Diskuze
Proč to dělat jednoduše: audi pojedou na nejsložitější palivo na světě
Děkujeme za pochopení.
poemcz
Re: Ropa nedojde.
jinými slovy, říkáš, že ropy je nekonečně mnoho? ...k smíchu. Jednou prostě dojde, protože jí není nekonečně mnoho, nebo nedojde protože už jí nebudeme potřebovat.
sat037
kdoví, co vlastně chystaj
tak nejdřív píše, že bude vyrábět elektrolýzou vodík a s CO2 z toho dělat methan a v posledním odstavci zase že masová výroba vodíku je příliš nákladná. No na jednu molekulu methanu padnou 4 vodíky - to je nějakýho vodíku, skoro bych řekl masová výroba, kterou na konci odmítaj jako nákladnou. Tak nevím.
kossacek
Konečně
Tleskám. Konečně někdo přestal stádovitě sledovat slepou větev vývoje - elektromobily..
5hitbomb
Dalsi hlopoust
Jedine klasicke elektromobily, jsou to ty nejjednodussi auta a proto taky funguji nejlepe, radsi by ty prachy meli cpat do vyvoje poradnych baterii a infrastruktury nez na takove slozite komedie... Budoucnost je v autech ktere si vezmou priklad z tohoto a udelaji to trosku komercneji vyuzitelne: eko-auto.com/japonsky-elektromobil-sim-lei-zvlada-333km-na-jedno-nabiti/
lolek77
Co je jednoduchého na dvoutunovém autě, kde
hlavním nákladem jsou akumulátory jejichž výroba není ani levná, ani ekologická ani jednoduchá. I ten japonský zázrak s dojezdem 333 km může mít potíže, pokud v noci chytne zácpu a bude muset svítit. To nemluvím o topení v zimě a klimatizaci v létě. Prostě elektromobily budou a dlouho zůstanou jen pro městský provoz.
Jožin z planin
Rozumné využití zdrojů
Tohle je docela rozumné využití větrné energie (lepří než to cpát přes moc do sítě). Jen účinnost vzhledem k cestě přes vodík nebude nic moc. Někde jsem četl, že už existuje mikrobiální palivový článek, který vyrábí z elektřiny, vody a CO2 metan s účinností nad 90%. Ale třeba je to jen vědecká kachna, která k praktickému využití nedozraje. Metan mi připadá i jako rozumnější palivo než vodík. Dá se pálit v běžném motoru i palivovém článku a dá se i mnohem lépe skladovat.
No a palivo z ropy také nemá zrovna jednoduchou životní dráhu: Vytěžit, přefiltrovat, naložit na tanker, objet s tím půl světa, nalít do rafinérie, předestilovat, distribuovat. Jediná výhoda je v tom, že už k tomu existuje potřebná infrastruktura.
Stenlej
Kokodák
Ropa nedojde ,akorát bude hůř těžitelná. A tím i dražší.
Jub
Re: Kokodák
Naprosto spravna uvaha, s rostouci cenou bude klesat tezene mnozstvi, az se bude limitne blizit nule. Takze ropa nedojde, ale taky se nebude tezit :)
l.g
Ekologie
Po světě jezdí zhruba miliarda automobilů. Ekologický problém vzniká tím, že úplně všechny využívají ke svému pohonu ropné produkty. Když bude ta miliarda jezdit na elektřinu, nebo na plyn. Ekologický problém to bude úplně stejný, akorát posunutý někam jinam. Když je něčeho nepřiměřeně mnoho, je to problém vždycky. Ať už to jsou myši, králící, auta, nebo lidi.
Myslet si, že se problém vyřeší tím, že se změní typ pohonu je bláhovost. Ten se vyřeší jedině tím, že aut bude prostě méně. Při nenažranosti lidí je ale něco takového jen fantasmagorie. To se dá zařídit jedině tak, že ubude lidí.
net.Xtreme bojuje s eXtrémismem
Re: Ekologie
Jiný typ pohonu může znamenat třeba i 50% úsporu paliva, což znamená zhruba o 50% méně emisí, což tak zanedbatelné není. Navíc elektřina se dá vyrábět i poměrně ekologicky, stejně jako alternativní paliva. Takže problém s počtem aut je sice neřešitelný, ale problém s emisemi ano.
vychovany nezdvorak
Vždycky když čtu podobné bláboly,
tak mě popadá strašná chuť si koupit za 1. trabanta, a za 2. nějakej americkej křáp, co má objem motoru větší než 5L...
.MichaL
Re: Vždycky když čtu podobné bláboly,
Nalít benzín na zahradě do vany, zapálit a přikládat galoše. Tím to spravedlivě natřete celýmu světu
Pruitt Igoe
Re: typicky
a jaké je typicky české řešení? Jezdit na vyjetej volej?
mpixel
Takový výpočet k úvaze
ještě bych si můj výpočet níže dovolil trošku korigovat. 35% (3,5kW z 1litru nafty) účinnost u spalovacích motrů je připisována k těm nejúčinnějším. (auto se spotřebou 6litrů není nejúčinnější a ztráty by byly vyšší) Navíc se předpokládá že řidič pojede na nejlepší otáčky, nebude stát v koloně a tak. Takže nejlepší auto má spíše spotřebu maximálně 5 litru na 100km. A průměrný výkon auta(ne maximální kdy je pedál na podlaze) by tedy byl spíše cca 17KW. Výpočet jsem si ale zjednodušil, že těch 5 litrů spotřebuje za hodinu a že tedy musí jet 100km/h. Nicméně, když pojede pomaleji, tak sice spotřeba bude větší, ale bude vzažena ke vzdálenosti. Když jí vzáhneme k čase, tak spotřeba bude nižší. Takže bych průměrný výkon viděl ještě nižší.
Nicméně jak tu někdo psal, ztráty při manipulaci s vodíkem můžou být naopak větší. Takže vysledek po korekci bude přibližně stejný.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Pronájem bytu 2+1 Družstevní
Družstevní, Týniště nad Orlicí, okres Rychnov nad Kněžnou
11 000 Kč/měsíc