- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ať si říká, kdo chce, co chce, tak i nejnovější diesely a emise, neemise smrdí furt.
Volvo 3 roky staré, 500 koní 8x4,výfuk stále jako nový, uvažoval jsem chytat spaliny do pytlíků a pak to prodávat v Japonsku jako čerstvý horský vzduch ,tolik k emisím
No když se na benzínovou fabku čeká půl roku... Ne každý má čas..
Dalo se to čekat. Diselgate vyšuměla do ztracena a výhody naftových motorů jsou pro delší nájezdy kilometrů pořád nesporné. Navíc dnešní diesely jsou podstatně čistější, mimo jiné i díky té aféře.
Jenže u Škodovky je v reálu volba mezi benzínovým litrovým tříválcem a dieselem. Cukající a žravou 1,5 tsi nepočítám.
Tu 1.5 TSI mate, nebo jste o ni slysel jen v hospode od lidi co ji taky nemaj? Momentalne je to v tech strednich vykonech mozna nejlepsi motor na trhu. V oktavce se to spotrebou vejde pod 6, je to krasne tichoucky, bez vibraci, naprosta pohoda. A samozrejme naftak o stejnym vykonu si to namaze na chleba.
Co jiného se dnes nabízí pro někoho s nájezdem +20-25 tisíc km ročně než diesel? Navíc všechna nová firemní auta jsou kupována také jako nafťáky, i Scala apod.
Třeba něco s benzínovým motorem?
Rozumí někdo této větě.
Podobný vývoj byl zaznamenán i v Německu, kde v říjnu prodej naftových automobilů vzrostl o 9,6 procenta na 30,9 %
Mel by kazdy kdo logicky uvazuje. Z 21,3 % vzrostl o 9,6% na 30,9 %.
Včera tady v Bristolu UK odhlasovali že od roku 2021 zakáží vjezdu dieselu do centra
To jsem zvedav jak budou zavazet obchody a restaurace v centru
Dnešní dieslový motor je takový, že ovzduší moc neznečišťuje. Jen CO2+voda-produkty hoření, ale skoro nic dalšího. nedá se to srovnat s tím, co šlo (či jde), ze starých naftových náklaďáků.
Ovšem CO2 u spalovacích motorů bude vždy (hoření: uhlovodík+kyslík=CO2+voda).
Elektromobily (zatím) mají dost nevýhod (vysoká cena baterie, dlouhá doba dobíjení, velká hmotnost baterie a malá výdrž-počet opakovacích cyklů).
Do baraku mi nesmi nic pod obsah 1.9 a smi jen diesel :)
Vybírám si auto podle jiných parametrů, než jen obsah motoru. výkon sice souvisí s výkonem motoru, ale není to jen objem.
Hledím na rychlost, kroutící moment pro obvyklé rychosti (=zrychlení), bezpečnost a na spotřebu.