Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Motory TSI se zbaví rozvodových řetězů, neosvědčily se

Rozvody poháněné řetězem motoristé dlouhé roky chválili za bezúdržbovost. Fungovaly stejně dlouho jako auto. Když pak v některých případech nahradili motoráři řetěz řemenem, zdál se to být krok zpět. Periodická výměna rozvodů totiž není malou položkou rozpočtu na servis. Řetěz se zdá být také odolnější. Když se rozvody poháněné řetězem vrátily třeba v případě motorů TSI koncernu Volkswagen, zaradovali se i zákazníci. Ne na dlouho.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Asi tak, zelezo predsa len vydrzi viac ako guma. Mal som Ford scorpio 1985. Tam bol remen. Ale uz neskor na FS z 1990 bola retaz. Kupil som ho s 220tis a ked som ho predaval z 440tis bol tichucky, lebo pri 300tis som vymenil voditko a sponovak. Mozno beha dodnes. Teraz jazdim MB 200 CDI. Bral som ho pri 600tis, teraz ma cez 750tis a pochybujem ze motor niekedy, niekto otvaral. Vstreky su repasovane, asi kladivom, zrejme isli tazko von, ale inak motor si pradie ako novy a dufam ze do miliona aj bude.

0 0
možnosti
DR

Gratuluji autorovi k nebývalé ukázce statečnosti. Koncern se opravdu může jít zakopat s amatérismem takového rozsahu. TSI budou selhávat dál a to vesměs po té "velkorysé" záruce.

2 0
možnosti
DJ

D58a57v28i77d 93J72a82n80s14a

24. 11. 2012 0:58

Staré motory používaly rozvodový řetěz s mechanickým napínákem a řetězy vydržely po celou životnost motoru. Jen bylo občas potřeba utáhnout napínák. U TSI to vypadá na jiný problém, protože rozvodový řetěz nepřenáší skoro žádný moment, ozubená kola jsou větší než bývala dříve, možná jen, že mají ozubená kola menší zuby. Problém možná může být v tím, že motory TSI mají dvě vačky a tak řetěz neobepíná 50% obvodu ozubeného kola, ale jen kolem 25%. možná kdyby přidali ještě jedno ozubené kolo, tak aby řetěz obepínal 50% ozubeného kola vačky,  tak to zlobit nebude. A možná by pak ani nebylo třeba napínáků.

1 0
možnosti
AS

No jak to tak čtu, ještě že kupuju oveřený 1,6 16V benzín.   R^

1 1
možnosti
LR

L61i45b62a 81R57u80s10n86á44k

20. 11. 2012 8:08

Dle mého laického a ničím nepodloženého názoru odchází řetěz u TSI těm, co s tim jezdí podle asistenta ražení na 1400 ot a méně, jako by to byl diesel. Pak se to zákonitě celé rozklepe, až se řetěz utrhne :)

0 4
možnosti
PU

P28e54t43r 58U36r25a26m

19. 11. 2012 22:25

Audi bude mit dal retezy. Sice u nas se tomu taky rika TSI, ale Audi nazev je sravne TFSI.

0 5
možnosti
DP

D89a93d98a34k 80P12e62t35r

20. 11. 2012 5:02

A ne, i  VW sedmá řada má gumu.

2 0
možnosti
MZ

Neví tu někdo, jak se to má u 2.0TFSI, co se dává do O2RS? To bylo vlastně jedno z prvních TSIček vůbec a nevšiml jsem si, že by si někdo stěžoval na problémy s rozvodama...

0 1
možnosti
MZ

1) nejlepší rozvod byl, je a bude vždy ten, co používá pouze ozubená kola

2) řetězový rozvod je spolehlivý pouze při použití víceřadého řetězu, což je v době downsizingu bohužel už jen utopické přání motoristy

3)  řemen by vydržel i mnohem déle než obligátních 150 kkm, ale nesměl by pohánět navíc vodní pumpu a další nesmysly.

4 0
možnosti
JZ

J61i66ř36í 32Z79ý80k37a

19. 11. 2012 23:02

je spousta aut s rozvodovým řemenem, co mají interval výměny 240t km a mají přitom vodní pumpu na rozvodech ;-)

2 3
možnosti
Foto

I64v60a28n 32M75a81r75e29k

19. 11. 2012 20:47

No když sleduji zdejší "odbornou" debatu ohledně pohonu vačkového hřídele řetěz & řemen rýsuje se tu ještě krom ozubených kol jeden už zapomenutý ale velmi spolehlivý,oblíbený přenos a to koženým řemenem který má snad jedinou nevýhodu že je ho nutné čas od času na vnitřní straně potřít něčím co je podobné asfaltu kvůli zvýšení přilnavosti na hřídel a tím možnosti prokluzu !            R^ ;-D

2 0
možnosti
MZ

Tohle má např. motor LIAZ ML 635 ve starých Karosách nebo Tatrovácké 8mi a 12válce ještě se vzduchovým ventilátorem. Ale ty neplnily €uro 5 a 6, a vlastně ani 3 a 4, takže se už nedělají:-P

1 0
možnosti
JL

J77a36n 92L59i57b40i23c14h

19. 11. 2012 20:01

Takže místo řetízků, co praskají a vytahují se nasadí rupající řemínky, co rupají nebo se vyvlečou. Nevím, nevím, ale pod zkratkou TSI se skrývá Tak Se Inovují motory. No jak jinak nazvat tu parodii na motory. Marně člověk vzpomíná na skvělé motory 1,9 TDI a 1,8 Turbo 16V a další, které díky ekoterorismu už zavál čas.

2 1
možnosti
PS

Nojo, jenže 1.9 TDi byly úžasné do užitkového vozu, jinak to chtělo při jízdě hluchátka co měl Otík. Můžete poděkovat skvělým nápadům sovětským, ehm unijním komisařům a jejich Euro normám, které nás přivedou ke světlým zítřkům (prý bez smogu). Předpokládám, že motory Euro 10 už budou spalovat pouze pivo.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kontroverze nové alfy. Smí Milano do Milána? A je zakázáno vyrábět ji v Polsku?

15. dubna 2024

Tak bizarní start kariéry umí autu nalinkovat jen Italové. Zní to jak komedie z pera nobelisty...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu

23. dubna 2024

Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...

Autoatlas Itálie. Opel, ferrari a fordy vzdaly hold známým městům a místům

22. dubna 2024

Potomci Leonarda da Vinciho dali světu skvělé těstoviny, fantastická vína, skvostný parmazán,...

Cestovatelský speciál Harley-Davidson mění po padesáti letech tvář

22. dubna 2024

Úplně předělat legendární design, který se jen s minimálními změnami vyráběl víc než padesát let,...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!