Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pro nejbohatší z bohatých: Bentley Mulsanne

  7:40aktualizováno  7:40
Bentley se pomalu dostává ze stínu svého ostrovního konkurenta, automobilky Rolls-Royce, a buduje si vlastní tvář. Nejnovějším počinem je reinkarnace slavného jména Mulsanne, s níž by rád zaútočil na limuzíny kalibru Phantom či Maybach 57.

Bentley Mulsanne | foto: Bentley

V té úplně nejvyšší sféře, tedy ještě o stupeň nad sedmičkovými BMW a "eskovými" mercedesy, jde o malé prodejní objemy, ale velké peníze a špičkovou prestiž. S tou se příliš neslučuje fakt, že Bentley Continental používá kompletní platformu a řadu dalších technických prvků, včetně motoru se značkou Volkswagen, a ani se to v interiéru nesnaží příliš skrývat.

Proto se také bývalé chudší dvojče společnosti Rolls-Royce profiluje spíše jako značka středostavovských zbohatlíků, kteří odrostli Audi A8. To je sice dobré pro prodeje, ale škodí to neopakovatelné a velmi křehké image britské legendy. Proto koncernoví šéfové povolili vývoj a výrobu většího modelu, který je mnohem britštější a tradičnější než continental.

Technickými detaily se v Crewe, tedy tradičním rodišti bentleyů, příliš nechlubí. Pustili ale do světa informace, podle nichž je vůz vyvinutý v Británii, kde bude také kompletně vznikat. A motor, o němž se toho fanoušek zvenčí vždy dozvěděl nejméně, bude zřejmě zásadně zmodernizovaný osmiválec tradičního objemu 6,75 l.

Platforma je prý tentokrát z vlastního vývoje a zcela nová – lze se důvodně domnívat, že na ní v budoucnu pár modelů ještě uvidíme, a není vůbec jisté, zda všechny ponesou tradiční "B" na chromované masce chladiče. Podrobnější informace automobilka odtajní na frankfurtském autosalonu, kde model prodělá evropskou premiéru. Tu zámořskou si totiž už odbyl na přehlídce pojízdných milionů nazvané Concours D’Elegance a konané v kalifornském Pebble Beach.

Bentley Mulsanne

Bez zajímavosti není historie názvu Mulsanne. Stejně se jmenuje nejdelší rovinka na okruhu v Le Mans, odkud si Bentley přivezl pět zlatých věnců. Poprvé se objevil na modelu z roku 1980, který je pro řadu neanglických fanoušků tím prvním bentleyem, kterého si uvědomili.

Symbolizoval počátek odklonu od jednovaječné shodnosti s modely automobilky Rolls-Royce a ve výrobě vydržel 12 let. Podobnou inspiraci, i když více časově rozprostřenou, vstřebal design novinky. Linie klasické limuzíny s charakteristickými tvary zádě zůstaly pro posílení tradic zachovány, to ale neplatí o kontroverzně tvarované přídi.

Ta sice nepochybně kombinuje design současného continentalu s větším modelem Arnage, který má také nahradit, avšak vyžaduje zvyk a podsouvá řadu reminiscencí na modely zcela jiných výrobců. Poslední slovo však budou mít nejbohatší z bohatých, a to již v roce 2010.

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.