Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prominentní Audi pro pražský summit

  9:46aktualizováno  9:46
Paříž ve skutečnosti nebyla, přísně vzato, premiérovým představením. Masivní vlajkovou loď svých továren, novou A8, představil koncern Audi už před týdnem ve španělské Barceloně.Fotogalerie z autosalonu v Paříži ZDE!Nové Audi A8 konečně přichází!

Pro český automobilový trh je to sice jen další drahá novinka, ale výjimečný význam má pro organizátora listopadového setkání hlav států NATO v Praze. A8 bude páteří jeho limuzínového servisu prominentům. Tento měsíc by české ministerstvo vnitra mělo převzít od koncernu do zápůjčky padesát pět automobilů A8. Podle informací z Audi bude část vozů určených pro pražský summit pancéřovaná. Konstruktéři nové A8 vsadili na tradici i emoci zároveň. Z původní řady převzali to nejdůležitější: silný motor, hliníkovou karoserii, vysokou bezpečnost a vysoký komfort. Navíc vdechli především přídi karoserie sportovního ducha. Do vozu vážícího téměř 1,8 tuny vsadili dva benzinové agregáty - 3.7 a 4.2.

Oba spolupracují výhradně s automatickou převodovkou - Audi na tiskovém brífinku kategoricky popřelo jakoukoliv možnost úvah o manuálním řazení. Obě varianty jsou označeny jako quattro tedy s trvalým pohonem všech kol. Náhon je přitom řízen počítačem citlivým na každou výchylku z pravidelné jízdy a stabilita auta na silnici i ve skutečně vysokých rychlostech je mimořádná. Akcelerační schopnosti obou agregátů jsou slušné - z klidu na 100 km za hodinu startuje slabší 3.7 motor za 7,3 vteřiny a silnější 4.2 ještě o vteřinu rychleji. Pro řidiče to znamená mimo jiné velmi citlivé zacházení s plynovým pedálem, protože tendence "skočit někomu na záda" při rozjezdu například v koloně před semaforem je opravdu silná. Odvrácenou tváří nového stroje A8 je spotřeba - ta se v městském provozu pohybuje v rozmezí 17,117,6 litrů a teprve v kombinaci s jízdou na otevřené silnici klesá na necelých dvanáct litrů.

Je ovšem nabíledni, že u majitele takto luxusního vozu nemusí nutně hrát náklady spojené s vyšší spotřebou rozhodující roli. Audi se snaží s nástupem své nové vlajkové lodi upozornit na palubní počítač s integrovaným ovládáním. Osm tlačítek a jeden otočný knoflík stačí k listování v menu, které obslouží úroveň komfort odpružení, satelitní navigaci, ladění rádia, klimatizaci a další systémy. Vzhledem ke

DO PAŘÍŽE BEZ PANCÍŘE.  Na autosalonu byly Audi A8 vystaveny v "průstřelných" verzích, takže nebylo možné prozkoumat detaily luxusních tanků pro pražský summit NATO. Přestože na výstavišti Porte de Versailles byl ze špičky superluxusu poprvé k vidění třeba také mercedesovský vůz Maybach, A8 patřila k nepřehlédnutelným exponátům.
schopnosti vozu cestovat plynule vysokými rychlostmi je dobré k nastavení té které funkce buď zastavit, nebo požádat spolujezdce. Subjektivní zkreslení aktuální rychlosti je totiž u A8, která do interiéru přenese minimum hluku, opravdu velké - podle redaktora MF DNES se rychlost přes 200 km v hodině subjektivně jeví jako o padesát nižší.

Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km v hodině. Zdroje z Audi a ministerstva vnitra dosud spekulují o tréninku českých policistů-řidičů určených pro řízení vozů A8 s těmi nejprominentnějšími osobami během setkání hlav států NATO na podzim v Praze. Jedná se o vícedenním výukovém programu na letištní ploše, kde by policejní šoféři měli nacvičit vedení vozu ve skutečně limitních situacích. Jednou ze základních zásad osobního strážce a současně řidiče při teroristickém útoku na převáženou osobu totiž není boj, ale bleskový únik. A ten znamená nejen využít silné akcelerace silného vozu, ale i vyhýbání se překážkám ve vysokých rychlostech a bezpečné brzdění na krátkých úsecích. V západní Evropě by nové Audi A8 mělo být prodáváno zhruba za 66 tisíc euro.

Autor:






Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.