Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

České prodeje aut jsou rekordní. Kdo je kupuje, je záhada

Při jednoduchém pohledu do statistik by se mohlo zdát, že jen čtvrtinu nových aut v Česku kupují privátní zákazníci, zbytek jsou firemní autoparky. Realita je však jiná. Statistiku zkreslují registrace na dealery nebo reexporty aut do zahraničí. Oficiálním tabulkám se věřit nedá, musíte umět číst mezi excelovými řádky a domýšlet si.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nějak nechápu, čím je statisticky výhodnější reexport pro automobilku.

Tady statistiky navýší, tak jinde je zase sníží, ne?

0 0
možnosti
Foto

Já jsem jenom německý jednotlivec, své Yeti jsem si koupil nové od německého reimportéra se slovenskými papíry. Zhruba 26% pod ceníkovou cenu. Reimportér se jenom divil, že si ty slovenské návody čtu stejně, jako by byly německé, za ty bych musel platit navíc.

2 0
možnosti

A k cemu to je? On nekdo vybira auto podle toho, jake se nekde uvadi prodeje? Mme zajima co se mi libi, co splnuje nejake moje pozadavky, kde je uz nejaky trochu casem overeny motor a co je pro mne ekonomicky unosne. Jestli nekdo proda v CR o 100 tisic vic aut nez jiny to mne fakt nezajima.

2 0
možnosti

P17e14t78r 43V26a98l84a

2. 6. 2018 23:25

To jsem jediný, kdo si všiml, že u Versa nesedí počty? Ta Toyota je vyhodnocená úplně špatně. A že se změnila metrika (1 IČO vs 1-2 IČO), tedy, nic moc práce.

0 0
možnosti

J26a80n 92H35á12l60a

2. 6. 2018 19:44

Článek o ničem, nejen IČAŘI co si kupují jedno auto s ním jezdí i na soukromé jízdy, takhle dneska funguje každý, ičař solista i menší s.r.o. - zaměstnanci se perou o jednu prastarou služební fábii a majitel kupuje ob rok pro rodinu pět aut jakoby na firmu. Nic nového pod sluncem, ale logicky tím pádem nemá moc smysl snažit se to rozkrývat.

4 1
možnosti

Ono to někoho zajímá8-o

1 0
možnosti

Řekněte mi, jaký výsledek má vyjít, a já ho spočítám. 

4 0
možnosti

Obdivuhodné kolik času někdo věnuje vypracování takového materiálu aby pak zjistil...nic. To že je statistika dělení soukromé/firemní prodeje zcela k ničemu se ví dlouhodobě, a to ať už z pohledu to že neodráží skutečný poměr korporátních a nebo drobných zákazníků, tak z pohledu toho že tím pádem pak nelze dělá žádné další závěry o trhu - je totiž jedno kdo si auto koupí, ve výsledku s ním stejně jezdí konkrétní člověk, což se týká i firemních aut - kdyź z nich odečteme tu část skutečně služebních vozů tak většina firémích aut je formou nějakého benefitu pro zaměstnance, a ten si pak logicky nemá už potřebu jít koupit druhou octavii nebo passata, ale jako druhé auto si koupí něco menšího nebo ojetinu. Takže realita je zcela jiná než by se zdálo.

Systém který zvolil autor článku je skutečně metoda náhodné střely, na jednu stranu vybere zákazníky s ičem a jedním autem (což jsou běžné i s.r.o.) a na druhé o nich mluví skoro výhradně jako o živnostnících a ičařích (ve smyslu osvč). Naopak auta na leasing které jsou pro skutečně soukromé zákazaníky ale jsou schované pod jednou velkou korporací pak nechává bokem a zmiňuje je zase v jiné souvislosti...

Jako snaha dobrá ale kouzlení s číslama a závěry v podstatě vycucané z prstu.

2 0
možnosti

No, hlavně jsou ty závěry takříkajíc k ničemu, nemají žádnou vypovídací hodnotu.

1 0
možnosti

stejne nechapu co se s tema autama poslanych na reexport nakonec stane. to si jako prodejci v nemecku nechaji nachc...at do svoji polivky od tech ceskych?

pres koho to v zahranici prodavaji?

a to si automoblika nepohlida, aby to fungovalo normalne?

1 0
možnosti

Vnuk tety dělá v autoservisu Škoda a prý tam opravdu nakupuje hodně Němců. Už si přesně nepamatuju, jak to konkrétně popisoval, ale sice to má koncern nastavéné tak, že prodejci v ČR neměli prodávat auta do Německa (resp. jsou snad nějaké limity), ale stejně si sem Němci jezdí a prostě svoboda v rámci EU....

0 0
možnosti

P69e86t74r 72B89á17č95a

2. 6. 2018 11:22

Je mi celkem jedno kdo to kupuje, problem je, ze rok od roku ridi cim dal vic nemehel. A to by melo zajimat vsechny predevsim.

12 0
možnosti

Aha, ty máš na čele napsáno "nemehlo" , tobě žádné auto neprodam....

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!