Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prodej aut v Evropě v listopadu stoupl o 3,9 procenta

  18:18aktualizováno  18:18
Prodej nových osobních automobilů v Evropě v listopadu meziročně stoupl o 3,9 procenta na 1,22 milionu vozů.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Radek KalhousMF DNES

Oznámil to evropský svaz výrobců automobilů ACEA s tím, že jde o nejlepší listopadový výsledek v jeho záznamech. Dodal, že od ledna do listopadu prodej stoupl o 0,8 procenta na 14,29 milionu vozů.

"Výsledek byl pozitivně ovlivněn dobrým výkonem německého trhu," uvedl svaz. Němečtí spotřebitelé nyní nakupují nákladnější zboží před lednovým zvýšením sazby daně z přidané hodnoty na 19 ze současných 16 procent, píše agentura Reuters.

V silném růstu v listopadu pokračovaly italská společnost Fiat a japonské automobilky. Fiat zvýšil prodej o 15,1 procenta na 95.225 vozů a prodej největší japonské automobilky Toyota stoupl o 10,6 procenta na 69.079 vozů. Japonský Nissan zvýšil prodej o 7,9 procenta a Honda o 16,6 procenta.

Největší evropský výrobce automobilů Volkswagen, jehož součástí je Škoda Auto, zvýšil prodej o 11,1 procenta na 266.737 vozů po čtyřprocentním nárůstu v předchozím měsíci.

Evropský prodej největší jihokorejské automobilky Hyundai, která chystá výstavbu závodu v České republice, však klesl o 3,8 procenta na 21.529 vozů.

Podíl Volkswagenu na evropském trhu s automobily se od ledna do listopadu zvýšil na 21,8 procenta z 20,4 procenta před rokem.

Firma tak zvýšila svůj náskok před druhou největší evropskou automobilkou PSA Peugeot Citroën, jejíž tržní podíl klesl na 12,9 ze 13,1 procenta.

Údaje zahrnují členské státy Evropské unie bez Malty a Kypru a také Norsko, Švýcarsko a Island. V samotných nových členských zemích EU se prodej v listopadu zvýšil o 4,5 procenta na 62.991 vozů a v 11 měsících roku stoupl o 1,9 procenta na 676.381 vozů.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.