Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Proč muži řídí jednou rukou a ženy oběma

aktualizováno 
Kolika rukama se držíte volantu? Jednoruký řidič je častěji muž a své auto má tolik rád, že o něm mluví jako o sobě samém. Obě ruce na volantu má častěji žena a říká svému autu jménem.

Řidička | foto: Profimedia.cz

Rozdílný vztah žen a mužů ke kulatému náčiní, které patří po brzdách k tomu nejdůležitějšímu na autě, vyplývá z rozdílnosti mužské a ženské psychiky.

Muži, kteří řídí jen jednou rukou ledabyle položenou na volantu, to nedělají z frajeřiny. Tvrdí to studie University of East London provedená pro BMW. 

Výzkum, jehož výsledky chce mnichovská automobilka použít při vývoji svých budoucích modelů, říká, že důvod je jiný.

Muži prostě svůj vůz podvědomě vnímají jako součást svého těla, který ovládají zcela samozřejmě a nepotřebují být ve střehu. Ženy však chápou auto jinak, jako samostatný předmět, který je nutné mít stále pod kontrolou, aby se jim nevymkl z rukou - proto používají k držení volantu obě paže.

Muži řídí pouze jednou rukou, protože za volantem psychicky relaxují, dodává studie.

Řidič, volant, řízení

S tím souvisí i způsob, jak muži a ženy o svém autě hovoří. Muži o něm rádi mluví proto, že jim to dává možnost se citově vyjádřit.

Doktor Iain MacRury, který se podílel na této studii nazvané Tajný život aut aneb Co o nás odhalují, pro server thisislondon řekl: "Muži mluví o svých autech, jako by mluvili sami o sobě. Ženy mnohem jednodušeji vyjadřují své pocity přímo. Auto proto považují jako oddělenou věc." Podle studie to je také důvod, proč ženy dávají svým autům jména.

Peter Marsh z výzkumného týmu dodává: "Muži nesnášejí mluvit o vztazích. Ale vztah, který mají ke svému autu, je jiný, protože se se svým autem identifikují."

Studie také zkoumala, co dělají "jednorucí" řidiči s volnou rukou. 46 procent mužů jí drží řadicí páku, to samé dělá 31 procent žen. 27 procent mužů a 39 procent žen pak má ruku v klíně.

Studie také odhalila, že si řidiči čtyřikrát častěji prozpěvují při cestě do práce než při následném návratu domů.

Je to proto, že své auto považují za jakýsi ochranný obal, jakousi "pobočku" své koupelny. Peter Marsh dodává: "Lidé by si nezpívali ve vlaku nebo autobusem, ale při ranní cestě do práce autem mají pocit úniku." Je to poslední chvíle, kterou mají pro sebe před tím, než dorazí do práce, dodává thisislondon.

Držáky na nápoje v autě o řidiči také prozradí mnoho, tvrdí studie. Když je někdo používá hodně, bude pravděpodobně workoholik - nechce ztrácet ani minutu.

MacRury dodává: "Držáky na kelímky ukazují současný manažerský styl života, ve kterém je čas velmi vzácný."

Studie ukázala ještě jednu zajímavost: výrazně se u automobilů mění popularita barev. Zatímco dekádě černé, stříbrné, modré a šedé už definitivně odzvonilo, žhavým trendem jsou nyní veselé, jásavé odstíny jako například neonově růžová.

Řidič

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.