Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

ANALÝZA: Proč Češi jezdí starými auty? Na mladší jednoduše nemají

Za loňský rok se v Česku prodalo 271 595 nových aut. Věk průměrného tuzemského auta ovšem podle statistik Svazu dovozců automobilů opět vzrostl, je to 14,62 roku. I když ekonomika i mzdy v tuzemsku rostou, většina lidí zatím na nové auto prostě nemá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J68a20n 47P61i36c65k20a

20. 2. 2018 14:09

Na mladší sice mám, ale starší je kvalitnější :-)

1 0
možnosti
Foto

Cože? Operativní leasing je levný? Vždyť je to největší podvod na spotřebitele, prodejce auto prodá téměř 2x a vždy si mastí kapsu. Si to spočítejte!

1 0
možnosti

J22a94n 75H82á41l51a

10. 2. 2018 22:28

Jakmile 74% prodejů nových aut jdou do fleetu, tak je něco špatně:

a) nulová kontrola ze strany finančních úřadů firem a živnostníků ve smyslu majetek vs. reálně přiznané příjmy - pak tu máme desítky tisíc s.r.o. s minimálními odvody, ale každé dva roky nová auta za tři mega pro majitele a jeho rodinu. Zaměstnanci pak jako služební orezlé 15let staré fabie.

b) velmi benevolentní danová pravidla pro pořizování a provozování firemních vozidel (a+b jdou ruku v ruce).

c) vysoké zdanění (přímé i nepřímé) zaměstnanců

2 0
možnosti

Na tom nic špatného není, je to finanče výhodné jak pro zaměstnance tak pro zaměstnavatele.

0 0
možnosti

No, možná je to taky o tom, že ty auta prostě pořád fungujou. Máme 15 let starýho Scenica, najeto nějakých 240000 a jezdíme s ním v klidu i na Sardini k moři. Kromě běžných oprav jako výměna oleje, výměna ojetých brzd a gum atd. se s ním nic neděje, prostě to jezdí, topí i chladí, svítí, bliká, zatáčí, brzdí... Na technickou chodím a projdu vždycky v poho a emise jsou v pořádku. Na nový auto bych měl, ale proč bych měl vyhodit něco, co pořád funguje? Vždyť ani ta karoserie tomu nerezne, snad možná trochu zmatovatěla a sam tam je to někde odřený. To to mám vyhodit jen proto, abych podpořil růst HDP?

7 0
možnosti

J10a32n 51Č67a68d83e46k

9. 2. 2018 19:03

Ano, přesně jak píšete. Mám Octavii II starou 13 let. Vše funguje, vše co potřebuji má a umí. Vyžaduje jen běžný servis. Nikdy porucha kvůli která bych nedojel. Prostě nevidím objektivní důvod pro nové auto....

1 0
možnosti

J87i35ř27í 84M77a94c96e92k

9. 2. 2018 10:13

Dokud jsou u nás platy poloviční než v Německu a jinde (a u důchodů je rozdíl ještě propastnější), tak vnímám aktivity vlády proti starým vozům (ekologická daň apod.) jako prasárnu.

1 0
možnosti

Náklady na provozování auta jsou ale u nás na mnohem nižší úrovni než jinde, v tom problém není.

0 0
možnosti

a na to byla potreba obrovska analyza a dlouhy clanek na idnesu? to vi snad kazdy s mozkem v hlave, ze cesi nekupuji nova auta a radeji si poridi nejake starsi predevsim z financnich duvodu. Jsou i dalsi duvody, ale finance jsou zde prvni

2 0
možnosti

Jede čas boli Mazdy "na tretinky" bez navýšenia, myslím, že aj v ČR.

0 0
možnosti

vsechny coudici diesely starsi 6 let by meli prijit o technicak a nasledne by se melo naridit jejich sesrotovani.

V takovychto autech jezdi bezohledni sobci, kteri ostatnim zamerne znecistji vzduch

0 8
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti

doporucoval bych opravu jedne vety v clanku.

Das Went Auto patri mezi solidni autobazary v porovnani s podvodniky z AAA auto

0 0
možnosti

Tak to je snad logický, že jezdím s tím na co mám a že se bez toho neobejdu. V mém okolí je plno vrstevníků co mají sice o něco nadprůměrné příjmy, nicméně platí hypotéky, mají 1-2 malé děti, manželku na mateřské, takže jednoduché počty a realita že u novostavby často stojí i Felicie, Corsa či Punto z 90. let.

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...