Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Produkce Fordu Fusion začala

  13:20aktualizováno  13:20
Evropská sekce druhé největší automobilky světa rozjela výrobu modelu fusion. Robustnější sourozenec fiesty bude sjíždět z výrobních linek závodu v Kolíně nad Rýnem, který při nedávné modernizaci pohltil investici přesahující půl miliardy euro.

Vedení podniku zatím počítá s denní kapacitou 680 vozů. Letos by prý mohlo kolínský závod opustit zhruba 69 tisíc fusionů. Zatím se novinka dostane převážně na trhy Evropské unie, neboť premiéry v ostatních zemích jsou plánovány až na začátek příštího roku. Toto platí i tuzemsko. Dovozce již dříve avizoval, že fusion nejspíše přijde počátkem příštího jara. Dřívější termín, pokud se podíváme na nedávný zrychlený příchod fiesty, však vyloučit nelze.

O ceně fusionu na českém trhu můžeme zatím jen spekulovat. Základní model je v EU k dostání za 13 950 euro, z čehož lze usuzovat, že v tuzemsku se bude novinka prodávat za cenu nepřesahující 350 tisíc korun.

A co za tuto částku zákazník získá? Robustní minivan s nádechem fiesty, jenž se nestratí ani v lehčím terénu. Svými proporcemi bude útočit nejen na ženy, které tvoří přes 60 procent zákazníků sesterské fiesty, ale především na mladší generaci. "Auto jsme postavili pro mladou rodinu s jedním či dvěma dětmi, která bydlí ve městě," tvrdí šéf projektu Philip Maguire.

Ford Fusion využije paletu motorů z fiesty, konkrétně dvě zážehové jednotky 1,4 l (80 koní) a 1,6 l (100 koní) a moderní turbodiesel 1,4 (68 k) vyvinutý ve spolupráci s koncernem PSA (Peugeot a Citroën). Vznětová jednotka se může díky druhé generaci vstřikování common-rail pochlubit solidní spotřebou nafty 4,4 litru v kombinovaném provozu.

Autor:



Nejčtenější



Další z rubriky

Nedostatek umělého semiše pro auta. Výrobce nestíhá vyrábět alcantaru

Česká premiéra sportovního SUV Lamborghini Urus

Italská firma Alcantara, která vyrábí stejnojmennou syntetickou náhradu semiše, hlásí nedostatek výrobních kapacit, aby...

Vyznáte se v typech karoserií? S naším přehledem se z vás stane profík

Opel Astra Sports Tourer

Kombík od kabrioletu pozná snad každý. Víte však, co je třeba landaulet, nebo jak se liší roadster od targy? Přinášíme...

VIDEO: Hasič popisuje, jak se rozstřihává auto

Hyundai Tucson upravený pro výcvik hasičů

Sloupek čelního skla pod střechou, ten prostřední kousek nad horním úchytem bezpečnostního pásu, ty se stříhají taky. A...

Najdete na iDNES.cz