Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prominentní Audi pro pražský summit

  9:46aktualizováno  9:46
Paříž ve skutečnosti nebyla, přísně vzato, premiérovým představením. Masivní vlajkovou loď svých továren, novou A8, představil koncern Audi už před týdnem ve španělské Barceloně.Fotogalerie z autosalonu v Paříži ZDE!Nové Audi A8 konečně přichází!

Pro český automobilový trh je to sice jen další drahá novinka, ale výjimečný význam má pro organizátora listopadového setkání hlav států NATO v Praze. A8 bude páteří jeho limuzínového servisu prominentům. Tento měsíc by české ministerstvo vnitra mělo převzít od koncernu do zápůjčky padesát pět automobilů A8. Podle informací z Audi bude část vozů určených pro pražský summit pancéřovaná. Konstruktéři nové A8 vsadili na tradici i emoci zároveň. Z původní řady převzali to nejdůležitější: silný motor, hliníkovou karoserii, vysokou bezpečnost a vysoký komfort. Navíc vdechli především přídi karoserie sportovního ducha. Do vozu vážícího téměř 1,8 tuny vsadili dva benzinové agregáty - 3.7 a 4.2.

Oba spolupracují výhradně s automatickou převodovkou - Audi na tiskovém brífinku kategoricky popřelo jakoukoliv možnost úvah o manuálním řazení. Obě varianty jsou označeny jako quattro tedy s trvalým pohonem všech kol. Náhon je přitom řízen počítačem citlivým na každou výchylku z pravidelné jízdy a stabilita auta na silnici i ve skutečně vysokých rychlostech je mimořádná. Akcelerační schopnosti obou agregátů jsou slušné - z klidu na 100 km za hodinu startuje slabší 3.7 motor za 7,3 vteřiny a silnější 4.2 ještě o vteřinu rychleji. Pro řidiče to znamená mimo jiné velmi citlivé zacházení s plynovým pedálem, protože tendence "skočit někomu na záda" při rozjezdu například v koloně před semaforem je opravdu silná. Odvrácenou tváří nového stroje A8 je spotřeba - ta se v městském provozu pohybuje v rozmezí 17,117,6 litrů a teprve v kombinaci s jízdou na otevřené silnici klesá na necelých dvanáct litrů.

Je ovšem nabíledni, že u majitele takto luxusního vozu nemusí nutně hrát náklady spojené s vyšší spotřebou rozhodující roli. Audi se snaží s nástupem své nové vlajkové lodi upozornit na palubní počítač s integrovaným ovládáním. Osm tlačítek a jeden otočný knoflík stačí k listování v menu, které obslouží úroveň komfort odpružení, satelitní navigaci, ladění rádia, klimatizaci a další systémy. Vzhledem ke

DO PAŘÍŽE BEZ PANCÍŘE.  Na autosalonu byly Audi A8 vystaveny v "průstřelných" verzích, takže nebylo možné prozkoumat detaily luxusních tanků pro pražský summit NATO. Přestože na výstavišti Porte de Versailles byl ze špičky superluxusu poprvé k vidění třeba také mercedesovský vůz Maybach, A8 patřila k nepřehlédnutelným exponátům.
schopnosti vozu cestovat plynule vysokými rychlostmi je dobré k nastavení té které funkce buď zastavit, nebo požádat spolujezdce. Subjektivní zkreslení aktuální rychlosti je totiž u A8, která do interiéru přenese minimum hluku, opravdu velké - podle redaktora MF DNES se rychlost přes 200 km v hodině subjektivně jeví jako o padesát nižší.

Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km v hodině. Zdroje z Audi a ministerstva vnitra dosud spekulují o tréninku českých policistů-řidičů určených pro řízení vozů A8 s těmi nejprominentnějšími osobami během setkání hlav států NATO na podzim v Praze. Jedná se o vícedenním výukovém programu na letištní ploše, kde by policejní šoféři měli nacvičit vedení vozu ve skutečně limitních situacích. Jednou ze základních zásad osobního strážce a současně řidiče při teroristickém útoku na převáženou osobu totiž není boj, ale bleskový únik. A ten znamená nejen využít silné akcelerace silného vozu, ale i vyhýbání se překážkám ve vysokých rychlostech a bezpečné brzdění na krátkých úsecích. V západní Evropě by nové Audi A8 mělo být prodáváno zhruba za 66 tisíc euro.

Autor:



Nejčtenější



Další z rubriky

VIDEO: Hasič popisuje, jak se rozstřihává auto

Hyundai Tucson upravený pro výcvik hasičů

Sloupek čelního skla pod střechou, ten prostřední kousek nad horním úchytem bezpečnostního pásu, ty se stříhají taky. A...

Řidiči hybridů v Praze zaparkují v modrých zónách za stovku ročně

Hyundai Ioniq

Majitelé hybridních aut budou moci v Praze parkovat v placených zónách za 100 korun ročně, stejně jako nyní platí...

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Najdete na iDNES.cz