Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pro labužníky: Mitsubishi EVO X do prodeje

  18:20aktualizováno  18:20
Že Mitsubishi přichystá ostrou verzi svého lanceru nejposlednější generace, ne nepodobné žraloku, bylo jasné od začátku. Agresivní čumák auta, ochotného si pošmáknout na soupeřích, milovníci značky tří diamantů vyhlížejí možná až příliš dlouho. Evo X už žhaví motor, ale prozatím jen v Japonsku.

Mitsubishi Lancer EVO X

První oficiální informace jsou tentokrát pro opravdové labužníky, ovšem protentokrát ne automobilové. Server lancerregister.com uveřejnil kompletní katalog nového EVA, ovšem pouze v japonštině.

Parametry evropského náčiní pro rallysty zatím nejsou přesně známy. Japonská verze má mít maximální výkon 280 koní při 6500 ot./min. Nejvyšší kroutící moment přeplňovaného čtyřválce bude 422 Nm (při 3500 otáčkách). U evropské verze, která bude představena na autosalonu ve Frankfurtu, se mluví o dvacítce koňských sil navíc.

Sofistikovaný pohon všech kol je samozřejmostí, novinkou je dvouspojková šestistupňová převodovka, která nahradí klasickou manuální. Chybět tedy bude spojkový pedál, jak se s tím skalní řidiči ostrých mitsubishi poperou, ukáže čas.

Japonský katalog odhaluje, že z nabídky nezmizí ani pětistupňový manuál, je otázkou, bude-li dostupný na všech trzích.

Katalog je k vidění ZDE

Autor:


Témata: Japonsko, Mitsubishi


Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.