náhledy
Centimetry navíc většinou ani nepotřebují, natahování běžných modelů je ale v Číně z nepochopitelných důvodů velmi oblíbené. Prodloužené verze jsou tradiční specialitou čínského automobilového trhu. A natahují se všechny druhy aut, od městských mrňousů přes klasické sedany po módní SUV. Na autosalonu v Pekingu měla letos premiéru o čtvrt metru natažená verze Bentley Mulsanne. Měří 5,82 metru a váží dvě a tři čtvrtě tuny.
Autor: Radek Hovorka, pro iDNES.cz
Nová generace Audi A4 L ve srovnání se stejnojmenným předchůdcem narostla o čtyři centimetry, přitom je díky nové platformě o nezanedbatelných 110 kg lehčí.
Autor: Radek Hovorka, pro iDNES.cz
Na délku toto audi měří 4,81 m, o devět centimetrů více než evropská A4 se standardním rozvorem. Stále je však o pět centimetrů kratší než superb.
Autor: Radek Hovorka, pro iDNES.cz
Audi nabídne dvě verze přeplňovaného dvoulitru, a to se 140 a 185 kW. Ten silnější ponese v duchu čínské záliby v absurdních názvech označení 45 TFSI.
Autor: Radek Hovorka, pro iDNES.cz
XFL se proti evropské verzi natáhl o 14 cm, rozvor měří 3,1 metru. Tento model bude prvním jaguarem vyráběným v Číně. Nabídne benzinové motory od 147 do 250 kW.
Autor: Radek Hovorka, pro iDNES.cz
Čtvrt roku po premiéře nového Mercedesu třídy E se představuje čínská verze. Je natažená o 14 cm a délkou přesahuje pět metrů, stejně jako třída S.
Autor: Radek Hovorka, pro iDNES.cz
Zatímco ostatní jen natahují, Mercedes důkladně přepracoval boční partie. Díky malému vykrojení dveří a přidanému oknu vypadá impozantně.
Autor: Radek Hovorka, pro iDNES.cz
Z některých úhlů třída E v prodlouženém provedení připomíná nový Maybach. Vypadá proto honosněji, než jaké je skutečně zařazení tohoto vozu.
Autor: Radek Hovorka, pro iDNES.cz
Našemu passatu říkají v Číně Magotan, pod názvem Passat se prodává prodloužená verze. Kromě čtyřválců nabízí i třílitrový motor V6.
Autor: Radek Hovorka, pro iDNES.cz
U touranu písmeno L neznačí proti evropské verzi žádnou změnu rozměrů. Novinka je o tolik větší než předchůdce, že si toto označení zaslouží automaticky.
Autor: Radek Hovorka, pro iDNES.cz
Motory touranu matou názvy: 280TSI má 1,4 litru a 110 kW, 330TSI 1,8 litru a 132 kW. Nový touran stojí v Číně podobně jako u nás, v přepočtu 570 tisíc korun.
Autor: Radek Hovorka, pro iDNES.cz
Prodloužit se dá i SUV. BMW pro Číňany natáhlo novou generaci X1 na 4,56 metru. Díky tomu nabídne vzadu na délku o 18 cm víc místa než předchozí model.
Autor: Radek Hovorka, pro iDNES.cz
Dlouhá X1 se nikde jinde prodávat nebude. Lokální továrna BMW nabídne jen benzinové motory, vrcholný dvoulitr xDrive25Li bude mít 170 kW.
Autor: Radek Hovorka, pro iDNES.cz
A natahují se i malá auta. Yaris L má oproti evropské verzi sice jen o tři centimetry delší rozvor, celkově však narostla o čtvrt metru na výsledných 4 115 mm.
Autor: Radek Hovorka, pro iDNES.cz
Na rozdíl od ostatních aut v přehledu není Yaris L novinkou, vyrábí se už od roku 2013. Na zajímavosti mu to ale rozhodně neubírá, stačí se podívat na divoký design.
Autor: Radek Hovorka, pro iDNES.cz
Navzdory místní výrobě není Yaris L zrovna levným zbožím. Vyjde na čtvrt milionu korun, za to si Číňan může koupit i SUV od domácí značky.
Autor: Radek Hovorka, pro iDNES.cz