nových vozů už význam alternativních paliv pochopili a plně si uvědomili i fakt, že propanbutanový pohon nemůže automobilu ani v nejmenším uškodit. Proto berou záruky na sebe a bez jejich omezení upravují i zcela nové vozy,« vysvětluje Milan Šmíd. A připomíná, že zmíněný přístup podporuje i zkušenost několika významných zahraničních automobilek, které s úpravou na propanbutanový pohon také v Česku prodávají zcela nové vozy. Škoda Fabia upravená na plynový pohon podle chystaných řešení nebude v zavazadlovém prostoru omezena objemnou válcovou plynovou nádrží. »Už máme k montáži - a nejen do fabie, ale i do jiných škodovek - schválenu toroidní nádrž, která je v místě rezervního kola. Tomu teď u zmíněných vozů náleží jiné místo,« říká Milan Šmíd z Autogas centra v Jiníně u Strakonic.

Objemná válcová nádrž, která vadí zvláště v zavazadlovém prostoru menších automobilů, odrazovala mnohé zájemce od přestavby vozu na plyn.

Autor:




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.