Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

O nové octavie je větší zájem než o rapid, hlásí tuzemští dealeři

  14:40aktualizováno  14:40
Tuzemské autosalony hlásí vesměs větší zájem o novou Škodu Octavia, než tomu bylo před zahájením prodeje rapidu. Zhruba dva týdny před dodáním vozů do autosalonů mají někteří dealeři už konkrétní objednávky. Odbyt loňské kompaktní limuzíny Rapid zatím jejich očekávání nenaplnil, zjistila v anketě ČTK.

Seznam asi 20 lidí na předváděcí jízdy třetí generace octavie má Tomáš Vrtilka z pražského autosalonu Přerost a Švorc Auto. "Mám zájemce, kteří si auto chtějí objednat, ale chtějí ho nejdřív vidět a svézt se," uvedl. Zájem je podle něj určitě větší, než byl před zahájením prodeje o rapid. Toho salon prodal zatím desítky kusů. "Stará octavia nyní vychází líp. V momentě, kdy zmizí, bude rapid  konkurenceschopnější," míní.

Autodružstvo ve Frýdku-Místku hlásí velký zájem o novinku. "Denně někdo přijde a zeptá se, jestli už ji (novou octavii) máme a kdy přijde," řekl prodejce Josef Hrtus. První vozy by měl dostat 21. ledna. Doby, kdy se čekalo na nové favority nebo felicie, jsou podle něj dávno pryč. Lidé jsou rozvážnější, chtějí auto nejprve vidět. Má zatím jednoho vážného zákazníka. Ve srovnání s rapidem se o octavii lidé zajímají víc. Čtyři pobočky moravskoslezské firmy prodaly zatím devět rapidů.

Konkrétní objednávky ještě nemají v příbramském Auto-Poly. Lidé si zatím berou prospekty a ceníky, popsal prodejce Karel Kuba. Větší zájem o octavii oproti rapidu potvrdil také. Jeho odbyt označil Kuba v anketě ČTK za propadák roku, autosalon prodal pouhé dva vozy. "Je to jednoduše cenou, když si porovnáte konkurenci a výbavu třeba Citroënu C-Elisée, je tu rozdíl 100 000 korun," upřesnil.

Dealer Autonova Brno registruje jen sporadický zájem o nejžádanější škodovku. "Je to zatím brzy, až tu bude auto, tak to lidi nadchne. Spíš je odkazujeme na konfigurátor na stránkách Škody Auto," uvedl obchodník k prodejům octavie. V případě rapidu čekali větší odbyt. "Auto je to dobré, ale novinek je teď hodně, tak lidé čekají. Rapid je spíš pro soukromníky, kteří se rozhodují déle," podotkl.

Jako "zatím nic moc" popsal zájem lidí o novou octavii Jiří Žáček z Auto Sael Chodov na Karlovarsku. "Objednávky na předváděcí jízdy zatím nemám, ale kolega má v Chebu objednávku přímo na auto," řekl. Na rapida se prý ptalo daleko víc lidí. Prodeje loňské novinky čekal vyšší. Z 200 lidí, kteří se na rapid do salonu přišli podívat, si jej objednalo pět. "Buď je to cenou, nebo lidé čekají na novou oktávku," dodal.

Články věnované nové generaci Škody Octavia

Články věnované nové generaci Škody Octavia

Cena třetí generace Škody Octavia startuje na 334 900 Kč, což je zhruba stejná úroveň, na které startoval v závěru kariéry předchozí model. Kombi u octavií bývá zhruba o 30 000 Kč dražší.

Základní cena platí pro model s přeplňovaným motorem 1,2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě Active. Ta mimo jiné zahrnuje sedm airbagů, stabilizační systém a autorádio s USB vstupem. Nejdražší dieselový dvoulitr 2,0 TDI/110 kW AP v provedení Elegance vyjde na 639 900 korun.

Fotogalerie

Octavia je pro Škodu stěžejní model, který loni tvořil kolem 44 procent celkového odbytu automobilky. Od nové generace si Škoda slibuje, že pronikne do první desítky nejprodávanějších aut světa. To odpovídá nejméně půl milionu prodaných vozů ročně.

V loňském roce se jich celosvětově prodalo 409 600, skoro 44 procent všech prodaných škodovek. Nové kompaktní limuzíny Rapid automobilka vloni prodala 24 700 kusů, podle informací iDNES.cz bylo pro český trh určeno přibližně 1 200 aut, Škoda tvrdí, že je všechny prodala. Cena rapidu začíná nyní na 292 900 (verze s tříválcovým motorem 1,2 litru) korunách.

Starý kombík octavie je ještě k objednání, liftback se doprodává

Výroba starší generace Škody Octavia v provedení kombi bude pokračovat ještě do března a do února na ni budou obchodníci přijímat objednávky.

Nové kombi třetí generace, které by u modelů Octavia mělo také tvořit obvyklých 60 až 65 procent prodejů, se poprvé představí na ženevském autosalonu na začátku března. Produkce sedanu druhé generace již skončila a automobilka od konce prosince vyrábí jen sedan třetí generace.

Druhá generace modelu Octavia Combi je v současnosti k dostání za dosud nejnižší cenu, která začíná na 368 900 Kč. Podle neoficiálních informací by navíc automobilka mohla přijít ještě s akční nabídkou, která by vůz zlevnila o 20 000 až 30 000 korun.

Liftback druhé končící generace je v podstatě vyprodaný, u obchodníků zbývá jen několik posledních desítek vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.