Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Produkce Fordu Fusion začala

  13:20aktualizováno  13:20
Evropská sekce druhé největší automobilky světa rozjela výrobu modelu fusion. Robustnější sourozenec fiesty bude sjíždět z výrobních linek závodu v Kolíně nad Rýnem, který při nedávné modernizaci pohltil investici přesahující půl miliardy euro.

Vedení podniku zatím počítá s denní kapacitou 680 vozů. Letos by prý mohlo kolínský závod opustit zhruba 69 tisíc fusionů. Zatím se novinka dostane převážně na trhy Evropské unie, neboť premiéry v ostatních zemích jsou plánovány až na začátek příštího roku. Toto platí i tuzemsko. Dovozce již dříve avizoval, že fusion nejspíše přijde počátkem příštího jara. Dřívější termín, pokud se podíváme na nedávný zrychlený příchod fiesty, však vyloučit nelze.

O ceně fusionu na českém trhu můžeme zatím jen spekulovat. Základní model je v EU k dostání za 13 950 euro, z čehož lze usuzovat, že v tuzemsku se bude novinka prodávat za cenu nepřesahující 350 tisíc korun.

A co za tuto částku zákazník získá? Robustní minivan s nádechem fiesty, jenž se nestratí ani v lehčím terénu. Svými proporcemi bude útočit nejen na ženy, které tvoří přes 60 procent zákazníků sesterské fiesty, ale především na mladší generaci. "Auto jsme postavili pro mladou rodinu s jedním či dvěma dětmi, která bydlí ve městě," tvrdí šéf projektu Philip Maguire.

Ford Fusion využije paletu motorů z fiesty, konkrétně dvě zážehové jednotky 1,4 l (80 koní) a 1,6 l (100 koní) a moderní turbodiesel 1,4 (68 k) vyvinutý ve spolupráci s koncernem PSA (Peugeot a Citroën). Vznětová jednotka se může díky druhé generaci vstřikování common-rail pochlubit solidní spotřebou nafty 4,4 litru v kombinovaném provozu.

Autor:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...



VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Vegani hledají auta bez kůže jen těžko. Výrobci teprve zkoumají terén

Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet

Trend veganství dospěl i do světa automobilů. Poptávka po autech bez živočišných produktů stoupá. Jaká je v tomto...

Elektromobilita startuje. Audi e-tron chce být především normální SUV

Audi e-tron

Audi oficiálně představilo svůj první sériový elektromobil e-tron. SUV slibující dojezd přes 400 kilometrů se ukázalo v...

Najdete na iDNES.cz