Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prominentní Audi pro pražský summit

  9:46aktualizováno  9:46
Paříž ve skutečnosti nebyla, přísně vzato, premiérovým představením. Masivní vlajkovou loď svých továren, novou A8, představil koncern Audi už před týdnem ve španělské Barceloně.Fotogalerie z autosalonu v Paříži ZDE!Nové Audi A8 konečně přichází!

Pro český automobilový trh je to sice jen další drahá novinka, ale výjimečný význam má pro organizátora listopadového setkání hlav států NATO v Praze. A8 bude páteří jeho limuzínového servisu prominentům. Tento měsíc by české ministerstvo vnitra mělo převzít od koncernu do zápůjčky padesát pět automobilů A8. Podle informací z Audi bude část vozů určených pro pražský summit pancéřovaná. Konstruktéři nové A8 vsadili na tradici i emoci zároveň. Z původní řady převzali to nejdůležitější: silný motor, hliníkovou karoserii, vysokou bezpečnost a vysoký komfort. Navíc vdechli především přídi karoserie sportovního ducha. Do vozu vážícího téměř 1,8 tuny vsadili dva benzinové agregáty - 3.7 a 4.2.

Oba spolupracují výhradně s automatickou převodovkou - Audi na tiskovém brífinku kategoricky popřelo jakoukoliv možnost úvah o manuálním řazení. Obě varianty jsou označeny jako quattro tedy s trvalým pohonem všech kol. Náhon je přitom řízen počítačem citlivým na každou výchylku z pravidelné jízdy a stabilita auta na silnici i ve skutečně vysokých rychlostech je mimořádná. Akcelerační schopnosti obou agregátů jsou slušné - z klidu na 100 km za hodinu startuje slabší 3.7 motor za 7,3 vteřiny a silnější 4.2 ještě o vteřinu rychleji. Pro řidiče to znamená mimo jiné velmi citlivé zacházení s plynovým pedálem, protože tendence "skočit někomu na záda" při rozjezdu například v koloně před semaforem je opravdu silná. Odvrácenou tváří nového stroje A8 je spotřeba - ta se v městském provozu pohybuje v rozmezí 17,117,6 litrů a teprve v kombinaci s jízdou na otevřené silnici klesá na necelých dvanáct litrů.

Je ovšem nabíledni, že u majitele takto luxusního vozu nemusí nutně hrát náklady spojené s vyšší spotřebou rozhodující roli. Audi se snaží s nástupem své nové vlajkové lodi upozornit na palubní počítač s integrovaným ovládáním. Osm tlačítek a jeden otočný knoflík stačí k listování v menu, které obslouží úroveň komfort odpružení, satelitní navigaci, ladění rádia, klimatizaci a další systémy. Vzhledem ke

DO PAŘÍŽE BEZ PANCÍŘE.  Na autosalonu byly Audi A8 vystaveny v "průstřelných" verzích, takže nebylo možné prozkoumat detaily luxusních tanků pro pražský summit NATO. Přestože na výstavišti Porte de Versailles byl ze špičky superluxusu poprvé k vidění třeba také mercedesovský vůz Maybach, A8 patřila k nepřehlédnutelným exponátům.
schopnosti vozu cestovat plynule vysokými rychlostmi je dobré k nastavení té které funkce buď zastavit, nebo požádat spolujezdce. Subjektivní zkreslení aktuální rychlosti je totiž u A8, která do interiéru přenese minimum hluku, opravdu velké - podle redaktora MF DNES se rychlost přes 200 km v hodině subjektivně jeví jako o padesát nižší.

Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km v hodině. Zdroje z Audi a ministerstva vnitra dosud spekulují o tréninku českých policistů-řidičů určených pro řízení vozů A8 s těmi nejprominentnějšími osobami během setkání hlav států NATO na podzim v Praze. Jedná se o vícedenním výukovém programu na letištní ploše, kde by policejní šoféři měli nacvičit vedení vozu ve skutečně limitních situacích. Jednou ze základních zásad osobního strážce a současně řidiče při teroristickém útoku na převáženou osobu totiž není boj, ale bleskový únik. A ten znamená nejen využít silné akcelerace silného vozu, ale i vyhýbání se překážkám ve vysokých rychlostech a bezpečné brzdění na krátkých úsecích. V západní Evropě by nové Audi A8 mělo být prodáváno zhruba za 66 tisíc euro.

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Elektromobilita startuje. Audi e-tron chce být především normální SUV

Audi e-tron

Audi oficiálně představilo svůj první sériový elektromobil e-tron. SUV slibující dojezd přes 400 kilometrů se ukázalo v...

Parkovací místa jsou, města a lidé je však neumí využívat

Parkování

„V Česku jsou tisíce parkovacích míst, která zůstávají prázdná, protože města neumí tyto plochy dostatečně využívat,“...

Půvabná Eliška je houslovou nadějí. Peníze z aukce jí pomohou studovat

Talentovaná houslistka Eliška Kukalová

Talentovaná Eliška Kukalová je označovaná za zázrak mezi současnými mladými houslisty. Podle slavného hudebníka Václava...

Najdete na iDNES.cz