Diskuze
Poslední rok bez elektromobilů: Automobilky si v Česku věří
Děkujeme za pochopení.
G79e17o87r27g 38K26o26m19b83e12r24e28c
nekdo tu nize pise " ....nastane obdobná situace jako u chytrých mobilů"
nokia 5110 mi vydrzela s jednim nabitim minimalne 5 dni. Dnesni chytry mobil, opakuji chytry, vydrzi s bidou 24 hodin. Pro nekoho zrejme uzasny pokrok.
V69l18a62d94i11s79l51a54v 71B84u42r58y90š83e88k
kdo dnes chce, tak si může koupit mobil, který vydrží týden, což Nokia 5110 nevydržela takže i dnešní mobil má nějaký pokrok a tak to bude v budoucnu i s eletromobily
S49t73a28n53i71s51l55a18v 30N30ý10v57l81t
Nejdřív se to všechno zavede. Pak se začnu lidi bouřit, pak budou eurovolby a kromě krimigrantů i tohle bude téma. A pak se možná něco pohne. Akorát to bude trvat třeba deset roků.
J94i30ř76í 28S51c98h27w18a75c31h
jakože by někdo mohl uspět heslem "Za naše města smradlavější"?
P25e39t41r 56M52i43c71h10a25l
Já chci vidět ty elektromobily při každoročních kolonách do Chorvatska a zpět. Zvlášť zvědavý jsem na Němce, ti to mají o kus dál.
Asi se za pár let obětuji a pojedu se na to podívat. :-D
V51l54a59d87i65s68l46a16v 24B10u42r74y11š31e69k
elektromobily do Chorvatrska zatím jistě jezdit nebudou a i kdyby, tak je to jejich věc, těch lidí, kteří tam s nimi vyrazí, já se na to jistě jezdit dívat nebudu, nezajímá mě nikdo, kdo jede do Jugoslávie
Z59d50e17n24ě17k 91P65a80v73l51i13š
V současné době elektroauta nabízejí málo muziky za hodně peněz. Například jako manažerské vozidlo Audi e-tron začíná na ceně 2,1 mil. Přitom za 1,5 mil. se dá pořídit velmi slušné Audi v benzínu nebo naftě s dojezdem 1000 km na nádrž a nemuset řešit nabíječky. U dodávkových vozidel je to obdobné Renault Kangoo v elektrice 700 tisíc Dacie Dokker 200 tisíc.
P23e39t93r 12M73i58c29h83a15l
A pokud je manažer skromnější, vystačí se střední třídou a vleze se do milionu.
T36o45m41á21š 59Z14e91m13á17n43e56k
Měli jsme doma elektrické autíčko pro děti. Nejdřív jezdilo dlouho a rychle. Ale záhy to bylo s přibývajícími cykly horší a horší. Pak byla zima a nejezdilo se, jenom občas dobila baterie. A druhým rokem už milé autíčko jezdilo pomalu a krátce. Možná někdo namítne, že jsme se o něj měli víc starat. Hýčkat baterii, nabíjet pokud možno pomalu a přes zimu nosit domu. A já bych mu dal za pravdu.
J24i17ř71í 96S11c35h57w92a33c85h
Chceš tím naznačit, že dnešní elektroauta s mnohaletou zárukou už druhým rokem nikam nedojedou?
V73a84š46e62k 54Ř16í22h22a
Věta auto kupte letos než podraží je dokonalá novinářská kachna, kterou automobilky hodně zaplatily.
S35e82i55d26l 26P42e24t19r
Je to trošku jinak
Evropské automobilky prostě vyprodukovaly před koncem 2018 statisíce aut jaksi "dopředu/na sklad " jen proto, že od ledna začaly platit další ještě dementnější/nesmyslnější pravidla EU stran emisí, elektronických šmírovacích systémů apod.
Tato auta se zaregistrovala zpravidla na dealery a teď je jsou jich km2 různě po krajině.
No a nyní je bude třeba nějak prodat. Proto nyní to PR, toť celé
Na druhé straně je patrně opravdu poslední šance koupit ještě relativně normální auto než nám je zakážou úplně , resp. nás nacpou do nějakých elektroaut o max. 200 - 400 km dojezdu ..
Stejně sranda - bolševik musel zadrátovat hranice ostnatým drátem ,pustit do něj elektřinu a držet tam 40 000 vojáků peesáků aby "se z tej hranice nestalo korzo" (cit. G.Husák 1969) , těm novodobým z Brusele stačí jedna dvě Směrnice ..
Z95d63e12n10ě62k 73P40a94v87l15i67š
Nemám nic proti elektromobilům, nicméně ve středu před půlnocí jsem byl vytažen z postele, že musím na Letiště Praha, s poloprázdnou nádrží jsem se stavil na tank ono, vrátil jsem se ve 4 ráno, najel jsem téměř 300 km. Se zbytkem nafty v pátek jsem ujel 370 km za 7 hodin + 45 minut čekání v mrazu -8 v zahřátém autě. Nafta, prémiový německý šestiválec mně dává jistotu dojezdu bez přemýšlení kde natankovat.
P11e48t10r 35B59l29á62h59a
jasně v takovém to extrémní případě (1 z 10.000.000 jízd) to zatím je problém, ale nic to nemění na tom, že spalováky budou nahrazeny EV, nastane obdobná situace jako u chytrých mobilů. První Tesla S měla dojezd 300 km, dnes má 550 km, další omlazená v roce 2021 bude někde kolem 650 km, už fungují nabíječky s rychlostí 350 kW = 15 minut = 100 kWh. Na příkladu Porsche je to dost jasné, chtěli vyrábět 20.000 ks/rok svého nového EV, ale pro obrovský zájem navýšili výrobu na 40.000 ks/rok, šéf Porsche předpokládá, že už v roce 2025 budou prodávat 50% svých vozů jako EV = cca 130.000 ks/rok, jen letos se přestaví 63 nových vozů včetně Škody Superb jako plug-in hybridu a Citigo čistě EV.
R94a57d14e96k 79H90o80d59a11ň
Hlavně chci vidět ten "masivní rozvoj elektromobilů", kterým všichni pořád straší. Před 20ti lety vypisovali spojenci Toyota+Alcatel granty na výzkum akumulátorů a superkondenzátorů jak divá. Výsledek je, že dobré není ani jedno. Jasně, akumulátory se zlepšují, ale o kolik?
Podobně se pořád řeší, jak je elektromobil výhodný a přepočty na spotřebu. Ty ovšem zcela ignorují ekonomický pohled, kde si stačí trochu propočítat bod zvratu a je zřejmé, že ty "levné kilometry" se začnou projevovat většinou tak někde u najetých 250 000 km. A to je ještě majitel elektromobilu v pozici černého pasažéra - kdy daně z benzínu a nafty slouží nejen na rozvoj/údržbu silnic, ale hlavně na sanování děr v rozpočtu. Jenže čím víc bude elektromobilů, tím víc budou tyhle peníze chybět. A pak co? No pak se zdraží, jak jinak.
No a pak je tu další drobnost. Zoufalý dojezd se řeší skrze nabíječky. Jenže nabíjet na dálnici půl dne nikdo nechce, takže je snaha nabíjet většími proudy. Je ale zřejmé, že tohle při zvětšujících se kapacitách stačit nemůže, protože taková připojení k dispozici nejsou. Takže bude muset být mezičlánek - tedy akumulátor "na benzince". S kapacitou výrazně větší než mají auta, aby bylo možno nabíjet z něj, a současně nebylo třeba řešit, že benzinka by potřebovala na rychlé nabíjení proudy v řádu stovek. Jenže... ten mezičlánek taky nebude zadarmo. Ono vykopat díru na benzín u benzinky je levné, ale ten akumulátor bude potřeba udržovat, vybíjení a nabíjení mu bude zkracovat životnost a tak dále. No, na tu "ekonomickou" stránku věci bych moc nesázel. Spíš jednoho dne zdaní spalováky tak, že se z nich stane neprodejný stroj, a současně nebude reálné ho provozovat. A současně elektromobil bude nedostupný. Takže kupujete-li si nyní nemovitost v okolí měst, protože stávající garnitura není schopna řešit územní plán tak, aby byty nestály 5+ milionů, počítejte s tím že by měla být ta dědina dostupná vlakem. Jinak můžete být v roce 2030 nahraní.
J10a54r51o73m49i48r 24N20o86v82a29k
Kdepak , pane. Na Vás je vidět ta absence vzdělání, že ty věci kolem elektromobility vidíte až tak černě. Že vy jste nestudoval ani obor ekologie a životní prostředí, ba dokonce ani sociologii či gender studies ?
P65e95t79r 63B23á48č59a
Nechce tem elektro kramum udelat zvlastni sekci?
Fakt me tahle dennodenni masirka uz nebavi, chci si cist o autech, ne o vlkhkym snu par ekopomatencu.
T60o17m73á57š 82Z35e20m10á11n76e75k
Elektromobil, nebo litrovou Oktávku?
L84a39d10i27s58l69a64v 94K55a64l90o98u14s
Asi budu dál smrdět se svým 15 letým autem ještě hodně dlouho, jako výsledek této rovnice.
V22l60a29d78i94s40l29a73v 57B33u45r54y40š95e10k
to právě ne, spalovací motory se právě začnou utlumovat, takže na ně začnou být uvalovány daně, omezení, zákazy vjezdu, to nebude zase tak jednoduchý, že si každej bude moct vypouštět do vzduchu co chce, to by pak nefungovalo
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...