Škoda Fabia Combi

Škoda Fabia Combi | foto: Škoda Auto

Prodej Škody Fabia Combi dnes odstartoval

  • 13
Mladoboleslavská Škoda Auto včera expedovala prodejcům nové kombíky nejmenšího modelu. Automobilka začíná novou prodlouženou fabii oficiálně prodávat ode dneška. Podle prodejců je o ni mezi zákazníky zatím slušný zájem. Zájmu o krátkou verzi nebo například roomstera se však nevyrovná.

Boleslavská automobilka poskytla prodejcům několik modelů již před koncem loňského roku, takže se řidiči mohli k nové Fabii Combi dostat dříve než 15. ledna, čehož někteří využili.

Zájem o nový model registrují také přímo v automobilce. "Byl to také jeden z důvodů, proč jsme vozy pustili na trh již před oficiálním termínem. Stačili jsme je vyrobit již před Vánoci, nebyl tedy důvod s jejich zaváděním do prodeje otálet," řekl mluvčí automobilky Evžen Krauskopf.

Pokud si tedy někteří řidiči vybrali ze skladových zásob prodejců nebo z předváděcích vozů, mohli v novém autě jezdit již od konce minulého roku.

"Všichni prodejci také před Vánoci obdrželi prodejní programy, takže již registrujeme první objednávky. Stejně tak je to i v Německu, kde jsme auto začali prodávat také ještě minulý rok," dodal mluvčí.

I když se na nový vůz lidé ptají, zájem prozatím nepřevyšuje nabídku. "Pár vozů máme na skladě, další jsme schopni zákazníkovi připravit do dvou týdnů. Určitě není nutné sestavovat pořadníky," řekl Roman Berger ze sokolovského autosalonu Autosalon Schöner.

Obdobná situace je také v Mariánských Lázních, kde připraví klientovi nový vůz k odběru do čtyř až pěti týdnů. To je doba obvyklá pro jakýkoliv nabízený vůz, uvedl prodejce Marek Kouba.

Podle Lenky Hořánkové z autosalonu Auto Mělník zájem není srovnatelný s krátkou verzí nebo s roomsterem. "O ty se lidé zajímali více, ale například roomster byl něco úplně nového, proto je to myslím pochopitelné," dodala.

Podle obchodního a marketingového ředitele společnosti TUkas Dušana Dudy se čeká největší zájem o modely Ambiente s klimatizací a benzinovými motory 1,2 12V/51 kW nebo 1,4 16V 63kW a naftovými motory 1,4 TDI PD o výkonu 51 kW a 59 kW.

Zájem hlásí i autosalon Haxex-Auto z Vrchlabí. "Zákazníci si u nás již více než deset těchto vozů objednali. Předpokládáme, že nová fabia bude pro zájemce atraktivní a plně nahradí stávající model," řekl jeden z prodejců.

Opačnou zkušenost má ale autosalon Auto Tichý v Lysé nad Labem. "Zatím to vůbec nenaplnilo naše očekávání, zájem je velmi vlažný. Jestli se tu zeptá jeden člověk za dva dny, tak je to hodně," řekla Jana Šubrtová z autosalonu.

Podle ní je ovšem v zimních měsících zájem o koupi automobilů menší běžně. Zájemce o Fabii Combi nepřilákaly ani dopisy, které autosalon rozesílal potenciálním zákazníkům. "Zvali jsme je na bezplatné předváděcí jízdy a podobně, ale na zhruba 200 dopisů zareagovalo asi osm lidí," dodala Šubrtová.

Nová Fabia Combi v základní verzi Classic s motorem 1,2 HTP/44 kW stojí 285 900 korun. Model s nejvyšší výbavou Elegance začíná na 371 900 Kč, nejdražší je za 505 900 korun. Nový vůz je nástupcem úspěšné první generace Fabie Combi, které se prodalo více než 630 000 kusů.

Nová Fabia Combi zlevní ojetiny předchůdkyně 
Příchod nové Škody Fabia Combi na český trh se zřejmě odrazí v poklesu cen ojetých aut první generace tohoto modelu. Zlevnit by měly především poslední ročníky, a to zhruba o 10 000 korun, odhadli zástupci největšího domácího obchodníka s ojetými vozy AAA Auto.

"Řada zákazníků, kteří by se zajímali o mírně ojeté Fabie Combi první generace z loňského nebo předloňského roku, si totiž nyní raději mírně připlatí za nový model," vysvětlil mluvčí AAA Auto Milan Smutný. Cenový pokles u starších vozů bude podle něj nižší a u aut z prvních let výroby se cena nezmění vůbec.

Cena dva roky staré Fabie Combi první generace nyní začíná v bazarech na zhruba 200 000 korun. Vozy z prvních let výroby kolem roku 2000 lze koupit i pod 100 000 korun.

,