Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prohlédněte si nové auto z Česka: Kia Venga míří proti roomsteru

  12:15aktualizováno  14:06
Korejská novinka, která byla navržena a vyvíjena v Evropě a začne se ještě letos vyrábět v severomoravských Nošovicích. Malé sympatické MPV se premiérově představuje na autosalonu ve Frankfurtu.

Malá-velká novinka je určena výlučně pro evropské trhy. Na svou třídu má nezvykle dlouhý rozvor náprav (2 620 mm), což zaručuje spoustu místa pro posádku.

Korejsko-česká novinka s délkou 4 068 a výškou 1 600 mm bude konkurovat třeba Opelu Meriva, Citroënu C3 Picasso, ale hlavně roomsteru.

Dělená zadní sedadla se dají posunout až o 13 centimetrů a změnit sklon opěradla. Základní objem kufru je 440 litrů, když si posunete sedadla vpřed, naložíte až 570 litrů, ve dvoumístném obsazení odveze venga 1 253 litrů.

Nabídka motorů je složena ze dvou benziňáků a dvou nafťáků. Zážehové mají objem 1,4 a 1,6 litru, nabídnou 66 a 92 kilowattů výkonu a za stokilometrovou vyjížďku vypijí 6,2 a 6,7 litru benzinu. Naftové čtyřválce stejných objemů budou k mání v různých výkonových verzích: čtrnáctistovka s 55 a 66 kilowatty, šestnáctistovka může mít 85 nebo 94 kilowattů.


Za příplatek bude systém samočinného vypínání a startování motoru. Standardem jsou pětistupňové převodovky pro benziňáky, naftové motory dostanou manuál s šesti převodovými stupni. Základní cena nového modelu by neměla přesáhnout 300 tisíc korun. Chybět nebude sedmiletá záruka.

Kia Venga


Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.