Diskuze
Motory TSI se zbaví rozvodových řetězů, neosvědčily se
Děkujeme za pochopení.
M81a97r65t24i95n 58K89a30r92n88i35k
Asi tak, zelezo predsa len vydrzi viac ako guma. Mal som Ford scorpio 1985. Tam bol remen. Ale uz neskor na FS z 1990 bola retaz. Kupil som ho s 220tis a ked som ho predaval z 440tis bol tichucky, lebo pri 300tis som vymenil voditko a sponovak. Mozno beha dodnes. Teraz jazdim MB 200 CDI. Bral som ho pri 600tis, teraz ma cez 750tis a pochybujem ze motor niekedy, niekto otvaral. Vstreky su repasovane, asi kladivom, zrejme isli tazko von, ale inak motor si pradie ako novy a dufam ze do miliona aj bude.
D45a42v21i41d 85R47y38c34h28e85t22s52k39ý
Gratuluji autorovi k nebývalé ukázce statečnosti. Koncern se opravdu může jít zakopat s amatérismem takového rozsahu. TSI budou selhávat dál a to vesměs po té "velkorysé" záruce.
D15a30v35i31d 94J72a96n25s95a
Staré motory používaly rozvodový řetěz s mechanickým napínákem a řetězy vydržely po celou životnost motoru. Jen bylo občas potřeba utáhnout napínák. U TSI to vypadá na jiný problém, protože rozvodový řetěz nepřenáší skoro žádný moment, ozubená kola jsou větší než bývala dříve, možná jen, že mají ozubená kola menší zuby. Problém možná může být v tím, že motory TSI mají dvě vačky a tak řetěz neobepíná 50% obvodu ozubeného kola, ale jen kolem 25%. možná kdyby přidali ještě jedno ozubené kolo, tak aby řetěz obepínal 50% ozubeného kola vačky, tak to zlobit nebude. A možná by pak ani nebylo třeba napínáků.
A32n37t45o33n80í69n 72S30e65b71e86r86a
No jak to tak čtu, ještě že kupuju oveřený 1,6 16V benzín.
L76i66b68a 32R79u28s88n36á53k
Dle mého laického a ničím nepodloženého názoru odchází řetěz u TSI těm, co s tim jezdí podle asistenta ražení na 1400 ot a méně, jako by to byl diesel. Pak se to zákonitě celé rozklepe, až se řetěz utrhne :)
P68e54t36r 35U89r38a63m
Audi bude mit dal retezy. Sice u nas se tomu taky rika TSI, ale Audi nazev je sravne TFSI.
M49i23c56h63a55l 64Z56e80t52e12k
Neví tu někdo, jak se to má u 2.0TFSI, co se dává do O2RS? To bylo vlastně jedno z prvních TSIček vůbec a nevšiml jsem si, že by si někdo stěžoval na problémy s rozvodama...
M37i62c66h97a24l 54Z18e88t51e63k
1) nejlepší rozvod byl, je a bude vždy ten, co používá pouze ozubená kola
2) řetězový rozvod je spolehlivý pouze při použití víceřadého řetězu, což je v době downsizingu bohužel už jen utopické přání motoristy
3) řemen by vydržel i mnohem déle než obligátních 150 kkm, ale nesměl by pohánět navíc vodní pumpu a další nesmysly.
J81i19ř97í 90Z41ý18k31a
je spousta aut s rozvodovým řemenem, co mají interval výměny 240t km a mají přitom vodní pumpu na rozvodech
I67v55a58n 66M40a77r63e81k
No když sleduji zdejší "odbornou" debatu ohledně pohonu vačkového hřídele řetěz & řemen rýsuje se tu ještě krom ozubených kol jeden už zapomenutý ale velmi spolehlivý,oblíbený přenos a to koženým řemenem který má snad jedinou nevýhodu že je ho nutné čas od času na vnitřní straně potřít něčím co je podobné asfaltu kvůli zvýšení přilnavosti na hřídel a tím možnosti prokluzu !
M66i71c34h80a88l 22Z73e82t32e61k
Tohle má např. motor LIAZ ML 635 ve starých Karosách nebo Tatrovácké 8mi a 12válce ještě se vzduchovým ventilátorem. Ale ty neplnily €uro 5 a 6, a vlastně ani 3 a 4, takže se už nedělají
J74a96n 10L82i70b29i39c92h
Takže místo řetízků, co praskají a vytahují se nasadí rupající řemínky, co rupají nebo se vyvlečou. Nevím, nevím, ale pod zkratkou TSI se skrývá Tak Se Inovují motory. No jak jinak nazvat tu parodii na motory. Marně člověk vzpomíná na skvělé motory 1,9 TDI a 1,8 Turbo 16V a další, které díky ekoterorismu už zavál čas.
P34a32v40e24l 64S32t46a43v88j34a92n44í96k
Nojo, jenže 1.9 TDi byly úžasné do užitkového vozu, jinak to chtělo při jízdě hluchátka co měl Otík. Můžete poděkovat skvělým nápadům sovětským, ehm unijním komisařům a jejich Euro normám, které nás přivedou ke světlým zítřkům (prý bez smogu). Předpokládám, že motory Euro 10 už budou spalovat pouze pivo.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...