Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prologue HYmotion4: hybridní předehra

  11:40aktualizováno  11:40
Bachratý koncept prý ohlašuje příjezd nového peugeotu. Chystaný hybridní model chce nabídnout hlavně spoustu místa pro posádku. Prologue budeme řadit mezi crossovery, tedy auta, která zařadit nejde.

Peugeot Prologue HYmotion4 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Velkoprostorové auto na zvýšeném podvozku je peugeot na první pohled. Má všechny identifikační znaky "lví automobilky", to nejzajímavější ale není na první pohled vidět. Prologue totiž hlavně ukazuje, jakým způsobem chtějí u Peugeotu a Citroënu roztáčet kola svých modelů.

HYmotion4
Podivná část jména pařížského konceptu značí spojení elektromotoru a spalovacího motoru, které prohání všechna čtyři osmnáctipalcová kola. Spalovací motor pohání ta přední, elektromotor pod podlahou kufru zadní. Samozřejmě mohou fungovat i nezávisle.

Mezi přední a zadní nápravou není žádná mechanická vazba, všechny součásti hybridního ústrojí se domlouvají elektronicky "po drátech" ("by wire"). Při rozjezdech, městském popojíždění do padesátikilometrové rychlosti a při brzdění pracuje především elektromotor.

Hybridní koncept má pod kapotou namontovaný turbodieselový dvoulitrový motor s výkonem 120 kW (163 koní) vybavený systémem přímého vstřikování paliva common-rail. Když je nastartovaný, produkuje prologue 109 gramů emisí CO2 na kilometr. Když jede jen na elektřinu, nejde z výfuku vůbec nic.

27kilowattový elektromotor přidává ke 300 newtonmetrům krouticího momentu spalovacího motoru dalších 200 newtonmetrů. Na stokilometrovou vyjížďku vystačí prologue se 4,1 litru nafty. Konstruktéři použili šestistupňovou robotizovanou převodovku.

AUTOSALON PAŘÍŽ 2008

Řidič může také nastavit mody fungování celého hybridního soustrojí. Ovladačem na přístrojové desce volí mezi režimy "sport", "auto", "ZEV" a "4WD". V automatickém režimu si elektronika ovládá vše podle svého uvážení, sportovní modus zostřuje reakce motoru, převodovka rychleji řadí a motor nechává více vytáčet, ZEV režim využívá maximálně elektromotor, nafťák startuje jen v nejnutnějších případech při akceleraci nebo vybitých Ni-MH bateriích. Při volbě 4WD mají motory co nejvíce spolupracovat, vyráží se totiž mimo silnici.

4 365 milimetrů dlouhý, 1 837 mm široký a 1 639 mm vysoký prologue s rozvorem 2,613 metru využívá systém Stop & Start, vypínající motor při stání. Moderní technika nechybí ani na palubě. Řidiči promítá důležité informace na čelní sklo Head up Display. Nezvyklý je hlídač odstupu od předjedoucího vozidla "Distance Alert". Prologue také umí změřit, zda se vejdete do vybraného místa pro podélné parkování.

Peugeot Prologue HYmotion4

Autor:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

Toyota má nový královský sedan, který neznáte. Teprve třetí za 50 let

Toyota Century

Se značkou Toyota si v Evropě málokdo spojuje luxusní limuzíny s velkými motory. Pro nás je to značka s dobrým poměrem...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Najdete na iDNES.cz