Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prologue HYmotion4: hybridní předehra

  11:40aktualizováno  11:40
Bachratý koncept prý ohlašuje příjezd nového peugeotu. Chystaný hybridní model chce nabídnout hlavně spoustu místa pro posádku. Prologue budeme řadit mezi crossovery, tedy auta, která zařadit nejde.

Peugeot Prologue HYmotion4 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Velkoprostorové auto na zvýšeném podvozku je peugeot na první pohled. Má všechny identifikační znaky "lví automobilky", to nejzajímavější ale není na první pohled vidět. Prologue totiž hlavně ukazuje, jakým způsobem chtějí u Peugeotu a Citroënu roztáčet kola svých modelů.

HYmotion4
Podivná část jména pařížského konceptu značí spojení elektromotoru a spalovacího motoru, které prohání všechna čtyři osmnáctipalcová kola. Spalovací motor pohání ta přední, elektromotor pod podlahou kufru zadní. Samozřejmě mohou fungovat i nezávisle.

Mezi přední a zadní nápravou není žádná mechanická vazba, všechny součásti hybridního ústrojí se domlouvají elektronicky "po drátech" ("by wire"). Při rozjezdech, městském popojíždění do padesátikilometrové rychlosti a při brzdění pracuje především elektromotor.

Hybridní koncept má pod kapotou namontovaný turbodieselový dvoulitrový motor s výkonem 120 kW (163 koní) vybavený systémem přímého vstřikování paliva common-rail. Když je nastartovaný, produkuje prologue 109 gramů emisí CO2 na kilometr. Když jede jen na elektřinu, nejde z výfuku vůbec nic.

27kilowattový elektromotor přidává ke 300 newtonmetrům krouticího momentu spalovacího motoru dalších 200 newtonmetrů. Na stokilometrovou vyjížďku vystačí prologue se 4,1 litru nafty. Konstruktéři použili šestistupňovou robotizovanou převodovku.

AUTOSALON PAŘÍŽ 2008

Řidič může také nastavit mody fungování celého hybridního soustrojí. Ovladačem na přístrojové desce volí mezi režimy "sport", "auto", "ZEV" a "4WD". V automatickém režimu si elektronika ovládá vše podle svého uvážení, sportovní modus zostřuje reakce motoru, převodovka rychleji řadí a motor nechává více vytáčet, ZEV režim využívá maximálně elektromotor, nafťák startuje jen v nejnutnějších případech při akceleraci nebo vybitých Ni-MH bateriích. Při volbě 4WD mají motory co nejvíce spolupracovat, vyráží se totiž mimo silnici.

4 365 milimetrů dlouhý, 1 837 mm široký a 1 639 mm vysoký prologue s rozvorem 2,613 metru využívá systém Stop & Start, vypínající motor při stání. Moderní technika nechybí ani na palubě. Řidiči promítá důležité informace na čelní sklo Head up Display. Nezvyklý je hlídač odstupu od předjedoucího vozidla "Distance Alert". Prologue také umí změřit, zda se vejdete do vybraného místa pro podélné parkování.

Peugeot Prologue HYmotion4

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.