Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prodej Škody Fabia Combi dnes odstartoval

  14:40aktualizováno  14:40
Mladoboleslavská Škoda Auto včera expedovala prodejcům nové kombíky nejmenšího modelu. Automobilka začíná novou prodlouženou fabii oficiálně prodávat ode dneška. Podle prodejců je o ni mezi zákazníky zatím slušný zájem. Zájmu o krátkou verzi nebo například roomstera se však nevyrovná.

Škoda Fabia Combi | foto: Škoda Auto

Boleslavská automobilka poskytla prodejcům několik modelů již před koncem loňského roku, takže se řidiči mohli k nové Fabii Combi dostat dříve než 15. ledna, čehož někteří využili.

Zájem o nový model registrují také přímo v automobilce. "Byl to také jeden z důvodů, proč jsme vozy pustili na trh již před oficiálním termínem. Stačili jsme je vyrobit již před Vánoci, nebyl tedy důvod s jejich zaváděním do prodeje otálet," řekl mluvčí automobilky Evžen Krauskopf.

Pokud si tedy někteří řidiči vybrali ze skladových zásob prodejců nebo z předváděcích vozů, mohli v novém autě jezdit již od konce minulého roku.

"Všichni prodejci také před Vánoci obdrželi prodejní programy, takže již registrujeme první objednávky. Stejně tak je to i v Německu, kde jsme auto začali prodávat také ještě minulý rok," dodal mluvčí.

I když se na nový vůz lidé ptají, zájem prozatím nepřevyšuje nabídku. "Pár vozů máme na skladě, další jsme schopni zákazníkovi připravit do dvou týdnů. Určitě není nutné sestavovat pořadníky," řekl Roman Berger ze sokolovského autosalonu Autosalon Schöner.

Obdobná situace je také v Mariánských Lázních, kde připraví klientovi nový vůz k odběru do čtyř až pěti týdnů. To je doba obvyklá pro jakýkoliv nabízený vůz, uvedl prodejce Marek Kouba.

Podle Lenky Hořánkové z autosalonu Auto Mělník zájem není srovnatelný s krátkou verzí nebo s roomsterem. "O ty se lidé zajímali více, ale například roomster byl něco úplně nového, proto je to myslím pochopitelné," dodala.

Podle obchodního a marketingového ředitele společnosti TUkas Dušana Dudy se čeká největší zájem o modely Ambiente s klimatizací a benzinovými motory 1,2 12V/51 kW nebo 1,4 16V 63kW a naftovými motory 1,4 TDI PD o výkonu 51 kW a 59 kW.

Zájem hlásí i autosalon Haxex-Auto z Vrchlabí. "Zákazníci si u nás již více než deset těchto vozů objednali. Předpokládáme, že nová fabia bude pro zájemce atraktivní a plně nahradí stávající model," řekl jeden z prodejců.

Opačnou zkušenost má ale autosalon Auto Tichý v Lysé nad Labem. "Zatím to vůbec nenaplnilo naše očekávání, zájem je velmi vlažný. Jestli se tu zeptá jeden člověk za dva dny, tak je to hodně," řekla Jana Šubrtová z autosalonu.

Podle ní je ovšem v zimních měsících zájem o koupi automobilů menší běžně. Zájemce o Fabii Combi nepřilákaly ani dopisy, které autosalon rozesílal potenciálním zákazníkům. "Zvali jsme je na bezplatné předváděcí jízdy a podobně, ale na zhruba 200 dopisů zareagovalo asi osm lidí," dodala Šubrtová.

Nová Fabia Combi v základní verzi Classic s motorem 1,2 HTP/44 kW stojí 285 900 korun. Model s nejvyšší výbavou Elegance začíná na 371 900 Kč, nejdražší je za 505 900 korun. Nový vůz je nástupcem úspěšné první generace Fabie Combi, které se prodalo více než 630 000 kusů.

Nová Fabia Combi zlevní ojetiny předchůdkyně 
Příchod nové Škody Fabia Combi na český trh se zřejmě odrazí v poklesu cen ojetých aut první generace tohoto modelu. Zlevnit by měly především poslední ročníky, a to zhruba o 10 000 korun, odhadli zástupci největšího domácího obchodníka s ojetými vozy AAA Auto.

"Řada zákazníků, kteří by se zajímali o mírně ojeté Fabie Combi první generace z loňského nebo předloňského roku, si totiž nyní raději mírně připlatí za nový model," vysvětlil mluvčí AAA Auto Milan Smutný. Cenový pokles u starších vozů bude podle něj nižší a u aut z prvních let výroby se cena nezmění vůbec.

Cena dva roky staré Fabie Combi první generace nyní začíná v bazarech na zhruba 200 000 korun. Vozy z prvních let výroby kolem roku 2000 lze koupit i pod 100 000 korun.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.